Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wybór silnika 1.2 TCe 130 v 1.5 dCi 110


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

To i tak super osiągi przy 160 KM, fajne są te silniki nie mogę narzekać ale mogli by wstawić 1,6 Tce 150 lub 160 KM do Megane IV HB, była by ekonomia i moc :).

 

Poniżej dodaje zdjęcia z jazdy po mieście, dojechałem jeszcze parę kilometrów zaczynając od zimnego silnika z trzema postojami.

 

post-73492-0-79064500-1490699984_thumb.jpgpost-73492-0-38260900-1490699995_thumb.jpgpost-73492-0-22057300-1490700000_thumb.jpg

 

Dodano: 10 kwi 2017 - 18:22

Pytanie się nasuwa jak ze spalaniem Megane 1,5 dCI 110 KM czy ktoś mógłby pochwalić się bo nie wiem czy przy moich przebiegach kalkuluje mi się kupować następny samochód w benzynie jeżeli 50% użytkowania to trasy po 45 km. czy 190 km w weekendy czasem po 300 km, od 22.02 - 10.04.2017 zrobiłem nie całe 6800 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomagałem kiedyś koledze w zakupie Scenika III Grand 1,5dci 110KM i wracaliśmy po zakupie autostradą jakieś 260km w obu autach ustawiony tempomat na 138km/h po dotarciu do celu komputer w 1,5dci wskazywał 6,2/100 w moim 2,0 16V wyszło 10,3 LPG/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekawy czy poprawili obracające się panewki w 1,5 dCI, jak tam z awaryjnością tych jednostek w nowych Megane IV jeszcze chyba nie wiadomo czy coś się dzieje ale silniki wkładają chyba te same żadnych rewolucji nie ma, jest na ototszroto w dziale nowych ładna Megane 1,6 dCI 160KM czarna ;) w GT :) Jeszcze takim dieslem nie jeździłem 1,5 dCI będę musiał przed zakupem porządnie się zastanowić czy 1,2 Tce 130 KM czy 1,5 dCI 110 KM ale przesiadać się na słabszy silnik :unsure: no i oczywiści samochód na długi czas to już musi być BOSE edition, żeby niczego nie brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to 1.5dci po 2009 są bardzo udane, poprawiono panewki i ich smarowanie, ludzie robią po 200kkm bez większych usterek, widmo wszystko zależy od sposobu eksploatacji i dbałości o motor, jak dla mnie to 1.5dci do Scenika jest za słaby i przy czterech dorosłych osobach i boksie narciarskim na dachu + sprzęt i już nie ma czym jechać, ponadto w 1.5dci dużo bardziej odczuwalna jest "turbo dziura".

Co do nowych 1,6TCe i 1,6dci trudno coś jeszcze opiniować w 1.6TCe 200KM w nowym Espace były jakieś problemy wieku niemowlęcego.

Pozostaje jeszcze kwestia różnicy cenowej między TCe i dci oraz filtrów cząstek stałych, które są obecnie montowane we wszystkich dieslach, więc przy jeździe w mieście lub na krótkich odcinkach szybko się zapychają, wiem bo mamy w rodzinie dwa 1.5dci.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MIV jest zupełnie inny 1.5 dCi 110, tak zwany Energy i to całkiem inna konstrukcja, ma mniejsze spalanie. Pod koniec produkcji MIII był dostępny równolegle z poprzednią wersją (można poznać po wartości 260Nm). Mocą bym się nie sugerował ponieważ więcej Nm robi różnicę.

 

Witman możesz coś więcej napisać o "zapychaniu FAP"?

Ja po 100kkm nie zauważyłem "szybkiego" zapychania, na forum też większość pisze o bezproblemowym działaniu.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,5 dci 110KM Energy, obniżone spalanie wg mnie wynika z innych przełożeń skrzyni - przy 150km/h mam na 6 biegu równo 2500 rpm. Szósty bieg jest znacznie wydłużony, z jednej strony działa to dobrze na zużycie paliwa, z drugiej - szóstki raczej nie zapinam poniżej 120km/h, no chyba że jadę stałą prędkością np. 110km/h

Przy 120 km/h spalanie maks. 5l/100km, przy 140 km/h -ok 5,5 l/100km, przy 150km/h nie więcej niż 6,5 l/100km.

 

darekgt - przed zakupem jeździłem zarówno swoim 1.5 dci jak i 1.2 tce 130 - mocą się zbytnio nie sugeruj tylko przekonaj samodzielnie podczas jazdy (nie twierdzę że któryś z tych silników jest lepszy, każdemu odpowiada po prostu inna charakterystyka)

 

Ostatnio założyłem boxa - na hamowni wyszło mi 127KM i prawie 300NM. Docelowo zamierzam jednak zamienić go na wirusa - dojdzie pewnie jeszcze kilka koni.

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda w dieslach moment obrotowy jest większy i tego tytułu odczuwamy tgzw. kopa, co jest bardzo przydatne w ruchu miejskim jednak ten moment trwa stosunkowo krótko, przykładowo w moich 1.4TCe jest około 235Nm, ale są dostępne w zakresie od 2050 do prawie 5000obr/min co jest bardzo przydatne przy wyprzedzaniu. Niebawem trafi na rolki nowy nabytek MIII Coupe GT TCe180 zobaczymy co to pokaże.

kataryniarz Odnośnie filtra cząstek stałych to siostry 1.5dci zapycha się nawet raz na miesiąc i tu przyznać trzeba, że jazda głównie w zakorkowanym Wrocku na krótkich odcinkach i w godzinach szczytu, gdzie średnia prędkość na komputerze często nie przekracza 22km/h, spanie w zimie przekraczało 10L, więc w takim przypadku lepszy byłby 1.2TCe, a nawet 0,9TCe, podobną historię ma kolega w Seacie 1.6TDI. Diesel 1.5dci jak najbardziej, ale na trasę, ja pozostaję wierny LPG (Lotnicze Paliwo Gazowe :-)

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman ale są jakieś objawy czy tylko zauważa, ze jest raz w miesiącu wypalany? Teoretycznie 1.2 TCe lepszy do takiej jazdy, ale patrząc na problemy użytkowników z ubywaniem oleju przy takiej jeździe mam wątpliwości.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kwestia spalania oleju, u mnie na elf-ie przejadę 15 tyś km i od full-a robi się połowa (jakieś 400 ml), wymieniam wtedy olej (co 15 tyś) ale już na Liqui Moly po przejechaniu 8 tyś km już spadło do połowy, może to wina oleju LM podobno górna półka, ale jeszcze mam baniaczek do wlania później przechodzę dalej na elfa. To wnioskuje że chyba lepiej zostać przy benzynie, żona w tygodniu robi krótkie trasy po ok 15 km w mieście i problemu nie ma przy mrozach. Przedtem jeździłem 1,9 dCI 120 KM ponad 300 NM był kop ale tak jak piszecie tylko przez chwile do 3000 obr/min później słabł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!