Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana nagrzewnicy problem 1.4e 96r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po wielu próbach płukania nagrzewnicy poddałem się gdyż efekt bez zmian. Nadal nic nie grzeje. Postanowiłem wymienić nagrzewnice według opisu z działu download. Problem nastąpił na początku. Po wymontowaniu wycieraczek jak i osłony podszybia,  wyjęciu akumulatora nie wiem co robić dalej. Moja wersja Megane różni się od tej w schemacie. Nie mam filtra przeciwpyłowego i w cała komora się różni. Tam podobno gdzieś jest śruba co trzyma nagrzewnice. Proszę o pomoc ! 

20171112_161308.jpg

20171112_161346.jpg

Edytowane przez edy27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica na pewno nie jest przykręcana od strony komory silnika.

Chyba, że myślałeś o elemencie z nagrzewnicą i klapami sterującymi przepływem powietrza.

Na drugim zdjęciu widać jedną z 2 śrub które służą do mocowania tego elementu do przegrody czołowej.

To ta śruba między wiązką przewodów a wtyczką pod silniczkiem wycieraczek.

Druga jest symetrycznie z drugiej strony i może nie być dostępna bez demontażu dmuchawy wraz z kanałami powietrznymi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę wyjąć całą tą komorę by wyjść nagrzewnice z auta ? Bez tego będę miał problem? Jak wyjąć tą dmuchawe z kanałami... muszę też wyjąć wycieraczki ?znaczy ten cały ich silnik? Tutaj jest zupełnie inaczej niż w schemacie kolegi z forum więc dlatego nie mam wizualizacji i stanąłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, edy27 napisał:

Czyli muszę wyjąć całą tą komorę by wyjść nagrzewnice z auta ?

Nigdy nie próbowałem wyjąć samej nagrzewnicy ale rozmawiałem na ten temat. Nagrzewnica jest dostępna z lewej strony, przy próbie wyjęcia prawdopodobnie będzie przeszkadzać kolumna kierownicy.

Według opisów, żeby wyjąć całą komorę, trzeba zdemontować niestety całą deskę rozdzielczą.

Dmuchawę i kanały powietrzne w komorze silnika powinno się dać zdemontować bez demontażu napędu wycieraczek, ale będziesz musiał wyjąć kawałek grodzi nad pompą hamulcową. Jest montowany chyba na 4 śrubach, na nim jest mapsensor. Po jego wyjęciu powinieneś mieć dostęp do śrub mocujących dmuchawę. Chyba są 2szt.

Uważaj na piankowe uszczelki kanału powietrznego.

Nie mam już tej Megane, ani książki Sam naprawiam, piszę z pamięci.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jack3226 napisał:

Nie mam już tej Megane, ani książki Sam naprawiam, piszę z pamięci.

Yhmm... może te ilustracje Ci przybliża problem. Ja mam wersję B tą z recykulacja powietrza bez filtra przeciwpyłowego. W instrukcji sam naprawiam za mało szczegółowo jest opisana akcja wyjścia komory obudowy dmuchawy pkt.6. Wydaje mi się że mój model został pominięty. Mam jedną śrubę o której pisałeś wyżej,  tą od strony wiązki kabli po lewej stronie gdzie akumulator. Po prawej tak jak piszesz pewnie jest ukryta pod tą obudową dmuchawy tylko nie wiem jak tą obudowe  do końca wyjąć, a bez tego nie pójdę dalej ;p Chce to jutro robić bo lada moment śnieg spadnie , a na nagrzewnica kaplica;(

Screenshot_20171112-221419.png

Screenshot_20171112-221136.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest 2 śruba najlepiej widać na schemacie A. U Ciebie może być dostępna dopiero po wyjęciu obudowy dmuchawy.

Zgaduję bo ja miałem wersję D czyli z klimatyzacją.

Na Rys. 12.38 z książki widać, że element grodzi jest zdemontowany, w mojej Megane ta blacha była malowana na czarno. Jego demontaż daje dużo lepszy dostęp i zapewnia miejsce do wyjęcia obudowy dmuchawy.

Jeżeli chodzi o demontaż obudowy nagrzewnicy to musisz obejrzeć opis demontażu deski rozdzielczej.

 

Z samą nagrzewnicą nie pomogę, bo jej nigdy nie wyciągałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!