Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektronika + Wskaźnik paliwa wariuje 1.6 dci


blazejowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Megane Kombi 2012 r. 1.6 DCI 130km KM. Od początku jego użytkowania natrafiam na dziwne zjawiska:

od początku mam problem z pulsującymi światłami. Czy samochód zimny czy ciepły zmiana biegów lub przegazowanie powoduje mignięcie jakbym komuś mrugał światłami mijania - diagnoza ASO - tak ma być.

od jakiegoś tygodnia mam problem z silniczkiem podnoszenia szyby lewej przedniej. Powiedzmy Otwieram szybę pięc razy i kolejny raz już nie reaguje, trzeba odczekać jakiś czas i potem znowu działa. Ponadto raz szyby - bez znaczenia które, działają szybko płynnie a raz się wloką do góry lub na dół nie mając siły.

Ponadto mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Mam zasięg 200 km i aktywne 2 kreski na wyświetlaczu elektronicznym, przejadę 10 km i zapala się rezerwa i zasięg 90 a po chwili zasięg już jest nie do odczytania. Samo zatrzymanie pojazdu np na światłach powoduje, że zasięg wraca do 190 km i ponownie świecą się 2 kreski. Inny przykład to tankuje samochód - zasięg 560 km i aktywne 4 kreski na wyświetlaczu, przejadę 130 km - a zasięg 510 km i aktywne 3 kreski, następnie rano wsiadam do auta i z zasięgu 510 km zrobił się 420 km i aktywne były ponownie 4 kreski.

Wcześniej nie miałem takich przebojów. Posiadałem tez megane iii PH1 106 km i tam żadne z tych zjawisk nie zachodzi.

Czy miał ktoś do czynienia z w/w problemami ? Jestem umówiony do ASO - ale widząc ich podejście do klienta obawiam się diagnozy - tak to działa...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GS3 2011 rok z tym silnikiem, ten objaw ze światłami to zaobserwowałem u siebie ale tylko jak rano odpalę zimny silnik. Reszty objawów nie mam. Ciekawa sprawa z tymi światłami .

 

Sent from Galaxy Note 4

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pracuje non stop. Co tez mnie zaniepokoilo. Poinformowalem o tym ASO. Oczywiście powiedzieli ze ten silnik tak ma. Pompa paliwa ma pracowac caly czas na zaplonie. Mozesz sprawdzic rano przez jaki czas (ile sekund) pompa pracuje?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Rano przyszedłem do auta. Kartę miałem w kieszeni, bo mam hands free. Przycisk start, podgrzał świece i odpalił. Nawet dobrze pompy nie słyszałem.

 

Sent from Galaxy Note 4

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator testowany w serwisie wynik, dobry + doładuj. Próbowałem doładować prostownikiem ale po 2 minutach zapaliła się kontrolka że naładowany. Nie mam żadnego problemu z odpaleniem samochodu nawet przy ostatnich 20 stopniowych mrozach

Widzę ąe masz 1.5 DCI 110km KM, u kolegi z dokładnie tym silnikiem sprawdzałem działanie pompy i rano pracowała ok 50 sek i się wyłączyła. Karta została wyciągnięta i ponownie włożona i wtedy pompa działała tylko 5 sekund i się wyłączyła.

W poprzednim aucie Megane III 106 km KM, pompa zawsze działała 2 sekundy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też odpalał przy mrozach, ale nie ładował się do 100 % tylko do 70% i pulsowały światła, wymieniłem i jak na razie nie widzę żeby pulsowały, może minimalnie. W serwisie też pokazało wynik dobry doładuj i cięcie, nie chciał się ładować. Ja nie mierzyłem czasu, ale pompa się włącza i wyłącza za jakiś czas.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba będe musiał kupić nowy akumulator i sprawdzić to. Co do pompy to u mnie działa cały czas, moge czekać 5 10 minut i ciągle pracuje, a wg mnie powinna tylko podpompować, a pracować ciągle dopiero po uruchomieniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zapłon po jakimś czasie u mnie się wyłącza mimo włożonej karty jeśli nie odpalę auta a u Ciebie chodzi cały czas? Może w 1.6 jest inaczej tu człowieku co roku to inaczej :-) To są fajne samochody, ale zależy jak były serwisowane przez poprzedniego właściciela. Ja mam u mnie też 83000 km, a co chwile wychodzi coś nowego. Najlepiej jakbyś go zdiagnozował przez CLIPA, tam wyjdą wszystkie kwiatki.

Edytowane przez kowalikd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się wyłącza też coś koło 10 min, ja bym się tego nie czepiał. Ja kupiłem taki jak miałem exide EFB 70 ah 720 prądu. Masz start stop i np nawigację, grzane fotele, dużo wyposażenia? Może też regulator napięcia Ci padł, ale jeśli masz dużo elektroniki i wyposażenia to przy słabym akumulatorze światłą przygasają, przynajmniej ja tak miałem. Co do tego wskaźnika paliwa to dziwne, może masz jakiś błąd, najlepiej sprawdzić pod Clipem, chyba, że akumulator powoduje, że komputer się resetuje i wyświetla takie głupoty...

Edytowane przez kowalikd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!