Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megIphI - czujnik poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

witam. Z tego co mi wiadomo po załączeniu zapłonu wskazówka pokazująca temperaturę silnika przez pewien krótki czas powinna informować o poziomie oleju (no chyba że źle coś wyczytałem). Zapalają mi się diody na tym wskaźniku (wszystkie) ale wskazówka do góry się nie podnosi, wręcz przeciwnie tak jakby drgnęła w drugą stronę.

Chciałbym ten problem rozwiązać tylko nie wiem gdzie zlokalizowany jest czujnik (czy co tam za to odpowiada) i co wykonać aby to naprawić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam gdzie te diody się zapalają, bo nie rozumiem Twojego postu.

 

W Meganie wskazania poziomu oleju były realizowane na dwa sposobu, po włączeniu zapłonu;

1) podnosił się odpowiednio wskaźnik temperatury - to w zegarach analogowych

2) zamiast licznika km i przebiegu dziennego wyświetlane było coś takiego;

oooooo - tzn że olej jest na max lub o- - - - - wskaźnik miga tzn że nie ma oleju

oli ok

 

Nie słyszałem, nie widziałem, żeby oba były realizowane jednocześnie.

Ale przecież to wszystko można wyczytać w instrukcji obsługi lub czytając to forum. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) zamiast licznika km i przebiegu dziennego wyświetlane było coś takiego;

oooooo - tzn że olej jest na max lub o- - - - - wskaźnik miga tzn że nie ma oleju

oli ok

 

Nie do końca tak. wskazanie ooooo nie oznacza ze oleju jest full, a -----, ze oleju nie ma wcale. ooooo to max na bagnecie, a ----- to min na bagnecie, dopóki pod spodem pojawia się napis oil ok, to jest OK <ok> Uzupelnic należy jak pojawi się sam napis oli i będzie on migał.

 

P.S. Moze troche nie w temacie, ale kiedys sie moze komus przydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Easy w sumie masz rację ale zawsze lepiej dmuchać na zimne <ok>

 

Dodam jeszcze!

Pomimo tych elektronicznych wskazań co jakiś czas należy sprawdzać poziom oleju tradycyjnie, czyli przez wyjęcie bagnetu, czy jak to ktoś nazwał "miarki poziomu oleju"

Może się okazać, że elektronika nie zawsze pokazuje to co powinna.

 

PS

Poprzedniego posta powinienem sformatować inaczej

 

2) zamiast licznika km i przebiegu dziennego wyświetlane było coś takiego;

[center:3c9ff990ed]oooooo

oli ok[/center:3c9ff990ed]

 

- tzn że olej jest na max

lub

o- - - - - wskaźnik miga tzn, że nie ma oleju

lub jest go mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja pokażę jak to dokładnie wygląda.

 

Podczas jazdy:

607fc128a4c5e8dcm.jpg

z tym że wskaźnik temperatury normalnie pokazuje temperaturę - zdjęcie zrobione na postoju i zimnym silniku

 

 

Po załączeniu zapłonu przez ok 30 sekund:

b6a60ddc3c877701m.jpg

 

No i tu właśnie nic sie nie pokazuje, i tak sobie świeci, jedynie wskazówka w momencie przekręcenia kluczyka i podania zasilania do tablicy lekko drgnie ale w dolną stronę.

 

 

Dodam że kontroluje poziom oleju na bagnecie i obecnie jest on zadowalający ;-)

 

Wszystko co na ten temat wiem wyczytałem właśnie w manualu. A że mi to nie działa dlatego pytam doświadczonych klubowiczów ;-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu zasilania wskazówka temperatury powinna się ruszyć w górę. I tu nie wiem jak to jest przy takim wskaźniku.

Wydaje mi się że jeżeli oleju jest na max to wskazówka powinna polecieć w górę na max

Jeżeli oleju będzie w połowie, to do połowy skali, jak na min to pewnie nie powinno się nic ruszyć. Oczywiście wszystko po włączeniu zasilania i/lub uruchomieniu silnika.

Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy gorący, musi jednak zostać wyłączony zapłon, wskaźnik pokazuje przez ok 30 sek lub do przejechania jakieś tam odległości, chyba 400 metrów, potem przełącza się w tryb temperatury.

Oczywiście jeżeli samochód stoi nierówno wskazania mogą być mylące, np jednym bokiem, tyłem, przodem, na krawężniku.

Jeżeli u Ciepie to nie działa to znaczy, że nie masz tego ficzera, choć chyba wszystkie megi to mają , albo coś się podziało z czujnikiem, np uleciały kabelki lub w czujniku coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałeś to jest mi wiadome ;-) Ale spox - przynajmniej upewniłem się w swoich przekonaniach.

 

Temat stworzyłem po to aby zapytać się was czy wiecie gdzie ten czujnik jest usytuowany aby zlokalizować usterke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!