Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana fabrycznych głośników wraz z okablowaniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno stałem się posiadaczem meganki classic 2001, niestety jest ona w bardzo ubogiej wersji, a także z podstawowym nagłośnieniem tj. dwa głośniki w przednich drzwiach. Mam ze starego autka komplet głośników a mianowicie: 2x głośnik średnio-tonowy, 2xtweetery oraz dwie zwrotnice. mam do tego również całe okablowanie, ale nie wiem czy opłaca się je montować, bo do tego celu trzeba by rozebrać pół wnętrza... dlatego chciałem coś wykombinować z już istniejącym okablowaniem, bo nawet są poprowadzone kabelki w miejsce tweeterów pod szybą, ale nie mam pojęcia które kable odpowiadają którym w kostce przy radiu, ponieważ kolory kabli mi się nie zgadzają. Oraz czy w ogóle w takiej konfiguracji będzie możliwe podpięcie zwrotnic, czy może jakieś fabryczne zwrotnice chowają się pod kokpitem. Szukałem dość długo odpowiedzi na moje pytanie, ale nie spotkałem się konkretnie z moim przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z gabarytami tych głośników które masz, czy fizycznie podpasujesz. Powiem szczerze że jak na fabryczny zestaw to gra całkiem przyzwoicie. W swoim kombiaku brakuje mi trochę głośników w tylnych drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z gabarytami tych głośników które masz, czy fizycznie podpasujesz.

sprawdzałem, wchodzą

Powiem szczerze że jak na fabryczny zestaw to gra całkiem przyzwoicie. W swoim kombiaku brakuje mi trochę głośników w tylnych drzwiach.

tak naprawdę to chodziło mi o fabryczną konfigurację, a wmontowane są tam jakieś głośniki z LIDLa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to głośniki w drzwiach są podłączone bezpośrednio pod radio, bez zwrotnic. Natomiast głośniki na podszybiu wymagają filtra ( kondensatora ). Jeżeli instalacja w aucie nie była kombinowana to powinno wszystko śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli jakiś kondensator tam jest. więc chyba wolę jednak wszystko wymienić na swoje :/ a znajdę może jakiś poradnik jak się dostać do tych kabli? bo demontując samą górną część kokpitu jest średni dostęp do tego

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a, ok. ale które kable odpowiadają którym w kostce?? bo schemat kostki znam, ale kolory kabelków które są przy głośnikach mi się nie zgadzają z tymi przy kostce, w której są też poprowadzone kable do tylnych głośników, których nie ma.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach jak i na podszybiu przewody są zakończone wtyczkami, które wpinasz do głośników i po sprawie. Jeżeli ktoś je poobcinał i podłączył inne głośniki to też powinno grać. Nie zapomnij że przewody z kostki przy radiu przechodzą przez złącze na słupku drzwi i kolory mogą być inne. Najbezpieczniejszym sposobem będzie pomierzenie ich miernikiem, pamiętaj o polaryzacji podłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku trzeba znaleźć wszystkie przewody kostka-głośniki i odseparować każdy głośnik z osobna. Podpinasz głośniki pod zwrotnice, a zwrotnice pod radio. Kwestia znalezienia miejsca na zwrotnice jaki i zastosowanych złączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!