Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II 2.0 16v Problem z odpalaniem i klimatyzacją


witchen

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

 

Na początku chciałem przeprsić za na pewno ponowienie tematu, lecz mam tutaj wręcz lawinę uszkodzeń i każda może być zależna od drugiej.

Przygotowywałem się do sprzedaży samochodu Renault Megane II 2.0 16 v 2003 r. Zaczęło się od wymiany chłodnicy (wielka dziura), bo jak można sprzedać samochód bez sprawnej klimatyzacji. Po jej wymianie i włączeniu klimy, zauważyłem, że strasznie słabo chodzi, ale działa. Po przejechaniu kilku km pojawił się czarny dym spod maski, zgasiłem samochód otwieram maskę, patrzę a tam wszędzie roztopiona czarna guma w całej komorze silnika. Okazało się, iż stopiła się guma w środku koła pasowego na wale korbowym, wymieniłem go na używany. Po jego wymianie było już lepiej, ale po przejechaniu znów 30 km zgasiłem samochód, poszedłem do sklepu wracam, odpalam a tu dziwny dźwięk, wyskoczył komunikat CHECK INJECTION oraz zapaliła się kontrolka akumulatora, samochodem szarpało i jeździł na każdym biegu do 2,5 k obrotów nie więcej. Dojechałem po 2 km do domu, kazało się, że zerwał się pasek od alternatora, wymieniłem go na nowy. Znów wszystko było ok, ale po kilku dniach jeżdżenia cały czas na klimie, samochód na trasie nagle zaczął drgać i znów wyskoczył błąd CHECK INJECTION, objawy te same czyli szarpanie itp, ale bez kontrolki od akumulatora. Od razu wyłączyłem klimę, radio, światła, błąd zniknął. Jak jeździłem bez klimatyzacji błędu nie było, lecz po jej włączeniu po przejechaniu 1 km, błąd CHECK INJECTION od razu się pojawiał, po wyłączeniu klimy wszystko wracało do normy. Miałem jechać do mojego mechanika, po 2 dniach od tego zdarzenia, ale wsiadając pod pracą do samochodu, odpalam auto a ono chodzi 10 sek i gaśnie, wszedłem na forum czytałem że może to być czujnik: halla, położenia wału korbowego, przepustnica a jeden Pan napisał, że trzeba zalać olej do pełna. Olej wymieniałem jakieś 5 tys. temu i mój stan oleju tego dnia wynosił ok. 3/5 na bagnecie, a że palił się komunikat przy odpalania CHANGE OIL SOON, pojechałem tam wieczorem dolałem oleju i pach samochód odpalił. Pojechałem do domu bez żadnych atrakcji, rano samochód odpalił też normalnie. Następnego dnia rano był straszny korek, jak dziś wyjechałem (1 września...), autko chodziło dobrze, to mówię sobie zajadę do rodziców na kawę, bo nie będę stał w tym korku. Po kawce wychodzę a samochód teraz kręci i nawet nie zapala, a dodatkowo pokazuje się kontrolka akumulatora, nie wiem, czy to przez to że jest to normalne przy odpalaniu, czy znów coś z ładowaniem, czy może jest już słaby ze względu na kilkukrotne odpalania go bez skutku. Forumowicze proszę pomóżcie, bo już mam brak sił na ten samochód. Centralnie przed sprzedażą lawina zepsuć... Jak ktoś ma jakiegoś speca od tych Renault w Warszawie, chętnie skorzystam, bo nie widzi mi się wymiany pół samochód przez ludzi, którzy nie umieją postawić dobrej diagnozy. Z góry dziękuje i czekam na odpowiedzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!