Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu i wyj


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od paru dni mam dziwny objaw gaszenia a raczej niegaszenia silnika 1,9 dti.

Nie występuje to zawsze ale czasami.

Zatrzymuję auto wyjmuję kluczyki i..silnik chodzi dalej. Hmm... wyłączam światła -silnik gaśnie. Dziś np wypiąłem pasy i...silnik zgasł.

Proszę o jakąś podpowiedź czy czegoś sam nie uszkodziłem czy nierozprogramowałem? Zanim to się stało pierwszy raz to włożyłem kluczyk bez immo do stacyjki i próbowałem odpalać...bo myślałem, że to zapasowy i chciałem sprawdzić czy działa ale silnik nie zadziałał a dioda immo mrugała.

Wrzućcie jakiego pomysła. Może to jakaś zbieżność czynności a przyczyna jest inna? Pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzykad, By nastąpiło zatrzymanie diesla, musi nastąpić odcięcie paliwa przez elektrozawór. Nie wydaje mi się, by na takie zachowanie mogło mieć wpływ użycie kluczyka bez interfejsu do immo, silnik przecież nie odpalił. To że silnik nie gaśnie, prawdopodobnie ma przyczynę w uszkodzeniu samego elektrozaworu, lub bocznikowaniu zasilania z innego obwodu. To drugie, pomimo objawów (silnik gaśnie po wyłączeniu świateł) raczej bym wykluczył. Stawiam raczej na zbieg okoliczności i przypadkowe uszkodzenie mechaniczne zaworka odcinającego paliwo. (zawiesza sie) Podjedź do jakiegoś "pompiarza", niech przyjrzy się problemowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutowaliśmy już kiedyś o tym na forum ale nie jestem w stanie znaleźć tego wątku. Też nie przypuszczam żebyś zawinił tak go uruchamiając ale w tamtym temacie wychodziło/wyszło że był to problem z immo.

Może ktoś pamięta gdzie to było :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź. Zaraz zrobię mały przegląd instalacji. Tylko muszę rozpoznać gdzie co się znajduje. Dziś podjechałem do ASO ale auto "czując" podstęp grzecznie zgasło. Więc nie miałem możliwości zademonstrowania i odjechałem.

Gojgen sprawdzę to zasilanie z innego obwodu. Bo jeśli wyłączam światła pierwsze to wszystko jest OK i silnik gaśnie. Więc może gdzieś napięcie się dodaje i idzie właśnie na elektrozawór pompy? A może to podtrzymanie robi immo jak sugeruje Piok?

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już po kłopocie!!!

Gojgien poszedłem śladem świateł....ponieważ w ubiegłym tygodniu wymieniałem zespoloną lampę tylną w megance to mnie natknąłeś aby jednak sprawdzić. No i... w tej co wymieniłem lampę z prawej strony było wszystko OK, natomiast w drugiej lampie gościu co mi sprzedał lampę wymienił mi żarówki i...zrobił właśnie tą przysłowiową niedzwiedzią przysługę!!! W miejsce żarówki 21W/5W jest to żarówka dwuwłóknowa wstawił żarówkę jednowłóknową 21W Do podstawy właśnie tej żarówki przychodzą dwa zasilania jedno ze świateł stopu drugie ze świateł pozycyjnych. Więc w jakiś sposób (nia mam schematu aby dojść co i gdzie jak ktoś ma to BARDZO PROSZĘ O SCHEMAT ELEKTRYCZNY 1,9 DTI ) to napięcie przenosiło do obowdu zasilania pompy i..silnik pracował. Wyłączając lampy wszystko było przecież OK <ok> Zainstalowałem sobie za to dziś przypominiacz abym załączał światła bo sklerotyk już jestem i podlączyłem sterowanie centralnego zamka przez zewnętrzny autoalarm. Teraz mam w planie dokupić domykanie szyb.

Dziękuję Wam, bo jako megankowiec jeszcze mam mało doświadczenia :(

Pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!