Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ładowania - nie świeci kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

mam następujący problem - znalazłem szereg tematów i się nimi posiłkowałem, ale problem nie rozwiązany. Meg II ph I 1.6. Pewnego dnia na autobahnen w dojczach zaświeciła mi się kontrolka ładowania. Objeździłem 100-150km i w drodze powrotnej brakło prądu. Zgłosiłem problem w punkcie SOS, miły Niemiaszek z ADAC przyjechał, przywalił w alternator i ładowanie wróciło (notabene koszt usługi wyceniony na 5E). I tak doczłapałem się do domu (400km) waląc w alternator co 50-100km. Diagnoza -szczotki. Wymieniłem regulator. Kontrolka dalej świeciła więc parę razy starałem się go "ułożyć" aby szczotki ładnie się wkomponowały w ślizgi. Przez przypadek jak założyłem nowy regulator nie wpiąłem kostki i nie było info o braku ładowania - przejechałm tak nieświadomie kilkanaście km, po wpięciu kostki od razu wywaliło błąd ładowania. W końcu po paru próbach się udało i kontrolka zgasła (na postoju). Po wyjechaniu z garażu i zrobieniu ok 1km kontrolka ładowania zaczęła nawalać i pikać "stop" niczym alfabet morsa - po chwili się uspokoiło. Myślałem, że szczotki się "docierały". Zrobiłem kilkadziesiąt km i tuż przed robotą choinka - serwis, abs, check... znak, że zostało mi 2-3 minuty jazdy :-) cudem doturlałem się na parking po robotą i aku zdechł. Przyznam, nie sprawdziłem prądu ładowania po zmianie regulatora - mea culpa, co nie zmienia faktu, że jednak nie ładuje ;) Na scenicach doczytałem, że problem może stwarzać żarówka ładowania - ta na desce co informuje o braku ładowania. Czy w Mega-ch ktoś się spotkał z tym problemem? Co jeszcze może być przyczyną, że na nowym regulatorze i szczotkach nie wywala błędu ładowania a mimo wszystko nie ładuje?

 

Edit: dioda aku kontrolnie włącza się po odpaleniu ale gaśnie jakby było wszystko ok. Sprawdzone miernikiem - idealne zero na wyjściu zasilania z alternatora. Teraz pytanie jak sprawdzić czy wzbudza się altek, drugie pytanie czy awaria układu prostowniczego może nie dawać sygnału braku ładowania? 

 

Edit2: uwalony komutator daje objawy j/w. Po wymianie wszystko działa.

Edytowane przez Szabelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!