Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina


onomatopeja

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda, że jestem techniczne nieuzdolniony...jesteś w stanie podesłać jakieś zdjęcie z pokazaniem miejsc gdzie to jest umiejscowione?

Dźwięk identyczny jak w 8:25

Edytowane przez Recive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś w stanie podesłać jakieś zdjęcie z pokazaniem miejsc gdzie to jest umiejscowione?

co polaczenia dolotu ? Jest ich od groma od turbiny az do kolektora i do 90% z nich nie ma dostepu bez demontażu zderzaka. ja tam w 8.25 słyszę tylko telepanie kamery szczerze mówiac.

 

8:27 słychać jak pracuje zawór upustowy i jest to normalny i prawidłowy dźwięk wiec wszystko ok. Jak czujesz słabszą moc to najtaniej i najprościej jest podpiąć ELMa (~20-30 zl na allegro) + torq na androida i ustawić tam ciśnienie doładowania). Potem na niższych obrotach i wyższym biegu depa do podłogi (do 4000 /obr) i patrzeć ile nabije ciśnienia. Powinno być kolo 11 psi. Wszystko poniżej to kupa i coś nie gra.

2gi test do na 1 lub 2gim biegu depa do 4000/obr i tez patrzeć. U mnie np. na niższych biegach koło 0.5 bar a na wyższym do 0.6 obecnie dobija.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super pomysł z tym ELM zwłaszcza ze działa też w innych samochodach. Zamówię sobie i zobaczę. Zastanawiałem, się też czy to np. nie przez kontrole trakcji tak zmula auto? - mam włączoną to może odcina troche momentu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to by ci kontrola mrugała jak ESP działa lub ASR a tu nie ma nie wiadomo jakiej mocy i nie możliwe że ci się oba systemy załączą przy normalnej jeździe. Jak ci muli a czasami idzie dobrze to pewnie coś z turbo nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo filmu to gdzieś 8:25 moze 26 jak jest 1.5 RPM słychać ten dźwięk. Lipa jakby było coś z turbiną bo samochód ma 60 000 tylko i używany wcześniej przez starszą kobiete :) OBD sobie zamówiłem więc zobacze co i jak i dam znać :)

Edytowane przez Recive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ci piszę, że to jest normalny dźwięk zaworu upustowego w tych silnikach

Tu masz u mnie (mało wyraźnie) wiec podpowiem:

3-4 sekunda

10 sekunda

13 sekunda

15 sekunda

Dźwięk podbiłem w programie ale i tak słabo słychać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dokładnie ten sam dźwięk tylko u mnie dużo głośniej go słychać - zwłaszcza na zimnym :) w środę powinienem mieć OBD2 to dam znać co wyszło - albo poproszę o pomoc jak nie ogarnę, dzięki :)

 

Dodano: 01 mar 2017 - 08:09

Mały update: sprawdziłem doładowanie i na 2 biegu pokazuje 0.6 bar więc wszystko jest ok. Natomiast w międzyczasie samochód się sam odmulił więc musze sprawdzić doładowanie jak będzie ospały. Poza tym warto kupić ELM327 i nawet podstawowe torque daje rade. W Renault odczytuje nawet dużo wartości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam poczytać 1szą stronę, ale skoro uważasz że 0.6 bar jest ok to tak trzymaj ;) ja ci powiem że 0.6 bar nie jest ok w tym silniku. Jeszcze zrób test 4 bieg obroty ok 1500 i pedał w podłogę i garuj do 3500 obrotów i patrz czy trzyma doładowanie i na jakim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasugerowałem się tym co napisałeś na drugiej stronie, że masz 0.6 bar więc myślałem, że już po naprawie :) Jesteś pewien, że doładowanie powinno wynosić około 11psi? Bo może faktycznie jest mniej? Fajnie jak jeszcze ktoś by to sprawdził/ew. znalazł źródło...dzięki.

Test 4ego biegu zrobię w czwartek jak będę jechał 25km w jedną stronę. W aplikacji zaznaczyłem opcje wysyłania danych na serwer, żeby sobie później zobaczyć jak to wyglądało :)

Kiedy planujesz naprawę turbo?

 

Edit. sprawdziłem logi na stronie i jest 0.8 tylko nie wiem czy psi czy bar, bo w aplikacji przestawiłem na bar:) muszę zobaczyć podczas jazdy w czwartek jeszcze raz:)

Edit2. to jednak bar :) bo wartość bez deptania to -11 a przy psi powinno być około -21 vacum

Edytowane przez Recive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w przyszłym tygodniu pod koniec im odstawie, a to nie naprawa (na razie) tylko pudrowanie syfa jak to się mówi. Podregulują mi sztangę, żeby pompowało to nieszczęsne 0.7 bar. A do regeneracji oddam jak wypłacą 2gą ratę 14 pensji =] będzie akurat + jeszcze coś zostanie na lepsze :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś sprawdziłem na dłuższej trasie doładowanie w aplikacji i znowu na stronie:

Turbo pompuje 0.65 bar = 9.406 psi - takie wartości pokazuje strona internetowa oraz aplikacja, czyli za mało^^

Jesteś pewien, że powinno być 11psi? Fajnie jakby ktoś jeszcze sprawdził. Z którego roku masz samochód bo podobno te z 2009 roku miały mniej mocy niż te nowsze.

Dzięki.

Edytowane przez Recive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy więcej mocy ^^ ? miały nowsze... 1.4tce miały tyle samo mocy do końca a te "nowsze" to 1.2 tce i miały faktycznie większy moment bo 200 niutków ale mocy miały tyle samo a potem nawet mniej kucy im zrobili (co do momentu to nie wiem ile miały). A info o doładowaniu ma mechanik od turbin który ma znajomego w serwisie renault i ten mu niby powiedział ze koło 0.7 bar powinna pompować.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej mocy znaczy, że te z 2009 miały bliżej 130KM a nowsze od 2011 potrafiły mieć ~135-140KM. Gdzieś to czytałem tutaj a nawet wykresy były :)

Planuje zrobić test przyspieszenia, jak wyjdzie koło 9.6 to będzie niby ok :) + jeszcze jeden użytkownik może na PW prześle dane ze swojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W 2010 roku była poprawka oprogramowania sterownika wtrysku, pierwsze wersje 1,4TCe pożerały dużo paliwa. Pierwsze wersje miały mniejszą moc 122KM. "

Czyli tutaj widziałem tą informację. W każdym razie poczekam na info od innego kolegi i zrobię test przyspieszenia:)

Edit: "Co do turbiny w 1,4TCe, pompuje jedynie (0,4-0,6 bara) w porównaniu do diesli to trzy krotnie mniej, więc wytrzymałość jest dużo większa, bo to proste turbo bez zmiennej geometrii łopatek i tanie."

Czyli kolega z poprzedniego tematu też podaje doładowanie max 0,6 bara...:)

Edytowane przez Recive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!