Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie zapala na zimnym motorze , benzyna 2.0 8V


bartixr

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i kolezanki mowicie co robic ?

Benzyna 2.0 8 V nie zapala na zimnym motorze, mam na mysli po przestaniu nocy. Trzeba krecic bardzo dlugo az zaczyna lapac, zaczyna chodzic na okolo 500 obrotach ( nie ma pojawia sie "ssanie ") i potrafi zdechnac. Nastepne zapalenie juz troche lepiej, ale przy jakimkolwiek dotknieciu gazu gasnie.

Po kilkuminutowej pracy mozna juz delikatnie nia ruszyc, ale przy probie dodania gazu jest jakbym nacisnal lekko hamulec, a potem zaczyna przyspieszac.

Ciepla juz z temperatura pracy, pali i wkreca sie na obroty prawidlowo, nie ma zadych objawow zlej pracy. JA kdluzej postoi to tez jest juz gorzej z zapaleniem.

Wiazalem to z regulacja zaworow, ktora dokonalem moze okolo 1000 km wczesniej, po zmierzeniu luzow na ostygnietym silniku zaden nie jest podparty, kompresja super na rozgrzanym 13, 13, 13, 12,5 .

Silniczek krokowy przemyty, gdyz dziwilo mnie brak ssania na zimnym oraz raz mialem taki manewr, ze weszla na 3500obr i nijak nizej, po odpieciu kostki silniczka krokowego zgasla, po podlaczeniu i zapaleniu obroty wrocily do normy.

Co dalej ??? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trafione zatopione !!!

odpialem kostek i pomierzylem rezystancje podane przez Robaka.

Przy 20 st. powinno byc 4 kOm. przy 40 st 1,6- 1,7 kOm przy 90st. 210-260 Om. U mnie zwarte i caly czas 0 !. Pobawilem sie dalej do stykow kostki wpinajac rezystancje - oporniki, mialem 10 kOm i 2k Om, Silniczke reaguje jak trzeba, .. czyli juz wiem jak jutro rano bede odpala auto <ok>:(

Aby wymienic czujnik trzeba caly trojnik wykrecac , czy odpiac metalowe zabezpieczenie i wyjdzie ????????????????? jak tracilem element termoczuly to plyn pociekl taki mam radioaktywnie zielony, elf oryginalny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartixr, kolego jednak wymiana czujnika cię i tak nie ominie bo wkładając mu stały opornik spowodujesz większe spalanie w swoim samochodzie

co do technologii wymiany tego czujnika niech się wypowiedzą właściciele silników z serii F...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak zgadza sie i ja to dobrze wiem, wstawiam opornik zeby go zapalic i zagrzac .. po 2 minutakch wyjmuje i wpinam na jego "0" w swoja kostke ...

nowy czujnik 80 pln w ASO

gorzej z czujnikiem cisnienia w klime, g.. nie dziala na krotko w kostce jak spinamy to sprezarka sie wlacza. a z a ten czujnik chca 380 pln !! ma ktos uzywke ???

a co do wymiany tego od temp. moze ktos technologie podpowie ???

 

[ Dodano: 2008-06-02, 17:55 ]

wymienilem czujnik temp ktory idzie na mozg motoru, prosta sprawa z wymiana !!

zawleczka trzyma czujnik, wczesniej spuscilem z zbiorniczka troche antifreeza , bo wycieka jak sie wyjmie czujke. Ciedzi na wciska, a uszczelnieniem jest tłusty oring, przy sprawnej szybkiej wymianie, ubytek plynu wynosil 200 ml.

przy okazji koledzy moskale podpowiedzieli mi super fiszke, w moskwiczu 41 ( Sviatogor) wstawiali silnik F3R francuski, i wiekszosc elementow sa oryginaly, kupilem wiec z moskwicza czujniczek za 58 pln noweczke ( moze to nie rewelacja w przeliczeniu na Polskie ASO, ale tutaj proponowali mi w ASO czuniczek temp. za 86 pln ), nawet numer czesci posiada Renaulta :):)

wogole tak polukalem w sklepach, np. silniczek krokowy do F3R kosztuje 420 pln noweczka.

jak by cos trzeba bylo Wam moge pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No proszę kolejne trop do defektow naszych meganek. Moja rowniez ma problemy z obrotami przy zimnym silniku, i dzieje sie to tylko na benzynie. Rowniez podczas przyspieszania wrazenie jest takie jakby jechal po wiatr o sile huraganu. Po zagrzaniu wszystko jest ok. Musze to sprawdzic.

 

[ Dodano: 2008-09-21, 22:09 ]

Robak. Ja w swojej megi mam jeszcze trzeci czujnik położony jakieś 20cm pod tymi czujnikami temperatury. Wiesz od czego on jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, chcę wymienić ten czujnik ale pytanie brzmi który to? przy termostacie są dwa jeden o góry drugi ciut niżej który jest tym prawidłowym?? i od czego jest ten drugi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odgrzewam tego kotleta, moja meganka ma dokładnie taki sam problem, silnik F3R 750. Generalnie moje przygody z zapalaniem auta zaczęły się dokładnie w dniu odebrania auta z serwisu po...... demontażu, regeneracji i montażu przekładni kierowniczej. Dwa dni po odbiorze oddałem im auto z powrotem. Oczywiście jak zapewnił mnie właściciel oni nie mogą mieć z tym nic wspólnego. Jutro podjadę z rezystorem 10k i wepnę go zamiast czujnika. Jak pomoże to od razu zabieram od nich auto i sam się zajmę tematem. Przepraszam za OT.

 

A teraz do rzeczy (w odpowiedzi na powyższego posta):

Z jednego z postów na forum wynika, że interesujący nas czujnik ma kolor biały. Drugi (brązowy) steruje chyba bezpośrednio wskazaniem czujnika temperatury cieczy na desce rozdzielczej. Sposób sprawdzenia poprawności działania czujnika opisany jest tutaj a tabelka wartości oporu czujnika w zależności od temperatury wygląda następująco (nie jestem jej autorem i nie zamieściłem jej na tym serwerze, kopiuje tylko do tego tematu i mam nadzieję, że autor nie będzie miał pretensji, osoba zamieszczającą był meganecoupe02 za co z mojej strony wielkie dzięki):

tempur.th.jpg

 

Dodatkowo zamieszczam wykres bazujący z oparciu o podane wyżej dane + wyznaczona linia trendu (wykładnicza) + aproksymacja w oparciu o jej równanie i przebieg (wykres jest już mojego autorstwa i powstał w MS Excel) . Pozwala on określić w przybliżeniu wartość oporu czujnika w funkcji temperatury i w razie potrzeby dobrać odpowiedni rezystor dla testowego uruchomienia silnika i sprawdzenia w ten sposób sprawności działania czujnika (tak jak to zrobił kolega bartixr powyżej przy użyciu rezystora 10 k):

czujnikx.th.jpg

 

Ps. Wybaczcie drobną literówkę w temacie wykresu, już mi się nie chce poprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beerkoff, odłącz całkowicie ten czujnik i wtedy sprawdź czy odpali. Jak odpali to pewnie masz winowajcę, albo brak styku gdzieś po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie po odpaleniu auta cały czas są obroty 750 czyli domyślam się, że opór na czujniku wynosi 0

albo brak styku gdzieś po drodze.
. Domyślam się również, że odpięcie czujnika nic nie da. A powyższy post powstał w ramach pomocy dla osób, które może spotka kiedyś podobny problem. Dzięki za odpowiedź, jutro będę testował znalezione rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu auta cały czas są obroty 750

Umknęło mi to gdzieś wcześniej. Powodzenia w poszukiwaniach, daj znać jak poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem okazji sprawdzić czujnika na zimno (w warunkach polowych), ale odebrałem auto od mechanika i po powrocie do domu na ciepłym silniku miałem 150 Om <czerwona> (kicha, liczyłem, że będzie 0 - choć wartość 150 Om też wydaje mi się za mała). Niemniej jednak sprawdzę jutro na zimno i będę wiedział co i jak. Sam obwód czujnika jest OK, wpiąłem do niego zamiast czujnika szeregowo 2 rezystory 4,7k i auto nie chciało zapalić (ssanie na gorącym silniku :-) ) ale za to w garażu śmierdziało paliwem jak w rafinerii - świece się lekkawo zalały. Po wyjęciu rezystorów zapalił OK i po przepalenia nadmiarów z cylindrów ładnie chodził. Z dwojga złego wole mięć pewność, że obwód jest OK, a sam czujnik najwyżej się wymieni. Jutro rano testy i napiszę czy wymiana czujnika pomogła.

 

PS. Mechanik podpiął mi auto do kompa i wyszło:

1) Błąd czujnika położenia wału (wykluczyłem go eksperymentalnie, jest na 100% OK, ale błąd się pokazał - może jest w pamięci od dawna) - błąd nieciągły (chwilowy)

2) Błąd układu wolnych obrotów (tak mi przekazał mechanik) - błąd ciągły (trwały czy jakoś tak)

3) Nie pamiętam trzeciego, ale też coś w wolnymi obrotami - też był nieciągły (chwilowy)

 

W każdym razie błąd czujnika temp na komputerze się nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik podpiął mi auto do kompa

Czy to był Clip?

Clip często nie pokazuje błędu czujnika położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!