Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lewa półoś przegub - jaka długość? Odpowiedź


Rekomendowane odpowiedzi

Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazuje sie że w MIPHII przegub jest razem z półosią (choć w MIPHI nie jest), ale w katalogu są dwie do wyboru o długościach 648mm i 650 mm. Czy ktoś wymieniał w tym modelu (RENAULT MEGANE I (BA0/1_), 1.4 16V (BA0D, BA1H, BA0W, BA10)) i potrafii jedna z nich wybrac.

Z gory dzieki

 

--

W każdym razie już jestem po wymianie przegubu (a co za tym idzie półosi) i mimo zaznaczenia w katalogu (w dwóch firmach) że w modelu 1.4 i 1.6 16V nadwozie BAOW półoś z przegubem ma 648mm okazuje sie że tak nie jest bo należało wybrać 650mm (panowie w sklepie zapewniali mnie że na 99% to ta krótsza). Z uwagi na różne doświadczenia (i konieczność zwrotu zużytego rdzenia) poprosiłem w sklepie obie z zaznaczeniem zwrotu jednej z nich więc w warsztacie zaskoczenia nie było <ok>

 

Sposób wymiany:

- luzujemy śruby koła

- Ktoś blokuje nam hamulcem nożnym koła a my korzystając z długiej przedłużki luzujemy śrubę na osi - idzie ciężko

- podnosimy auto

- odkręcamy koło i śrubę na osi

- Spuszczamy olej ze skrzyni, odkręcając śrubę wlewu oraz zawór spustowy. Olej spuszczamy do pojemnika (nie rozlewamy, olej przyda nam sie do powtórnego zalania skrzyni)

- odkręcamy śruby mocowania stabilizatora - też szły ciężko

- przykładamy jakiś pręt do śruby osi i udażejąc w niego młotkiem wybijamy oś z piasty (nie udeżamy młotkiem bezpośrednio w oś)

- odkręcamy 3 śruby osłony przy skrzyni biegów i wyjmujemy półoś

 

Sprawdzamy długość półosi z nową (:() i montujemy zestaw.

- Przed wsunięciem półosi przekladamy metalowy wspornik uszczelki przy skrzyni ze starej na nową półoś i umieszczamy ją na swoim miejscu

- przykręcamy śruby (3) wewnętrznej osłony półosi przy skrzyni

- przykręcamy stabilizator

- przykręcamy nową nakrętkę na osi na razie ile mamy siły

- wymieniamy miedzianą uszczelkę na korku spustowym skrzyni i przykręcamy go

- przykręcamy koło i opuszczamy auto

- dokręcamy śrubę na osi, koło

- wlewamy olej do skrzyni, zakręcamy wlew oleju

 

Opis powstał na podstawie obserwacji :) , panowie w warsztacie skasowali za tę pracę 80zł i zajeło im to godzinkę w mocno niespiesznym tempie przy odpowiednim komplecie narzędzi (szczególnie pompki do wlania oleju) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!