Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, brak kontrolek


r_afaello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Temat świeży i niestety dotknął małżonkę, więc panika niezmierna że nie może w takiej sytuacji dziecka do przedszkola wozić. :-(

Stąd prośba o szybką reakcję forumowiczów i jakieś sugestie.

 

Żona odpaliła auto jak zwykle.

Wycofała na parkingu, zgasiła auto i po 5 minutach chciała wyjeżdżać - nie odpaliła.

Pojechała taksówką a ja zająłem się autem, bo zostało prawie na środku parkingu.

 

Otwieram drzwi - brak oświetlenia kabiny (a wiem że jest zawsze, bo nawet szukałem jak wyłączyć i nie dało się by nie zapalało się po otwarciu drzwi)

Kluczyk w prawo - cisza i ciemno. Brak kontrolek.

Zaglądam do aku - dokręcone. Odkręcam plusową (z nakrętka) - brak oznak zaśniedzenia. Składam.

Siadam za kierę i odpala.

Przeparkowuję, gaszę.

Po 5 minutach wracam do auta - przecież tak nie może być żeby bez ostrzeżenia nas tak urządzać.

Ciemno, nie kręci, brak kontrolek.

Otwieram siedzenie i zaglądam do aku (miałem na dzieję, że ta "nakrętka" na klemie luźna - wszytko ok. Zmierzyłem napięcie - jakieś 12,4V

Ponownie za kółko - zapłon - (pojawiła się migająca dioda immo - a miga zawsze bo mam odcięty immo i miga zawsze) brak innych kontrolek, nie kręci

zaglądam pod maskę - w "pudełku" po lewej - gdzie jest stałe napięcie - sprawdzam - jest. Obok 2 duże bezpieczniki - oba ok.

Wracam do kabiny, otwieram drzwi - lampka się zapaliła, zapłon - wszystko ok (zegarek i dzienny licznik km skasowany - ale pewnie po odłączeniu klemy, auto odpaliło, zostawiłem bo wiedzy i pomysłów brak puki co.

 

Wydaje mi się, że ten pechowy scenic dawał znaki wcześniej że coś go boli.

Od miesiąca co jakiś czas kasuje się licznik dzienny km. Nie wiadomo kiedy, bo przy odpalaniu pokazuje w tym miejscu stan oleju. Ale po analizie nowego przebiegu wynika, że od odpalenia zaczął liczyć od nowa. Ale jak to bywa - nie zawsze, może być kilka dni ok i potem znowu reset. Zegarek był ok.

z tydzień temu raz zdarzyło się, że zegarek i dzienny licznik się zresetował ale skoro auto odpaliło to żonka zbagatelizowała temat.

 

Proszę podpowiedzcie (łopatologocznie bo amator ze mnie) jak samodzielnie zająć się problemem. Musze szybko się z tym uporać bo codziennie 5-6km w jedną stonę żona wozi córcie do przedszkola i nie może być tak, że nie będzie wystanie auta odpalić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się licznik resetował, to był czas na doładowanie akumulatora. Teraz to raczej szykuj kasę na nowy akumulator, bo ten wygląda że ma zwarcie na celi.

 

Dodano: 01 lis 2016 - 18:30

Zaglądam do aku - dokręcone. Odkręcam plusową (z nakrętka) - brak oznak zaśniedzenia. Składam.

Tak się nie robi, bo można sobie biedy narobić . Zawsze najpierw odkręca się masę z akumulatora :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę (jak przeżyje spotkanie z żona)

Wczoraj pół dnia jeździłem.

Rano mżawka - z 10 razy odpalałem, jechałem, gasiłem i wszystko ok.

Na cmentarzu ulewa - autko odpaliło bez problemu (a szukałem powiązania z opadami)

Wracamy do domu, zamykam centralnym - brak reakcji.

Otwieram drzwi - ciemność, brak oświetlania w kabinie, zapłonu też.

Zamknąłem drzwi i po 5 sekundach otwieram i już ok. Nie sprawdzałem nic więcej bo lało.

 

Dzisiaj żona zawiozła dziecko do przedszkola i 10 minut temu dostałem telefon, że nie może wrócić. :-(

Punktów masowych jest sporo w aucie (gdzieś widziałem rysunek poglądowy) i nie wiem od czego zacząć. Zgaduję że od akumulatora (pod siedzeniem pasażera jest więc i może pierwszy punkt masowy gdzieś tam jest ?).

 

Aktualizacja.

Po pracy zajechałem na parking gdzie żona zostawiła samochód.

Niestety znowu lało :-(

Sprawdzam - brak pradu

Mierzę napięcie na aku - OK

Zaglądam pod puszkę :

Zdjecie zapozyczone:

 

Prawe nadkole (lewa patrzec na fotę), czarna puszka z symbolem akumulatora

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć :!:

Jest tam jakby klema od aku (kótry jest pod siedzeniem pasażera) - zakładam że to główne doprowadznie prądu do komory silnika.

i 2 duże bezpieczniki. Chyba 60 i 30A.

Na innej pożyczonej fotce zaznaczone to miejsce kółkiem

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć :!:

 

Przykładam miernik (ta klema > masa z budy) - jest napięcie

Między bude a każdy z tych bezpieczników - też jest.

 

W książce jest to opisane jako:

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć :!:

Bezpieczniki zabezpieczające obwody w przedziale silnika

 

Lało mi na plecy więc na chwilę poszedłem się schować do auta i spojrzeć na masę przy aku. Otwieram drzwi i wszystko działa.

Kojarze że poprzednim razem jak się zepsuł to tez po "pomiarze tego miejsca" i powrocie do auta wróciło mu życie.

Dla testu (aby zawęzić poszukiwania do jednego z tych 2 bezpieczników) zostawiłem otwarte drzwi - zapalona lampka sufitowa i wyciągałem po kolei te 2 bezpieczniki. Paliło się cały czas więć chyba to nie one. Dopiero odłączenie tej "klemy +" spowodowało zgasnięcie.

Poczyściłem te bezpieczniki, tą klemę. i czekam co dalej.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rozwiazales problem?

Wymieniles aku na inny sprawny?

Wyglada jak przerwa na kablac. Trzeba mozolnie szukac. Zapewne glowne kable + i -. Jakis czas temu dowiedzialem sie ze ida tez za lewym nadkolem(str kierowcy) tamtedy do UCH.

Pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!