Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

prawdopodobnie alternator


Rekomendowane odpowiedzi

panowie prosze o szybka odpowiedz. dzis rano wsiadam do auta odpalam go i nie gasnie swiatelko ladowania. przejechalem do pracy. po pracy, odpalilem go znowu podjechalem do mechanika i tam chcialem mu pokazac ale juz nie zapalil silnik. nie mial sily obrucic, wiec aku wyladowany. popchali mnie i odpalil. koles podpial sie pod aku sprawdzic czy alternator laduje, ale zero reakcji. powidzial ze alternator uszkodzony i trzeba regenerowac, pytanie moje jest nastepujace: czy alternator moze szlag trafic z dnia na dzien??? wczoraj jezdzil normalnie ladowal elegancko zadnych problemow. auto mam 4 lata i nigdy nie zapalila mi sie kontrolka od ladowania nawet na sekunde. mozliwe to jest zeby bez zadnych objawow tak nagle sie zepsul?? nie ma zadnych dziwnych dwiekow dochodzacych od alternatora ani dzis jak nie ladowal ani wczesniej. czy moze to byc np regulator napiecia, czy jeszcze cos innego. regeneracja alternatora w holandii bo tu przebywam to 200 euro;/ jak mozna sprawdzic zeby sie upewnic czy to alternator czy cos innego. powiem jeszcze, ze jak auto odpalilo na popych koles sciagnal kleme minusowa i powiedzial ze gdyby alternator dawal prad to auto nie powinno zgasnac po odkreceniu klemy minusowej. po nastepnej probie odpalenia na popych juz nie zalapal. powiedzcie prosze co moze byc przyczyna lub jak zbadac co to moze byc. bo nie chce wydawac 200 euro jak okaze sie ze to jakas mala sprawa.

p.s auto te megane 1.4 8v 96rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak regulator jest uszkodzony to prad do aku z alternatora nie dochodzi. czy w takim wypadku skoro alternator dziala to auto powinno chodzic po odpieciu klemy minus czy nie, laikiem jestem troche w takich sprawach zwiazanych z elektryka. wiec nie mam pojecia. on mi odkrecil minus auto zgaslo i powiedzial ze to alternator uwalony. wiem ze regulator to w sumie nie jest duzy koszt a regeneracja calosci jak nie jest potrzebna jest bez sensu. i czy da sie to jakos sprawdzic zeby mnie w koszta nie wciagnal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje skromne zdanie.... co Cie zregenerują w alternatorze?? Wymiena regulator,łozyska dwa ... bo szczotki z tego co pamietam sa razem z regulatorem.I tyle...No moze sprawdza parametry elektryczne . Nie sadze zeby bawili sie w regeneracje "komutatora".Najprosciej wymontowac cały alter. i dac go na wymiane do specjalstycznego zakładu.Za to i tak placi kilent i tak bawia sie na zachodzie... Sam poszukaj, moze jakims cudem jest problem w kablach miedzy aku a alter. choc to mało prawdopodobne.

p.s. chyba ze przerwe maja uzwojenia na wirniku...to wtedy wymiana całego alternatora... <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak sprawdził połączenia elektryczne, z dnia na dzień takie rzeczy sie nie dzieją. Regulator niezależnie od tego możesz wymienić - jak piszą koledzy jest od razu ze szczotkami wiec będziesz miał nowe, ale zrób to samemu, nie wiem jak jest w megance montowany ale w większości przypadków jest to element mocowany zewnętrznie i nie trzeba demontować alternatora żeby go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiazany. niestety kosztowal mnie on duuuuuzo pieniedzy. gdyz alternator zostal zregenerowany za kwote 180 euro. natomiast problemem okazal sie spalony bezpiecznik :shock: oczywisice holendrzy tlumacza sie tym ze skoro bezpiecznik sie spalil to znaczy ze alternator mial zwarcie i dobrze ze zostal zregenerowany. tylko ze ten bezpiecznik nie jest tylko od alternatora ale takze od wentylatora jak zauwazylem. szczotki niemniej byly dosc mocno zuzyte w koncu auto ma 12 lat. no ale pytanie czy bylo to potrzebne wszystko... mnie jeden bezpiecznik kosztowal w sumie 230 euro z robocizna... nie ma to jak transakcja zycia :roll: ...

pozdrawiam wszystkich

 

[ Dodano: 2008-05-10, 16:31 ]

panowie problem powrocil :-? pali bezpieczniki. nie wiem co jest przyczyna, pali caly czas bezpiecznik ktory jest od alternatora. przegladalem kable ale nic nie znalazlem. jak wymusze obieg kablem od aku do wejscia na bezpiecznik to zaczyna sie kopcic z wiazki co idze od kompa na cale auto. rozebralem te wiazke z obudowy ale zaden kabel nie wyglada na spalony w miejscu gdzie widzialem dym. nie wiem juz co moze byc grane. problem jest zwiazany z alternatorem bo pali tylko bezpiecznik na ktorym jest alternator, a pod nim nie ma nic innego niz on. gdzie mam szukac zwarcia????? jeden dzien od zlozenia bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dopiero teraz otwarłem ten temat i go cały przeczytałem i czy ktoś jeszcze do niego zajrzy. To jest typowy przykład na jakim poziomie są fachmani w serwisach i jakie ciemnoty wciskają klientom. Jedyna pociecha, że nie tylko u nas w Polsce. Palenie się bezpiecznika między alternatorem a instalacją elektryczną samochodu (w plskich samochodach z takim bezpiecznikiem się nie spotkałem) świadczy o tym, że jest za duże zapotrzebowanie na prąd. Większe niż może dać alternator i dlatego przepala sie bezpiecznik, stanowiący zabezpieczenie alternatora przed zniszczeniem.

Alernator od samego początku był dobry. Przyczyny należy szukać gdzie indziej, na pewno nie w alternatorze. Nie mam w tej chwili schematów elektrycznych meganki, żeby nad tym się zastanowić, ale myślę, że do tego czasu problem został rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!