Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana nagrzewnicy problem 1.4e 96r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po wielu próbach płukania nagrzewnicy poddałem się gdyż efekt bez zmian. Nadal nic nie grzeje. Postanowiłem wymienić nagrzewnice według opisu z działu download. Problem nastąpił na początku. Po wymontowaniu wycieraczek jak i osłony podszybia,  wyjęciu akumulatora nie wiem co robić dalej. Moja wersja Megane różni się od tej w schemacie. Nie mam filtra przeciwpyłowego i w cała komora się różni. Tam podobno gdzieś jest śruba co trzyma nagrzewnice. Proszę o pomoc ! 

20171112_161308.jpg

20171112_161346.jpg

Edytowane przez edy27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica na pewno nie jest przykręcana od strony komory silnika.

Chyba, że myślałeś o elemencie z nagrzewnicą i klapami sterującymi przepływem powietrza.

Na drugim zdjęciu widać jedną z 2 śrub które służą do mocowania tego elementu do przegrody czołowej.

To ta śruba między wiązką przewodów a wtyczką pod silniczkiem wycieraczek.

Druga jest symetrycznie z drugiej strony i może nie być dostępna bez demontażu dmuchawy wraz z kanałami powietrznymi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę wyjąć całą tą komorę by wyjść nagrzewnice z auta ? Bez tego będę miał problem? Jak wyjąć tą dmuchawe z kanałami... muszę też wyjąć wycieraczki ?znaczy ten cały ich silnik? Tutaj jest zupełnie inaczej niż w schemacie kolegi z forum więc dlatego nie mam wizualizacji i stanąłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, edy27 napisał:

Czyli muszę wyjąć całą tą komorę by wyjść nagrzewnice z auta ?

Nigdy nie próbowałem wyjąć samej nagrzewnicy ale rozmawiałem na ten temat. Nagrzewnica jest dostępna z lewej strony, przy próbie wyjęcia prawdopodobnie będzie przeszkadzać kolumna kierownicy.

Według opisów, żeby wyjąć całą komorę, trzeba zdemontować niestety całą deskę rozdzielczą.

Dmuchawę i kanały powietrzne w komorze silnika powinno się dać zdemontować bez demontażu napędu wycieraczek, ale będziesz musiał wyjąć kawałek grodzi nad pompą hamulcową. Jest montowany chyba na 4 śrubach, na nim jest mapsensor. Po jego wyjęciu powinieneś mieć dostęp do śrub mocujących dmuchawę. Chyba są 2szt.

Uważaj na piankowe uszczelki kanału powietrznego.

Nie mam już tej Megane, ani książki Sam naprawiam, piszę z pamięci.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jack3226 napisał:

Nie mam już tej Megane, ani książki Sam naprawiam, piszę z pamięci.

Yhmm... może te ilustracje Ci przybliża problem. Ja mam wersję B tą z recykulacja powietrza bez filtra przeciwpyłowego. W instrukcji sam naprawiam za mało szczegółowo jest opisana akcja wyjścia komory obudowy dmuchawy pkt.6. Wydaje mi się że mój model został pominięty. Mam jedną śrubę o której pisałeś wyżej,  tą od strony wiązki kabli po lewej stronie gdzie akumulator. Po prawej tak jak piszesz pewnie jest ukryta pod tą obudową dmuchawy tylko nie wiem jak tą obudowe  do końca wyjąć, a bez tego nie pójdę dalej ;p Chce to jutro robić bo lada moment śnieg spadnie , a na nagrzewnica kaplica;(

Screenshot_20171112-221419.png

Screenshot_20171112-221136.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest 2 śruba najlepiej widać na schemacie A. U Ciebie może być dostępna dopiero po wyjęciu obudowy dmuchawy.

Zgaduję bo ja miałem wersję D czyli z klimatyzacją.

Na Rys. 12.38 z książki widać, że element grodzi jest zdemontowany, w mojej Megane ta blacha była malowana na czarno. Jego demontaż daje dużo lepszy dostęp i zapewnia miejsce do wyjęcia obudowy dmuchawy.

Jeżeli chodzi o demontaż obudowy nagrzewnicy to musisz obejrzeć opis demontażu deski rozdzielczej.

 

Z samą nagrzewnicą nie pomogę, bo jej nigdy nie wyciągałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!