Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy! Znowu poszła głowica????


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w październiku wymieniałem cała głowice oraz uszczelkę wraz z innymi bajerami po tym jak cały układ został zawalony "majonezem".

Po tym czasie sprawdzałem co kilka dni poziom oleju i płynu w zbiorniku wyrównawczym (był przezroczysty) i było ok. 

Wczoraj zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym znowu pojawił się majonez na szczęście w niedużej ilości, ponadto oba węże od chłodnicy są ciepłe (jednak nie są sztywne i po macaniu ich czuć, że jest w nich płyn a w zbiorniczku widać jak spod majonezu pojawia się niebieski płyn chłodniczy)  i auto po nagrzaniu się do normalnej temperatury trzyma ją i silnik się nie grzeje jednak po zgaszeniu słychać charakterystyczne dzięki studzenia się czegoś nagrzanego ( skwierczenie, pstykanie). Ogrzewanie działa normalnie, silnik się nie gotuje tylko trzyma temperature na normalnym poziomie. 

Co to może być? Resztka tego syfu z października czy znowu na nowo strzeliło ? 

Edytowane przez Snowden
Błąd ortograficzny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg od wymiany głowicy i uszczelki pod głowicą?

Udać się do mechanika który robił tą usługę i sprawdzać ;

-czy poziom płynu chłodzącego obniża się ?

-czy są ślady oleju w płynie? a płynu w oleju ?

-czy nie ma wycieków płynu i oleju na zewnątrz silnika ?

-czy nie ma spadku mocy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wymieniana głowica nie była wystarczająco sprawdzona przed założeniem i było gdzieś mikro pęknięcie które teraz dało o sobie znać. Tak miałem w Kangoo 1.4 8v znikał płyn i pojawiła się śladowa ilość "majonezu" więc postanowiłem wymienić uszczelkę i sprawdzić szczelność oddając auto do warsztatu poleconego przez znajomego. W warsztacie stwierdzili uszkodzona uszczelkę i podobno oddali głowicę do sprawdzenia szczelności która nic nie wykazała więc złożyli auto . Niestety w ciągu tygodnia jazdy cały czas dymił na biało płynu ubywało delikatnie ale był też malutki wyciek na łączeniach wodnych pod instalację lpg , niestety cały czas było dymienie i taki dziwny zapach płynu z wydechu jak również w zbiorniczku wyrównawczym tak jakby spalinami. Pojechałem do warsztatu z pytaniem dlaczego tak jest , czy sprawdzili porządnie szczelność głowicy na co usłyszałem że sprawdzali na "zimno" i mechanik kazał jeszcze z kilka dni pojeździć gdyż może jeszcze wypala się stara woda z wydechu. Powiedziałem ok i pojeździłem jeszcze kolejny tydzień i bez zmian jak dymiło tak dymiło a płyn delikatnie ubywał pomimo usunięcia wycieków. Mechanik w warsztacie nie chciał brać za to odpowiedzialności gdyż jak twierdził wszystko było zrobione właściwie a głowica była szczelna , więc zrobiła się awanturka gdyż powiedziałem że uważam że głowica była najprawdopodobniej nie sprawdzona właściwie i ma mi powiedzieć gdzie to było sprawdzane. Nie chciał mi powiedzieć i chyba się tego wystraszył gdyż stwierdził że odda głowicę raz jeszcze na sprawdzenie i jeśli nic nie wykaże to poniosę tego koszty , powiedziałem ok i że jeśli będzie że głowica jest jednak nieszczelna to on pokrywa wszystkie koszty nie bardzo chciał ale nie miał wyjścia. Po 2 dniach okazało się że głowica ma micro pękniecie które ujawniło się podczas sprawdzania szczelności "na gorąco" . Mechanik zrobił wszystko od nowa , ja zapłaciłem tylko za "nową" używaną głowicę której mechanik sprawdził szczelność już za swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Jaki przebieg od wymiany głowicy i uszczelki pod głowicą?

Udać się do mechanika który robił tą usługę i sprawdzać ;

-czy poziom płynu chłodzącego obniża się ?

-czy są ślady oleju w płynie? a płynu w oleju ?

-czy nie ma wycieków płynu i oleju na zewnątrz silnika ?

-czy nie ma spadku mocy?

 

Bylem u mechanika, kazał sprawdzać. Ale wolę popytac na forum czy ktoś miał takie przypadki. 

Przebieg od tamtej pory to może 1500 km. 

Ubytku płynu nie ma. Jest tyle ile było. 

Oleju w płynie nie ma, jest tylko majonez taki jaki powstał przy pękniętej głowicy w październiku. Płynu w oleju też nie ma i żadnych ubytków nie ma. Spadku mocy brak.

 

Teraz przeplukalem zbiorniczek z nadmiaru majonezu. Zostało go niewiele i pływa tylko na powierzchni. Po naciśnięciu węża widać, że jest pod spodem płyn chlodniczy. Zrobiłem mała rundkę po mieście i górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny. Dodam, że powietrze leci ciepłe cały czas. To normalne? 

Może to zapowietrzona chłodnica? 

 

Edytowane przez Snowden
Błąd ortograficzny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba pozostaje przepłukać cały układ chłodzenia , zalać nowym płynem i zobaczyć za jakiś czas czy pojawi się "majonez" , może mechanik zmienił uszczelkę i zalał płynem nie robiąc "płukania" układu w celu oczyszczenia przed oddaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!