Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po wymianie rozrządu, drżenie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam spory problem który wystąpił po wymianie rozrządu w scenicu II phI 1,6 16v. Zacznę od początku, postanowiłem wymienić rozrząd w kupionym aucie z powodu dziwnych odgłosów ze strony KZFR. Zakupiłem kompletny rozrząd i mechanik wymienił razem z kołem zmiennej fazy ale nie nowym tylko używanym (zostało z innego auta, leżało pół roku ale było niby sprawne). Po wymianie zagrzechotało ok 30s i były podwyższone obroty oraz motor brzydko pracował i nie było wogóle wolnych obrotów. Sprawdziliśmy poprawność ustawienia rozrządu i wyszło że jest źle, wałek na którym jest kzfr dał się obracać o nieduży kąt stąd stwierdziliśmy że koło jest do niczego. Kupiłem fabrycznie nowe koło i po montażu trzęsie silnikiem na wolnych obrotach (na wyższych wydaje się ze jest ok), dziwnie miga podświetlenie zegarów (najbardziej widać w panelu climatronic). Na clipie błąd :czujnik połozeniz walka rozrządu 2.def (pisze z pamięci, nie pamiętam numeru). Brak nam pomysłów co dalej robić, przed wymianą poza odgłosem było ok.

 

Rozrząd był składany na blokadach.

Edytowane przez karolpuszkarski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich mechaników dzisiaj mamy .Mnie też mechanik żle zrobił rozrząd.Poprawka w serwisie diesla 500 zł . Ostatnio 3 auta różnych marek były w trzech różnych warsztatach .Skoda ,fiat i renówka wszystkie wróciły z reklamacją .Do błędu trudno jest im się przyznać.Trudno dzisiaj o dobrego mechanika .Rachunków nikt nie daje .Ostatnio 3 tygodnie uznawano mi reklamację turbiny .Dopiero straszenie prawnikiem pomogło .Żeby zarobić to biorą każdą robotę a potem tak wychodzi jak u ciebie.Mojemu koledze w nisanie zrobił to samo ale był uczciwy i oddał kase .Ustawiono rozrząd u innego mechanika.I jest ok.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ameryki nie odkryję, ale ten błąd prawdopodobnie oznacza w tym przypadku, że coś jest nie tak z ustawieniem rozrządu, jak urwie ci się pasek to też będzie taki błąd ;).

Jeśli będziesz miał uszkodzony sam czujnik położenia wałka rozrządu to też mogą być takie objawy, ale skoro nie był ruszany mało prawdopodobne żeby sam się zepsuł. Skoro było coś grzebane przy rozrządzie to raczej pierwsza opcja.

Jeśli mechanik uparcie twierdzi, że z ustawieniem rozrządu jest wszystko ok, to dla świętego spokoju możesz wymienić sam czujnik, ale to raczej w ustawieniu rozrządu szukałbym przyczyny.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia. Rozrząd był okej (zarówno gmp jaki na blokadach). Problem sprawiał zawór zmiennych faz, prawdopodobnie blokował się przez co koło zmiennej było "pływające" tzn. niezablokowane czpieniem/kołkiem. Przy pierwszym KZFR problem nie występował ponieważ było już marginalnie zużyte... Jest to tylko teoria, w każdym razie po wymianie zaworu problem ustąpił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!