Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy! Znowu poszła głowica????


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w październiku wymieniałem cała głowice oraz uszczelkę wraz z innymi bajerami po tym jak cały układ został zawalony "majonezem".

Po tym czasie sprawdzałem co kilka dni poziom oleju i płynu w zbiorniku wyrównawczym (był przezroczysty) i było ok. 

Wczoraj zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym znowu pojawił się majonez na szczęście w niedużej ilości, ponadto oba węże od chłodnicy są ciepłe (jednak nie są sztywne i po macaniu ich czuć, że jest w nich płyn a w zbiorniczku widać jak spod majonezu pojawia się niebieski płyn chłodniczy)  i auto po nagrzaniu się do normalnej temperatury trzyma ją i silnik się nie grzeje jednak po zgaszeniu słychać charakterystyczne dzięki studzenia się czegoś nagrzanego ( skwierczenie, pstykanie). Ogrzewanie działa normalnie, silnik się nie gotuje tylko trzyma temperature na normalnym poziomie. 

Co to może być? Resztka tego syfu z października czy znowu na nowo strzeliło ? 

Edytowane przez Snowden
Błąd ortograficzny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg od wymiany głowicy i uszczelki pod głowicą?

Udać się do mechanika który robił tą usługę i sprawdzać ;

-czy poziom płynu chłodzącego obniża się ?

-czy są ślady oleju w płynie? a płynu w oleju ?

-czy nie ma wycieków płynu i oleju na zewnątrz silnika ?

-czy nie ma spadku mocy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wymieniana głowica nie była wystarczająco sprawdzona przed założeniem i było gdzieś mikro pęknięcie które teraz dało o sobie znać. Tak miałem w Kangoo 1.4 8v znikał płyn i pojawiła się śladowa ilość "majonezu" więc postanowiłem wymienić uszczelkę i sprawdzić szczelność oddając auto do warsztatu poleconego przez znajomego. W warsztacie stwierdzili uszkodzona uszczelkę i podobno oddali głowicę do sprawdzenia szczelności która nic nie wykazała więc złożyli auto . Niestety w ciągu tygodnia jazdy cały czas dymił na biało płynu ubywało delikatnie ale był też malutki wyciek na łączeniach wodnych pod instalację lpg , niestety cały czas było dymienie i taki dziwny zapach płynu z wydechu jak również w zbiorniczku wyrównawczym tak jakby spalinami. Pojechałem do warsztatu z pytaniem dlaczego tak jest , czy sprawdzili porządnie szczelność głowicy na co usłyszałem że sprawdzali na "zimno" i mechanik kazał jeszcze z kilka dni pojeździć gdyż może jeszcze wypala się stara woda z wydechu. Powiedziałem ok i pojeździłem jeszcze kolejny tydzień i bez zmian jak dymiło tak dymiło a płyn delikatnie ubywał pomimo usunięcia wycieków. Mechanik w warsztacie nie chciał brać za to odpowiedzialności gdyż jak twierdził wszystko było zrobione właściwie a głowica była szczelna , więc zrobiła się awanturka gdyż powiedziałem że uważam że głowica była najprawdopodobniej nie sprawdzona właściwie i ma mi powiedzieć gdzie to było sprawdzane. Nie chciał mi powiedzieć i chyba się tego wystraszył gdyż stwierdził że odda głowicę raz jeszcze na sprawdzenie i jeśli nic nie wykaże to poniosę tego koszty , powiedziałem ok i że jeśli będzie że głowica jest jednak nieszczelna to on pokrywa wszystkie koszty nie bardzo chciał ale nie miał wyjścia. Po 2 dniach okazało się że głowica ma micro pękniecie które ujawniło się podczas sprawdzania szczelności "na gorąco" . Mechanik zrobił wszystko od nowa , ja zapłaciłem tylko za "nową" używaną głowicę której mechanik sprawdził szczelność już za swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Jaki przebieg od wymiany głowicy i uszczelki pod głowicą?

Udać się do mechanika który robił tą usługę i sprawdzać ;

-czy poziom płynu chłodzącego obniża się ?

-czy są ślady oleju w płynie? a płynu w oleju ?

-czy nie ma wycieków płynu i oleju na zewnątrz silnika ?

-czy nie ma spadku mocy?

 

Bylem u mechanika, kazał sprawdzać. Ale wolę popytac na forum czy ktoś miał takie przypadki. 

Przebieg od tamtej pory to może 1500 km. 

Ubytku płynu nie ma. Jest tyle ile było. 

Oleju w płynie nie ma, jest tylko majonez taki jaki powstał przy pękniętej głowicy w październiku. Płynu w oleju też nie ma i żadnych ubytków nie ma. Spadku mocy brak.

 

Teraz przeplukalem zbiorniczek z nadmiaru majonezu. Zostało go niewiele i pływa tylko na powierzchni. Po naciśnięciu węża widać, że jest pod spodem płyn chlodniczy. Zrobiłem mała rundkę po mieście i górny wąż chłodnicy jest ciepły a dolny zimny. Dodam, że powietrze leci ciepłe cały czas. To normalne? 

Może to zapowietrzona chłodnica? 

 

Edytowane przez Snowden
Błąd ortograficzny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba pozostaje przepłukać cały układ chłodzenia , zalać nowym płynem i zobaczyć za jakiś czas czy pojawi się "majonez" , może mechanik zmienił uszczelkę i zalał płynem nie robiąc "płukania" układu w celu oczyszczenia przed oddaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!