Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze spalaniem, pracą silnika i mocą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem okazję w ten weekend pokonać trasę Warszawa-Poznań-Warszawa, podczas której moją uwagę zwróciło spalanie mojej Megi. Raport poniżej.

1. Trasa do Poznania, prędkość 120-130 km/h, spalanie 8 l/100 km. Za dużo, nigdy tyle nie było. W dodatku każde głębsze wciśnięcie pedału gazu powodowało większe niż zwykle wskazania spalania chwilowego.

2. Trasa powrotna i kilka kombinacji:

a) pierwsze 80 km: wskazania w normie, a nawet niższe niż zwykle. Jazda z prędkością 130 km/h, wskazania spalania chwilowego na poziomie 6,4-7,5 l

b ) następne 60 km: problemy i wskazania takie jak na trasie do Poznania. Postanowiłem "przegonić" Megi do 170 km/h, następnie zresetowałem licznik

c) kolejne 80 km: jazda ze stałą prędkością 130 km/h, spalanie średnie wg komputera 7,3 l/100 km, następnie kolejny reset licznika

d) ostatnie 80 km: jazda ze stałą prędkością 120 km/h, średnie spalanie wg komputera 6,7 l/100 km

 

Zaznaczę, że komputer w mojej Megance liczy średnie spalanie wręcz idealnie. Kilka razy potwierdziłem to sprawdzoną metodą dwukrotnego tankowania do pełna. Wyniki takie same jak te, które pokazywał komputer.

 

Dodatkowo jeszcze jedna sprawa. Praca silnika i moc. W momencie, gdy samochód nie działa tak jak powinien (trasa do Poznania i punkt b )), wówczas da się odczuć jego mniejszą zrywność, niewielki, ale odczuwalny spadek mocy, a także głośniejszą pracę silnika przy wyższych obrotach (na postoju jest ok). Samochód tak jakby bardziej się męczył. Problem jest najbardziej widoczny na zimnym silniku. Zdarza się, że świeżo odpalona Megi przy głębszym wciśnięciu gazu odrobinę się dławi, a przy ruszaniu lekko szarpie. To szarpanie było bardzo odczuwalne przed trasą do Poznania.

Nie ma reguły co do tego kiedy samochód pracuje prawidłowo, a kiedy nie działa jak należy. I tu się pojawia problem, ponieważ wiem jakie trudności mają mechanicy w diagnozowaniu takich usterek, dlatego chciałbym poznać Wasze sugestie, za które z góry dziękuję.

Edytowane przez Jarnek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jestem drugim właścicielem. Pierwsza właścicielka zrobiła samochodem niecałe 60 tys. w 9 lat(potwierdzone), aktualnie samochód ma 98 tys. przebiegu.

2. Dokładnie tak jak piszesz. Samochód jeździ głównie po mieście. 5 dni w tygodniu przejeżdża 2 odcinki po 9 km (dystans do pracy).

3. Rzadko robię takie trasy z takimi prędkościami.

 

Świece niedawno wymienione, sonda lambda wymieniana niecałe 3 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że w innym aucie innej marki, ale mój sąsiad miał to samo:

Kupił od góralki, która jeździła tylko do pracy (krótkie trasy) i raz na dłuższy czas jechała do Zakopanego (z północnej wielkopolski). Kupił od niej auto (a to też sąsiadka), przebieg malutki, auto dosyć młode etc.

Niestety zaczął pojawiać się problem z dynamiką, tzn. raz szło lepiej, raz gorzej, raz więcej paliło, raz mniej. Katalizator zapchany.

Ja przez to też przeszedłem. :)

Tylko jest jeden szkopuł - i u mnie w Megi (ten sam silnik), i w Toyocie pojawiał się komunikat. U Ciebie go nie ma, z tego co zrozumiałem z pierwszego posta.

Kwestia, że to może być katalizator, ale i nie musi. Może to być coś innego. Jedno jest pewne - nie wypalał FAPa. :)

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.

Z katalizatorami dotąd nie miałem do czynienia, dlatego mógłbyś podpowiedzieć jak wygląda jego diagnostyka? Oprócz objawów można "na oko" jakoś stwierdzić, że jest wadliwy?

Kupiłeś nowy? Oryginalny? Zamiennik? Jakie mniej więcej są to koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie błąd wskazywał katalizator i sondę. Sonda była sprawna. Na oko można ponoć tylko po otwarciu puszki - u mnie nie było sprawdzane.

Temat już do mnie nie powraca, bo nie zapi...lam. :) Jeżdżę spokojniej i obecnie brak problemów z samochodem.

Poza tym nie był to upierdliwy temat, spalanie rosło na kilkadziesiąt km, dużego spadku dynamiki nie było. Na pewno nie jest to coś, co warte byłoby wydania 4-cyfrowej sumy PLNów. Przynajmniej dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!