Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megIphI - czujnik poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

witam. Z tego co mi wiadomo po załączeniu zapłonu wskazówka pokazująca temperaturę silnika przez pewien krótki czas powinna informować o poziomie oleju (no chyba że źle coś wyczytałem). Zapalają mi się diody na tym wskaźniku (wszystkie) ale wskazówka do góry się nie podnosi, wręcz przeciwnie tak jakby drgnęła w drugą stronę.

Chciałbym ten problem rozwiązać tylko nie wiem gdzie zlokalizowany jest czujnik (czy co tam za to odpowiada) i co wykonać aby to naprawić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam gdzie te diody się zapalają, bo nie rozumiem Twojego postu.

 

W Meganie wskazania poziomu oleju były realizowane na dwa sposobu, po włączeniu zapłonu;

1) podnosił się odpowiednio wskaźnik temperatury - to w zegarach analogowych

2) zamiast licznika km i przebiegu dziennego wyświetlane było coś takiego;

oooooo - tzn że olej jest na max lub o- - - - - wskaźnik miga tzn że nie ma oleju

oli ok

 

Nie słyszałem, nie widziałem, żeby oba były realizowane jednocześnie.

Ale przecież to wszystko można wyczytać w instrukcji obsługi lub czytając to forum. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) zamiast licznika km i przebiegu dziennego wyświetlane było coś takiego;

oooooo - tzn że olej jest na max lub o- - - - - wskaźnik miga tzn że nie ma oleju

oli ok

 

Nie do końca tak. wskazanie ooooo nie oznacza ze oleju jest full, a -----, ze oleju nie ma wcale. ooooo to max na bagnecie, a ----- to min na bagnecie, dopóki pod spodem pojawia się napis oil ok, to jest OK <ok> Uzupelnic należy jak pojawi się sam napis oli i będzie on migał.

 

P.S. Moze troche nie w temacie, ale kiedys sie moze komus przydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Easy w sumie masz rację ale zawsze lepiej dmuchać na zimne <ok>

 

Dodam jeszcze!

Pomimo tych elektronicznych wskazań co jakiś czas należy sprawdzać poziom oleju tradycyjnie, czyli przez wyjęcie bagnetu, czy jak to ktoś nazwał "miarki poziomu oleju"

Może się okazać, że elektronika nie zawsze pokazuje to co powinna.

 

PS

Poprzedniego posta powinienem sformatować inaczej

 

2) zamiast licznika km i przebiegu dziennego wyświetlane było coś takiego;

[center:3c9ff990ed]oooooo

oli ok[/center:3c9ff990ed]

 

- tzn że olej jest na max

lub

o- - - - - wskaźnik miga tzn, że nie ma oleju

lub jest go mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja pokażę jak to dokładnie wygląda.

 

Podczas jazdy:

607fc128a4c5e8dcm.jpg

z tym że wskaźnik temperatury normalnie pokazuje temperaturę - zdjęcie zrobione na postoju i zimnym silniku

 

 

Po załączeniu zapłonu przez ok 30 sekund:

b6a60ddc3c877701m.jpg

 

No i tu właśnie nic sie nie pokazuje, i tak sobie świeci, jedynie wskazówka w momencie przekręcenia kluczyka i podania zasilania do tablicy lekko drgnie ale w dolną stronę.

 

 

Dodam że kontroluje poziom oleju na bagnecie i obecnie jest on zadowalający ;-)

 

Wszystko co na ten temat wiem wyczytałem właśnie w manualu. A że mi to nie działa dlatego pytam doświadczonych klubowiczów ;-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu zasilania wskazówka temperatury powinna się ruszyć w górę. I tu nie wiem jak to jest przy takim wskaźniku.

Wydaje mi się że jeżeli oleju jest na max to wskazówka powinna polecieć w górę na max

Jeżeli oleju będzie w połowie, to do połowy skali, jak na min to pewnie nie powinno się nic ruszyć. Oczywiście wszystko po włączeniu zasilania i/lub uruchomieniu silnika.

Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy gorący, musi jednak zostać wyłączony zapłon, wskaźnik pokazuje przez ok 30 sek lub do przejechania jakieś tam odległości, chyba 400 metrów, potem przełącza się w tryb temperatury.

Oczywiście jeżeli samochód stoi nierówno wskazania mogą być mylące, np jednym bokiem, tyłem, przodem, na krawężniku.

Jeżeli u Ciepie to nie działa to znaczy, że nie masz tego ficzera, choć chyba wszystkie megi to mają , albo coś się podziało z czujnikiem, np uleciały kabelki lub w czujniku coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś to jest mi wiadome ;-) Ale spox - przynajmniej upewniłem się w swoich przekonaniach.

 

Temat stworzyłem po to aby zapytać się was czy wiecie gdzie ten czujnik jest usytuowany aby zlokalizować usterke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!