Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie na niskich obrotach 1,6 8v


Mihuh

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry dzień! 

 

Od paru tygodni mam problem ze swoim Scenic'em. 

Po odpaleniu i przejechaniu krótkiego dystansu silnik zaczyna gasnąć przy wysprzęglaniu na niskich obrotach podczas zatrzymywania się np. na światłach. Zazwyczaj dzieje się tak, że podczas podjeżdżania do świateł przy prędkości ok. 20-30km/h i wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 0 i momentalnie silnik gaśnie. Zauważyłem, że dzieje się tak wyłącznie na zimnym, nierozgrzanym silniku. Czasami obroty spadają w dół a później skaczą do 1000. Po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na gaz silnik nie gaśnie jednak od dłuższego czasu falują obroty na gazie na postoju. 

W jednym warsztacie stwierdzili koniec silnika i konieczność przygotowania 4 tys. zł. Według nich nie silnik nie ma kompresji (ciśnienia 12, 7, 8, 7). 

Kolejny mechanik zaczął od wyregulowania zaworów i kazał obserwować silnik na zimniejszych temperaturach powietrza. Regulacja pomogła na góra dwa tygodnie i dziś problem powrócił. 

Czy faktycznie silnik szykuje się do gruntownego remontu? 

Samochód mam od roku. Po kupnie wymieniłem olej. Do dnia dzisiejszego nie robiłem żadnej dolewki (poziom idealny). Płyn chłodniczy uzupełniony w ilości ok. 0,5l podczas większych upałów. Korek płynu czysty, sam płyn też, olej również. Nie zauważyłem braku czy też spadku mocy. 

 

Dane pojazdu: Renault Megane Scenic 97 ph1 

Silnik: 1,6 8v benzyna plus gaz

Przejechane 281 tys. km. Od zakupu 15 tys. km.

Gaz zakładany przy 201 tys. km w 2012 roku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem nie jest to nieprawidłowa praca silniczka krokowego (liniowego)?

Może jest tak brudny, że zaciera.

Wyczyść wtyczkę i czujnik płynu chłodzącego, ale to pewnie mechanicy już zrobili.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałam identycznie w moje megance 2 1.6 16v. 
Po odpaleniu falowały obroty i gasła. Jak się rozgrzała chodziła idealnie.
Pokazywało mi check engine i błąd pokazywało na sondzie lambdzie i czujnik wału korbowego czy jakoś tak. 
Wymieniłam  ten czujnik i autko odżyło. A sonda jest dobra tyle, że szła za bogata mieszanka paliwa i ją rozłączało. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.11.2017 o 20:12, Mihuh napisał:

W jednym warsztacie stwierdzili koniec silnika i konieczność przygotowania 4 tys. zł. Według nich silnik nie ma kompresji

(ciśnienia 12, 7, 8, 7). 

Jeżeli faktycznie kompresja na ciepłym silniku ma takie wartości, to tylko remont. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!