Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu w swoim samochodzie(Renault Megane 1,6 16V) zauwazylem dziwne objawy otuz po przejechaniu kilku km kiedy silnik juz sie nagrzeje , podczas przyspieszania lub tez stania np w korku temperatura osiaga bardzo wysoka wartosc.Tj przed ostatnia kreska na wskaźniku, po przekroczeniu tej kreski silnik wpada w rezonans ktory ustaje kiedy temperatura sie ustabilizuje.Tak wysoka temperatura utrzymuje sie okolo minute po czym spada do wartosci normalnej ,jednak cykl ten po jakims czasie sie powtarza.Zauwazylem tez ze lampka kontrolna stanku krytycznego temp lekko lekko sie żarzy, ale widac to tylko jesli jest ciemno wewnątrz.kontrolki stop i ser nie palą sie.Przypuszczam ze winny jest termostat, ale pewności nie mam dlatego prosilbym o pomoc. Dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 1,6 16V jest tak że norma to poziom, z góry w zimie deko spanie o 3-4 mm. W lecie i w korkach podnosi sie max do kolejnej kreski w góre (czyli ok 5-6mm) po czym włącza sie wentylator , temp spada do poziomu. To co opisujesz spróbuj sprecyzować wyjaśniając kreski od poziomu bo troche nie zrozumiałem. U mnie stan krytyczny zaczyna sie gdy kreski "gęstnieją" ale do takiego wskazania nigdy nie dotarłą wskazówka (dwie kreski w góre od poziomu). Termostat to jedno u Ciebie i należy go sprawdzić a przede wszystkim czy po nagrzaniu obydwa węże (góra i dół) od chłodnicy są tak samo gorące. Jeżeli jeden z nich jest dużo chłodniejszy to termostat jest zepsuty (zablokowany w stanie zamkniętym). Z tym że rezonans (przypuszczam że włączenie wentylatora /-ów) doprowadza temp do stanu, co wskazuje że termostat jest OK natomiast nie działa u Ciebie pierwszy bieg wentylatorów (na którym nie ma tak szybkiej pracy --> sławetny rezonans) i temp jest schładzana drugim biegiem (stąd wskazanie na wskaźniku wysokie i nagle spada). Sprawdż czujnik tep plynu względnie przekaźnik pierwszego biegu wentylatorów. To tylko przypuszczenia ....ale tak wskazuje Twój opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezonans silnika jak opisujesz jest to moment załączenia wentylatora chłodnicy (na 2 bieg pobiera wtedy baaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo dużo prądu tak dużo że aż brakuje mu na utrzymywanie impulsu na świecach, co do wysokości wskazań to zauważyłem że jest to różnie w każdym modelu, w każdym bądź razie objaw rezonansu u mnie także występuje, tak samo miałem w clio i 19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania dochodzą do przed ostatniej kreski liczac od 0. czyli bodajze druga z Tych gróbszych. Raz zdazylo sie nawet ze licznik sie zamknal. Rezonans nie wystepuje zawsze, zwykle temperatura dojdzie do tej kreski i nagle opadnie do stanu nomalnego czyli do polowy skali i tak sie utrzymuje do momentu w ktorym nie zwieksze obrotow silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostsze i najtańsze zarazem to faktycznie wymiana termostatu, ale tu ewidentnie wystepowałaby duża różnica ciepłoty obu weży w momencie wzrastania temp ponad norme. W drugim etapie zwróciłbym uwage na czasy włączania wentylatora i czy istniej 1 bieg. Jeżeli powyższe OK pozostaje sama pompa cieczy, być może przycina sięchoć to mało prawdopodobne z uwagi na jej prostą konstrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no niestety to nie termostat, wymienilem i dalej to samo:( kiedy silnik pracuje sobie na wolnych obrotach to temperatura jest w porzadku, jednak kiedy tylko rusze z miejsca to odrazu sie podnosi:( moze to czujnik temperatury ktory jest zaraz za termostatem? jak go sprawdzic? jaka rezystancje powinien miec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm to może oprócz czujnika pompa nie wydala w sensie oberwał sie wirnik na ośce i kręci sie bezwładnie. Po za tym jaki jest czynnik chłodzący? Nie wymieszany i zgalareciał ? Czy nie dosypywałeś jakiś uszczelniaczy ? Czy układ odpowietrzony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby sie cos urwalo to zapewne bym slyszal i pewnie temperatura bylaby stale wysoka. Nic nie dosypywalem, jedynie teraz jak wymienialem termostat to dolalem płynu. Nie powinien byc zapowietrzony bo ogrzewanie jest w najlepszym porzadku a wczesniej nic przy ukladzie nie robilem wiec raczej maloprawdopodobne zeby sie sam zapowietrzyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, wczoraj jak wymienialem termostat to wylal sie dosc czysty plyn - na oko. Nie mam pojecia jak jest w chłodnicy. Macie pomysl jak sprawdzic ten czujnik?

 

[ Dodano: 2007-03-08, 16:23 ]

Własnie bylem przy samochodzie i zostawilem go gdzies na pol godziny zeby sie nagrzal i pochodzil na biegu jalowym. Pompa raczej chodzi bo chlodnica sie nagrzaql dosc porzadnie i widac bylo jak płyn przelewa sie przez zbiorniczek wyrownawczy. Wentylator dziala bo co jakis czas sie zalaczal niezalezenie czy wskazowka pokazywala troche ponad norme czy 1 kreske stanu krytycznego. Jednak zalaczenie wentylatora w momencie kiedy wskazowka byla juz na polu krytycznym powodowalo ze opadala do jednej kreski ponad stan normalny. Moze mi ktos wyjasnic co jest grane bo ja juz głupi jestem:/

 

[ Dodano: 2007-03-18, 17:15 ]

No niestety nikt nie trafil co bylo przyczyną. Po calym dniu spedzonym przy samochodzie znalazlem w koncu:d okazalo sie ze luzny byl przewod masowy laczacy karoserie z silnikim i w momencie kiedy dodawalem gazu silnik odchylal sie i nie bylo dobrego polaczenia masy, po przykreceniu go tak jak powienien byc wskazowka pokazuje tak jak powinna. Ale niestety nie wiem czemu swiecie mi sie kontrolka od krytycznego stanu płynu chlodzacego. Wody jest tyle ile powinno , wszystkie pozostale płyny poozupelnialem a ona wciaz swieci. Ma ktos moze pomysl czemu ona swieci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!