Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk silnika przy odpalaniu


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem ze Scenicem II ph I 1.6 2005r najczęściej rano i na zimnym silniku (ale nie zawsze sporadycznie tez na ciepłym) pierwsze uruchomienie silnika jest oporne.

Nie wiem jak to opisać zapalam samochód jest taki dziwny dźwięk jakby chwilami był dislem taki nie wiem głośniejszy chrupot i nie zapali, załapie za którymś razem dopiero a pierwsze 10 metrów jest takie kołysanie jakbym żabki robił jakby się troszkę dławił (chyba, że postoje chwileczkę aż się zagrzeje). Ten sam dźwięk jest czasami w czasie jazdy jak spuszczę nogę z gazu niby obroty dobre, cewki sprawne i tak mnie to troszkę zastanawia może to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd zmieniany całkowicie miesiąc temu nie pomogło dalej jest ten dźwięk bardzo podobny do tego co wysłałeś. Swój również postaram się nagrać i dodać.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd zmieniany całkowicie miesiąc temu

Rozrząd to nie koniecznie Koło Zmiennych Faz Rozrządu. Czy miałeś wymieniane koło? Jeżeli tak to zakładając, że koło jest dobre, został Ci do sprawdzenia zawór zmiennych faz który steruje tym kołem.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju mam mniej jak połowa 1/4 (myślę) zmieniać w przyszłym miesiącu ale żadna kontrolka jeszcze nie świeci, głupie pytanie jak wyciągnąć tą wtyczkę ciągnę do góry ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odpiłeś zawór i wywaliło błąd to normalne. Jeżeli chcesz sprawdzić na 100% zawór to tylko podmianka na inny. Ja dla pewności podpiął bym jeszcze pod CLIPA (tylko nie jakieś ELM czy inne...) tylko oryginalnego CLIPA i sprawdził błędy, pokasował i po czasie zobaczył co znowu wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

OK będę pewnie w tym miesiącu w warsztacie na wymianie opon, oleju to im powiem aby sprawdzili błędy. Także jak to załatwię to napiszę co wyszło

 

Dodano: 21 kwi 2017 - 11:41

Błędy nie wyszły, wymiana oleju odrobinkę poprawiła sytuacje ale dalej się powtarza tylko rzadziej. Koło zmiennych faz nie było wymieniane ponieważ mechanik powiedział, że tam nie ma koła tylko jakiś wałek ( ja się nie znam)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma Koła zmiennych faz? Dla pewności podaj jeszcze raz o jaki silnik chodzi - ewentualnie podaj VIN. Jeżeli to 1,6 16v K4M to na pewno ma koło faz. Poza tym jak to nie ma koła, a jest zawór do niego?

Jeżeli po wymianie oleju trochę pomogło i nie ma błędów, to raczej uszkodzone jest koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim zaworze mowa ?

O tym o którym była mowa w postach powyżej, co nie wiedziałeś jak od niego odłączyć wtyczkę.Jest to zawór zmiennych faz. Twój mechanik twierdzi, że nie ma koła. Nie może to być prawdą ponieważ masz zawór do tego koła. Nie ma tam żadnego wałka tylko koło zmiennych faz.

Koło zmiennych faz nie było wymieniane ponieważ mechanik powiedział, że tam nie ma koła tylko jakiś wałek

Czyli trafiłeś na niekumatego mechanika który nie zna budowy tego silnika i nie wymienił Ci koła zmiennych faz. Teraz znowu byś musiał płacić za wymianę tak jak byś drugi raz robił rozrząd. I jeszcze na razie nie wiadomo na 100% czy to koło jest uszkodzone. Ale raczej koło zwłaszcza, że komputer nie pokazał błędów. Ciężko stwierdzić na 100% czy to koło czy zawór tego koła. Zawór łatwiej sprawdzić, najlepiej podmienić z innego silnika - pare sekund roboty. Z kołem to już koszty większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!