Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 2 1 wycieraczki przód nowe podejście


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy, mam  scenica od 04.2017, 2004, przebieg 81000,.

Rozważam nowe podejście do sprawy wycieraczek przednich.Mianowicie wymiana całkowita tego co jest na inne rozwiązanie:

1. Wymiana lewego ramienia na takie które ma mocowanie na typowy hak

2. Skasowanie układu przegubowego i zastąpienie go pojedyńczym ramieniem z mocowaniem typu hak.

Mam nowy układ przegubowy, nowe wycieraczki valeo a i tak przegapiłem lekkie wytarcie szyby z prawej strony przez plastik w środkowej części mocowania.

Jak czytam różne posty o wymianie łożyska, spawaniu ramion, cenach nowych wycieraczek itp to włos mi się jeży na głowie.

Proszę o pomoc i opinię : znam propozycję kup od polifa i będziesz miał spokój i że wymiana łożyska to małe piwo.

Proszę o informację czy osadzenia ramion na osiach napędu są standardowe, która oś wycieraczkj prawej jest osią silnika.

Proszę o rzeczowe komentarze, zapewne rozwiązanie proponowane jest ekstremalnebale wydaje mi się że warto je rożważyć.

Poprawka, wycofuję pytanie o oś silniczka, obejrzałem zdjęcie. Po ew. Wymianie ustroistwa przegubowego spróbuję dopasować inne ramię na jednym z dwó wielowpustów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy rozebrać podszybie, znajdziesz odpowiedz na kazde pytanie, Roboty 5 minut. Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi w całym poście, wszystki jest napisane chaotycznie. Jeżeli dobrze zrozumiałem to ze względu na luz na łożysku, chcesz zmienić 2 wycieraczki, na jedną? :-D Trochę dziwne rozwiązanie, zwłaszcza, że wymiana łożyska to nie jest dużo roboty, a cena ich to około 4 zł/szt. Wystarczy po osadzeniu nowego, zalepać, żeby nie wypadło. Jeżeli mówisz o jakimś błędzie, to pewnie silniczcek, używany kupisz za 20 zł, moim zdaniem bez sensu przeróbka samchodu z niskim przebiegiem czyli zapewne dobrym stanem. Opis który Ci napisałem to chyba najtańsza opcja naprawy + wycieraczki. Jeżeli chcesz wszytko nowe to niestety ale troche to w sceniku kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za post. Wiem i znam sposoby naprawy. Brak mi warunków i ochoty na tego typu naprawy.

Mam nowe ramiona od kwietnia 2017, nowe gumy valeo. Wycieraczki  chodzą ogólnie głośno, próbowałem je ustawiać bez efektu.

Jak tak stałem i patrzyłem na system wycieraczek, zastanawiałem się po co było tak kombinować. I czy rozwiązaniem wszystkich kłopotów nie będzie radykalna zmiana rozwiązania.

W przypadku ramienia lewego dorobienie uchwytu u, lub dopasowanie innego ramienia z uchwytem u.

W przypadku ramienia prawego zastąpienie przegubu na łożyskach pojedynczym ramieniem ,uchwyt u ,osadzonym na jednym z dwóch trzpieni. Tu może być kłopot jak  i w przypadku pojedynczego ramienia, średnice trzpienia /osadzenia są różne.

Efekt finalny : brak przegubów, brak łożysk, dwie pojedyncze wycieraczki, dostępność i taniość piór na uchwyt u, najcześciej spotykany.

 

Wracając do oryginału, rzeczywiście jak ma się dryg do takich rzeczy, to zestaw naprawczy z alle...,

trochę pracy i gotowe. Ale w innych przypadkach łożyska trudno sie demontuje, łamię się uchwyt, trzeba spawać,  ramię uszkodzone w czasie jazdy może rozwalić szybę, prawe ramię kosztuje ok. 300,00 zł, komplet wycieraczek na bolec nie spotykany na codzień ok. 120,00, brak w handlu wycieraczek szkieletowych na bolec.

A po proponowanej przeróbce powszechna dostępność, taniość, brak jakichkolwiek problemów.

To co napisałem to jest pewna wizja, o ile dostępność elementów i ich cena bedą nie do pokonania temat bedzie zamknięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie ruszał, moim zdaniem przy tych przeróbkach narobisz się więcej jak przy naprawie oryginalnych wycieraczek. Wcale nie jest tak dużo roboty jakby się wydawało, a koszty standardowe. Sam robiłem wycieraczki w sceniku i naprawde zajmuje to chwilę. Hmm co do głośnych wycieraczek, zobacz czy masz wogóle cały mechanizm dobrze usadzony, ja miałem z tym problem bo nie wiedziałem, że pod podszybiem jest taki bolec naprowadzający. Ale tak jak mówię, renowacja oryginalnych wycieraczek kosztowała mnie około 30 zł za łożyska + pomalowałem sobie ramiona ( odchodził lakier ) dodatowo nowe wycieraczki valeo, pomijając czas schnięcia farby, zajęło mi to może z godzine, bez super specjalistycznych narzędzi, wystarczy chwile pomyśleć i mieć młotek aby łożysko wbić, ewentialnie prasa miło widziana :-D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doceniam głos rozsądku. Ramię przegubowe sam mocowałem, potem w warsztacie mechanik czyścił odpływy przy okazji naprawy hamulca ręcznego. Ja o bolcu pojęcia nie miałem, on zapewne też o ile czyścił te odpływy bo do tego chyba trzeba zdjąć wycieraczki i zdemontować podszybie, o ile to zrobił.

Jak będzie trochę cieplej skorzystam z osiedlowego  garażu i popatrzę na mocowanie jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!