Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V K4M 760, przelewa silnik.


Rekomendowane odpowiedzi

Siemson!

 

Postaram się krótko opisać problem w mojej Megi :)

Po zakupie zdecydowałem się na przeróbkę układu wydechowego na 2 cale, bez katalizatora z jednym środkowym tłumikiem i twinloopem jako końcowy. Przejeździłem na tym pół roku, wszystko było cacy, dziewczyny piszczały a na mej twarzy rysował się uśmiech. Do czasu.

Auto zaczęło gorzej odpalać na zimnym silniku - wymiana świeć nie pomogła. Rozwiązaniem było potrzymać go chwilę na zapłonie i odpalał od strzała. Tak samo jak wymiana filtra paliwa. Przeczyszczona przepustnica - BACH. Auto zaczęło świrować na obrotach jałowych, niezależnie czy przepustnica się zaadaptowała, czy nie, obroty były z zakresie 2000 na minutę. Po czym po chwili spadały do około 1500-1200. Uspokoiło się to trochę po kilkuset pokonanych kilometrach, potrafi trzymać obroty około 1000-1200, po czym spadały do 600 i wracały do 900. Wymiana przepustnicy nic nie pomogła. Auto wciąż gorzej odpalało.

Pewnego pięknego zimowego dnia, auto przy dodawaniu gazu przestawało palić na jeden gar. ECU zakomunikował "check", komputer pod OBDII - wypadanie zapłonu na cylindrze numer 2. Wyciągamy fajkocewkę, niedokręcona świeca. Wymiana świec, przeczyszczenie fajkocewek - wszystko wróciło do normy, auto wciąż gorzej odpalało. Padło na wymianę pompy. Wyjęty wkład, stara pompka zamieniona na nową, gra muzyka! Po wymianie pompy auto zaczęło odpalać od razu. Ale nie, 2 dni później, auto zaczęło się DŁAWIĆ. Przy mocniejszym dodaniu gazu, wkręca się na bliżej nieokreślone obroty, chwilowe spalanie na komputerze wzrasta sukcesywnie do 29,9L/100km. Diagnoza prosta - przelewa. Odpuszczenie gazu, chwila czasu, znowu jedzie. Mocniejsze ruszenie ze świateł? Przelewa. 4 bieg, 30km/h, gaz w podłogę? Przelewa. Nawet zaczął bezwstydnie walić duże "bąki" z wydechu. Gdy już załapie, że jednak ma przyśpieszać robi to bardzo, BARDZO mocno - jakby tam było ze 200KM. Podmienienie sondy lambda, na zamiennik Boscha - brak rezultatów. Wartości pierwszej sondy (przed katalizatorem) w normie wahają się od 100mV do 900mV. Wartości drugiej sondy - stałe 455mV.

Żeby było śmieszniej ECU nie wywala błędu, uważa, że wszystko jest w porządku.

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Da się go jakoś "wyczyścić" ?

 

Dodano: 16 sty 2017 - 21:09

Ciśnienie w układzie paliwowym, mierzone przy listwie wtryskowej to 3,5 bara na obrotach jałowych i chwilowe 2,4 bara przy maksymalnych obrotach.

 

Dodano: 17 sty 2017 - 19:15

Nie jest to również czujnik położenia wału korbowego.

 

Dodano: 18 sty 2017 - 21:43

Po wymianie czujnika, przestał przelewać, teraz po dodaniu gazu "do deski" nie chce wkręcić się na obroty. Przy jeździe na jedynce i delikatnym dodawaniu gazu wkręca się na obroty bez problemu, jednak mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje zadławanienie się/odcięcie paliwa.

 

Dodano: 22 sty 2017 - 21:17

Po wymianie wtryskiwaczy - żadnej zmiany.

Edytowane przez wojtek0995
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w lutym kupie komplet uszczelek. Poza tym, sprawa ma się tak, że przy 700 obr./min. położenie przepustnicy to 10,6%. Gdy dodam gazu i odpuszczę obroty spadają do 1200 obr./min. i w tej chwili położenie przepustnicy to 11,6%. Później przepustnica znów się zamyka do 10,6% i obroty wracają do 700 obr./min.

 

Dodano: 24 sty 2017 - 21:00

Sprawa z odcinaniem paliwa się wyjaśniła. Dziś podmieniłem pompe z innej meganki i wszystko śmiga Smile Co do obrotów, nadal nie wiem co z nimi zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!