Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Rzecz dotyczy samochodu: Reanult Megane Scenic I phI silnik 2L 8V benzyna.

Cieknie mi płyn przez ośkę pompy wody.

Kupiłem nową pompę razem z uszczelką i chciałbym ją sam wymienić.

Z tego co zauważyłem to chyba będę musiał zdjąć kolo a następnie wewnętrzną cześć nadkola żeby dostać się do pompy, chyba że jest jakiś inny sposób to podzielcie się.

Dodam że u nie pompa jest napędzana paskiem wieloklinowym tym co napędza między innymi alternator, pompę klimatyzacji.

Mam wobec tego do was kilka pytań.

 

1. Czy do wymiany pompy wymagany jest dostęp do kanału lub podnośnika ( żeby unieść cały samochód aby dostać się od dołu do pompy) ?

2. Jak już umożliwię sobie dostęp do pompy w jaki sposób poluzować napinacz żeby zdjąć pasek wieloklinowy i później po zamontowaniu nowej pompy w jaki sposób napiąć napinacz ?

3. Czy da się ewentualnie zdjąć pasek wieloklinowy bez luzowania napinacza i oczywiście później go z powrotem założyć bez ruszania napinacza ?

4. Czy przed zamontowaniem nowej pompy uszczelkę, korpus silnika i korpus pompy trzeba smarować silikonem lub płynem chłodniczym ?

5. Po zamontowaniu wszystkiego jaka jest procedura napełniania i odpowietrzenia układu chłodzenia ?

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu, więc przy jej wymianie powinieneś wymienić również rozrząd.

Ad1) nie

Ad2) nie wiem, ale polecam sam naprawiam wyd I jest tam to szczegółowo opisane lub sewisówki

Ad3) na 1000% nie

Ad4) skoro jest uszczelka to jej się już nie smaruje, jeżeli by jej nie było to po wyczyszczeniu, dokładnym, i odtłuszczeniu używasz silikonu wysokotemperaturowego, W żadnym przypadku nie smaruje się nic płynem chłodzącym.

Ad5) procedury odpowietrzania znajdziesz na forum, lub j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź ale w moim samochodzie jednak pompa napędzana jest paskiem wieloklinowym, załączam zdjęcie z zaznaczoną pompą wodną.

Widać też tam pasek wieloklinowy, który ją napędza.

 

Czy w takim razie zdjęcie koła i osłony wewnętrznej błotnika wystarczy aby dostać się do pompy i ją w miarę swobodnie wymienić ?

 

Pozdrawiam.

pompa-wody.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść płyn chodzący, zdejmij pasek i reszta już z górki. Musisz zdjąć koło i nadkole,  przednią część. Dostęp będzie taki sobie, ale lepszego nie będzie.

Na przyszłość, uzupełnij profil o typ silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompę.

U mnie wyglądało to tak że aby się do niej dostać musiałem zdjąć koło oraz połowę wewnętrznej osłony nadkola.

Wtedy mogłem od strony koła odkręcić cześć śrub mocujących pompę oraz trzy śruby mocujące koło pasowe do pompy.

Żeby odkręcić pozostałe śruby mocujące pompę musiałem zdemontować alternator.

Jest tam strasznie mało miejsca na nasadkę z kluczem z grzechotką stąd takie działania.

Do śrub pasuje nasadka torx 8.

Myślę że przy odkręcaniu i dokręcaniu śrub bardziej sprawdziłby się klucz płaski z grzechotką z oczkami na śrubę torx 8.

Ja takiego nie miałem więc musiałem użyć zwykłej nasadki.

Po założeniu nowej pompy i koła pasowego problemem okazało się ponowne nałożenie pasa wieloklinowego.

Nie wiem gdzie tam są elementy do regulacji i mocowania napinacza.

Zrobiłem to tak że założyłem pas na wszystkie elementy ale na kole pasowym korbowodu założyłem pas do połowy koła.

Następnie obracałem kluczem koło pasowe korbowodu aż pas wskoczył na swoje miejsce.

Więc napięcie pasa wieloklinowego w sumie jest takie samo jak wcześniej.

Po złożeniu wszystkiego w całość zalałem układ płynem, przejechałem trochę żeby silnik się zagrzał.

Później odkręciłem korek w zbiorniku wyrównawczym, dolałem płynu i jest wporządku.

 

Tak z ciekawości zapytam jak to jest w tym modelu z rozrządem tzn czy aby go zmienić trzeba wyciągnąć silnik czy można to zrobić bez demontażu.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!