Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy ze zmianą biegów


klewy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od dłuższego czasu mam dziwny problem ze skrzynią, czasem nie mogę wrzucić żadnego biegu, czuć duży opór, jeśli go pokonam to bieg wejdzie ze zgrzytem. Ale problem ustaje po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, biegi wchodzą normalnie (w miarę, 1 i 2 z lekkimi oporami czasem, wsteczny czasem zazgrzyta). Problem się pojawia przy dojeździe do skrzyżowania, podczas parkowania w niektórych miejscach, podczas jazdy biegi wchodzą najczęściej. Na zgaszonym silniku biegi wchodzą gładko, gdy problem nie występuje zmiana również jest względnie płynna. Sprzęgło się nie ślizga, choć pedał bierze dość wysoko, nie chodzi też za lekko, ale bez zacięć. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zawsze to jakaś sugestia, spróbuję sprawdzić poziom jutro. Z której strony jest otwór rewizyjny? Klucz kwadrat 8mm?

PS. Problem pojawia się sporadycznie, tj. od początku roku myślę, że nie więcej niż 20 razy na przejechane 8 tyś km, ale irytuje mimo wszystko.

Edytowane przez klewy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa poduszka silnika ma trochę spękaną gumę, ale nie stuka, nie jest zerwana. Silnik się nie kołysze raczej. Ta co z tyłu trzyma skrzynię, ma jakby lekko skręcony ten wewnętrzny gumowy element (jeśli wiecie o co mi chodzi). Też nie wygląda na zerwaną, podczas jazdy lewarek trochę chodzi swoim życiem, ale stukania czy też nadmiernego szarpania nie czuć.

Elementy drążka - sprawdzić to co jest pod mieszkiem? Te elementy dostępne są z kabiny? Czy te elementy przy skrzyni? Lewarek trochę luzu ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, nie mam dostępu do kanału, ale spróbuję dzisiaj podziałać.

 

Dodano: 12 wrz 2016 - 17:04

Dopiero dzisiaj znalazłem chwilę, żeby podziałać, niestety bez kanału. Ostatnio miałem znowu ten problem, po kilku próbach wrzucenia biegu poczułem na drążku zmiany biegów jakby coś się przestawiło i biegi już wchodziły.

Wewnątrz kabiny - lewarek ma trochę luzu na jabłku.

Przy skrzyni - poza tym, że był tam okropny gnój, to widać luz na elemencie kulistym (foto). Trochę poczyściłem, popsikałem wd-40 i zobaczymy.

Pod lewarkiem spod podwozia nie dałem rady zajrzeć, muszę jechać na kanał.

Poduszka wygląda w porządku, nie ma nadmiernego luzu, nie stuka.

Spod osłony wybieraka przy skrzyni wybrałem poza jakimiś patykami takie kulki, to chyba jakieś nasiona, może to one coś blokowały? Nie wiem sam.

Nie mogę namierzyć korka do sprawdzania poziomu oleju, gdzie on jest?

post-84912-0-62272700-1473692563_thumb.jpg

post-84912-0-76700500-1473692609_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem ten motylek, był mokry w oleju, ale z otworu nic nie wyleciało. Dopiero jak zacząłem bujać samochodem to w otworze się coś pojawiło, także olej jest. Choć nie wiem czy nie za mało? Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju ma być tyle, żeby się nie wylewał po odkręceniu korka. Inaczej, jak uzupełniasz olej to robisz do momentu jak zacznie się wylewać z otworu.

Weź kawałek drutu zegnij go pod kątem prostym, tak aby "haczyk" miał ok 1 cm długości, teraz wsadź w otwór, tak aby drut leżał równolegle na dolnej płaszczyźnie gwintu.Po wyjęciu powinno być widać dokąd sięga olej. Oczywiście auto musi stać równo.

Na Dwonlodzie są serwisówki i tam masz dokładnie wyjaśnione jaki powinien być poziom oleju w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożyłem ten drut, poziom jest może z 0,5 cm niżej od dolnej krawędzi gwintu. Już nie mam pomysłów.

 

Dodano: 15 wrz 2016 - 17:45

Wymieniłem poduszkę skrzyni, tą środkową. W trakcie jazdy trochę lepiej biegi wchodzą, natomiast problem nie zniknął, biegi dalej nie chcą wskakiwać jak się zatrzymam.

Zauważyłem, że w tej części poduszki, gdzie jest guma, ten gumowy element jest skręcony, tak jakby patrząc od przodu samochodu silnik był lekko przesunięty w prawo. Czy uszkodzenie, którejś z pozostałych poduszek mogłoby przesunąć silnik? Czy to mogłoby wpłynąć na wrzucanie biegów? Biegu nie mogę wrzucić gdy parkuję na pochyleniu w lewo lub w prawo, na równym chyba nie miałem jeszcze tego problemu. Zawsze pojawia mi się w tym samym miejscu, tj. pod bramą od posesji, albo w pewnym miejscu na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!