Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po wymianie rozrządu, drżenie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam spory problem który wystąpił po wymianie rozrządu w scenicu II phI 1,6 16v. Zacznę od początku, postanowiłem wymienić rozrząd w kupionym aucie z powodu dziwnych odgłosów ze strony KZFR. Zakupiłem kompletny rozrząd i mechanik wymienił razem z kołem zmiennej fazy ale nie nowym tylko używanym (zostało z innego auta, leżało pół roku ale było niby sprawne). Po wymianie zagrzechotało ok 30s i były podwyższone obroty oraz motor brzydko pracował i nie było wogóle wolnych obrotów. Sprawdziliśmy poprawność ustawienia rozrządu i wyszło że jest źle, wałek na którym jest kzfr dał się obracać o nieduży kąt stąd stwierdziliśmy że koło jest do niczego. Kupiłem fabrycznie nowe koło i po montażu trzęsie silnikiem na wolnych obrotach (na wyższych wydaje się ze jest ok), dziwnie miga podświetlenie zegarów (najbardziej widać w panelu climatronic). Na clipie błąd :czujnik połozeniz walka rozrządu 2.def (pisze z pamięci, nie pamiętam numeru). Brak nam pomysłów co dalej robić, przed wymianą poza odgłosem było ok.

 

Rozrząd był składany na blokadach.

Edytowane przez karolpuszkarski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich mechaników dzisiaj mamy .Mnie też mechanik żle zrobił rozrząd.Poprawka w serwisie diesla 500 zł . Ostatnio 3 auta różnych marek były w trzech różnych warsztatach .Skoda ,fiat i renówka wszystkie wróciły z reklamacją .Do błędu trudno jest im się przyznać.Trudno dzisiaj o dobrego mechanika .Rachunków nikt nie daje .Ostatnio 3 tygodnie uznawano mi reklamację turbiny .Dopiero straszenie prawnikiem pomogło .Żeby zarobić to biorą każdą robotę a potem tak wychodzi jak u ciebie.Mojemu koledze w nisanie zrobił to samo ale był uczciwy i oddał kase .Ustawiono rozrząd u innego mechanika.I jest ok.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ameryki nie odkryję, ale ten błąd prawdopodobnie oznacza w tym przypadku, że coś jest nie tak z ustawieniem rozrządu, jak urwie ci się pasek to też będzie taki błąd ;).

Jeśli będziesz miał uszkodzony sam czujnik położenia wałka rozrządu to też mogą być takie objawy, ale skoro nie był ruszany mało prawdopodobne żeby sam się zepsuł. Skoro było coś grzebane przy rozrządzie to raczej pierwsza opcja.

Jeśli mechanik uparcie twierdzi, że z ustawieniem rozrządu jest wszystko ok, to dla świętego spokoju możesz wymienić sam czujnik, ale to raczej w ustawieniu rozrządu szukałbym przyczyny.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia. Rozrząd był okej (zarówno gmp jaki na blokadach). Problem sprawiał zawór zmiennych faz, prawdopodobnie blokował się przez co koło zmiennej było "pływające" tzn. niezablokowane czpieniem/kołkiem. Przy pierwszym KZFR problem nie występował ponieważ było już marginalnie zużyte... Jest to tylko teoria, w każdym razie po wymianie zaworu problem ustąpił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!