Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

oznaczenie modelu - MEGANE RS - co oznacza? jakieś różnice?


Marius

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem koledzy <ok> . Kupiłem sobie autko - meganke z 1996 roku. Jest to wersja hatchback 1.6. Poza ogólnymi bardzo pozytywnymi wrażeniami z jazdy zastanawia mnie jedna rzecz:

 

Mianowicie rozmawiałem z kolegą i mówił mi, że mam jakąś "szczególną" wersje. Otóż, że są niby renault megane i megane RS. Moja ma rzekomo lepsze wyposażenie :(

 

Jako, że jest to forum fanów meganki :) mógłby ktoś bardziej mnie oświecić? Czy rzeczywiście są jakieś różnice?

 

Pozdrawiam szanownych fanów tej marki :)

 

ps. taki drobny OT co oznaczają te skróty phI/phII :) ? Ze względu iż w temacie tej marki jestem nowicjuszem to podział megane znałem tylko jako I/II, a tutaj forum zaskoczyło mnie jeszcze przedrostkiem "ph" - chodzi o wersje przed/po liftingu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marius, tak ,dokładnie tak jak się domyślasz, ph znaczy phase czyli przed lub po lifcie. Co do RS-ki to MEG.I ph I, którą posiadasz nie jest RS-ką, wydaje mi się, że RS to dopiero wersja MEG.II chociaż mogę się mylić ;-)

Zadzwoń do ASO, po numerze VIN powinni Ci podać co to za wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Podtrzymując już temat i pomijając na razie mój model - mógłbym dostać jakieś konkretne informacje na temat tego RS? Zmiany w wyposażeniu, ewentualnie mocy silnika - przypuszczam, że o to tutaj chodzi. Byłbym wdzięczny jakby ktoś zaznajomił mnie bliżej z tym oznaczeniem.

Googlowałem ale ciężko było się doszukać konkretów :-(

 

ad. liftingu - phII można rozpoznać chociażby po elektronicznym wskaźniku przebiegu km, a same autka datowane są na rocznik od 1997?

Odnośnik do komentarza