Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Rzecz dotyczy samochodu: Reanult Megane Scenic I phI silnik 2L 8V benzyna.

Cieknie mi płyn przez ośkę pompy wody.

Kupiłem nową pompę razem z uszczelką i chciałbym ją sam wymienić.

Z tego co zauważyłem to chyba będę musiał zdjąć kolo a następnie wewnętrzną cześć nadkola żeby dostać się do pompy, chyba że jest jakiś inny sposób to podzielcie się.

Dodam że u nie pompa jest napędzana paskiem wieloklinowym tym co napędza między innymi alternator, pompę klimatyzacji.

Mam wobec tego do was kilka pytań.

 

1. Czy do wymiany pompy wymagany jest dostęp do kanału lub podnośnika ( żeby unieść cały samochód aby dostać się od dołu do pompy) ?

2. Jak już umożliwię sobie dostęp do pompy w jaki sposób poluzować napinacz żeby zdjąć pasek wieloklinowy i później po zamontowaniu nowej pompy w jaki sposób napiąć napinacz ?

3. Czy da się ewentualnie zdjąć pasek wieloklinowy bez luzowania napinacza i oczywiście później go z powrotem założyć bez ruszania napinacza ?

4. Czy przed zamontowaniem nowej pompy uszczelkę, korpus silnika i korpus pompy trzeba smarować silikonem lub płynem chłodniczym ?

5. Po zamontowaniu wszystkiego jaka jest procedura napełniania i odpowietrzenia układu chłodzenia ?

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu, więc przy jej wymianie powinieneś wymienić również rozrząd.

Ad1) nie

Ad2) nie wiem, ale polecam sam naprawiam wyd I jest tam to szczegółowo opisane lub sewisówki

Ad3) na 1000% nie

Ad4) skoro jest uszczelka to jej się już nie smaruje, jeżeli by jej nie było to po wyczyszczeniu, dokładnym, i odtłuszczeniu używasz silikonu wysokotemperaturowego, W żadnym przypadku nie smaruje się nic płynem chłodzącym.

Ad5) procedury odpowietrzania znajdziesz na forum, lub j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź ale w moim samochodzie jednak pompa napędzana jest paskiem wieloklinowym, załączam zdjęcie z zaznaczoną pompą wodną.

Widać też tam pasek wieloklinowy, który ją napędza.

 

Czy w takim razie zdjęcie koła i osłony wewnętrznej błotnika wystarczy aby dostać się do pompy i ją w miarę swobodnie wymienić ?

 

Pozdrawiam.

pompa-wody.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść płyn chodzący, zdejmij pasek i reszta już z górki. Musisz zdjąć koło i nadkole,  przednią część. Dostęp będzie taki sobie, ale lepszego nie będzie.

Na przyszłość, uzupełnij profil o typ silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompę.

U mnie wyglądało to tak że aby się do niej dostać musiałem zdjąć koło oraz połowę wewnętrznej osłony nadkola.

Wtedy mogłem od strony koła odkręcić cześć śrub mocujących pompę oraz trzy śruby mocujące koło pasowe do pompy.

Żeby odkręcić pozostałe śruby mocujące pompę musiałem zdemontować alternator.

Jest tam strasznie mało miejsca na nasadkę z kluczem z grzechotką stąd takie działania.

Do śrub pasuje nasadka torx 8.

Myślę że przy odkręcaniu i dokręcaniu śrub bardziej sprawdziłby się klucz płaski z grzechotką z oczkami na śrubę torx 8.

Ja takiego nie miałem więc musiałem użyć zwykłej nasadki.

Po założeniu nowej pompy i koła pasowego problemem okazało się ponowne nałożenie pasa wieloklinowego.

Nie wiem gdzie tam są elementy do regulacji i mocowania napinacza.

Zrobiłem to tak że założyłem pas na wszystkie elementy ale na kole pasowym korbowodu założyłem pas do połowy koła.

Następnie obracałem kluczem koło pasowe korbowodu aż pas wskoczył na swoje miejsce.

Więc napięcie pasa wieloklinowego w sumie jest takie samo jak wcześniej.

Po złożeniu wszystkiego w całość zalałem układ płynem, przejechałem trochę żeby silnik się zagrzał.

Później odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, dolałem płynu i jest wporządku.

 

Tak z ciekawości zapytam jak to jest w tym modelu z rozrządem tzn czy aby go zmienić trzeba wyciągnąć silnik czy można to zrobić bez demontażu.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam

Po czasie ale może się komuś przyda

W moim Scenicu usytuowanie pompy jest podobne. Odkręciłem OBA koła auto podparte za próg tak żeby silnik sie obniżył. Gdybu kolega tak zobił może nie trzeba było by odkręcać alternatora. Zluzowany pasek.  Śruby na kluczyk E8  Torx wewnętrzny. Dobrze miec kluczyk płask E8,  albo płaski z grzechotką chyba 7 juz nie pamietam bo jej nie miałem. Najlepiej żeby tenp łaski klucz był z przegubem na grzechotce i dodatkowa go zagiać na wysokoći ok  1,5cm, nie miałem tego. Trzy śruby cieżko sie dokręca, utrudnia to osłona rozrządu. płaskim trzeba było po kawałeczku.

Edytowane przez szaryscenic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!