Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie, czy wie ktos, co moze byc przyczyna spadania obrotow przy kreceniu kierownica gdy stoje w miejscu? Wyglada to tak, stoje sobie obroty w normie, ale gdy zaczne krecic w lewo badz w prawo, obroty zaczynaja opadac prawie do zera, a czasem nawet potrafi autko zgasnac :-/ Jak prostuje kola to wraca do normy. Wie ktos co to moze byc? silniczek krokowy albo cos? Z gory wielkie dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty wtedy owszem opadają, ale na ułamek sekundy, bo komputer czuwa nad tym, aby auto nie zgasło (gdy obniżają się obroty on automatycznie je zwiększa), także u kolegi jest coś chyba nie tak, bo u mnie nigdy obroty nie zeszły prawie do zera, ani autko nie zgasło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyść styki CPU i sprawdź naciąg pasków bo on napędza pompę chociaż mi się to nie klei jak był by luźny ten od pompy to by nie było wspomagania, ale może masz luźny ten do alternatora i jak silnik potrzebuje więcej mocy to nie ma wystarczającego ładowania i gaśnie. Nie powinno być w tym aucie powiązania elektrycznego z układem wspomagania bo jest on hydrauliczny. Tak więc faktycznie może zacierająca się pompa dusi silnik- jak tam stan oleju u Ciebie? Aby sprawdzić stan pompy zrób pomiar ciśnienia w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z czujnikiem cisnienia w ukladzie wspomagania.Nie przekazuje on informacji do sterownika silnika aby ten podniosł obroty gdy pompa wspomagania pobiera wiecej energii ( co dzieje sie gdy mocniej skrecimy kola-szczegolnie gdy auto nie porusza sie) Na przewodzie hydraulicznym wychodzacym z pompy masz zamontowany czujniczek.Sprawdz jego przewody a takze to czy sam czujnik zwiera badz rozwiera styki gdy cisnienie wzrasta.Na stronie 83 w ksiazce WKŁ jest zdjecie tego czujnika W silniku 1.4 8V informacja wchodzi do sterownika na pin 4 ( w 1.6 8V jest to pin 13)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

podczepie sie pod temat, mam podobny problem z tym że przy kreceniu w prawo lub lewno na maksa obroty mi rosną + dziwne dźwieki gdy kola na maksa skrecone typu jakby skrzypienie zgrzytanie, plynu w zbiorniczku jest nieco ponizej minimu ale jest plyn, co wiec moze byc przyczyną tych odgłosow. z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chodzi o sam czujnik ciśnienia w układzie wspomagania to ja ostatnio mam z nim problem, przecieka. Chciałem kupić nowy ale nie ma zamienników, a oryginał to 330zł w ASO. W tej sytuacji zaślepiłem czujnik i odpiąłem wtyczke. Samochód przy kręceniu na postoju zachowuje się tak jak wcześniej czyli obroty się zmieniają na moment, ale zaraz wracają do normy. Moim zdaniem ten czujnik zaczyna działać tylko przy maksymalnie skręconej kierownicy i ma sens tylko na biegu jałowym bo w innej sytuacji i tak wciskamy gaz i taka korekta jest zbędna. Ogólnie uważam tej czujnik za zbedną komplikację. Cóż francuzi lubią komplikować proste rzeczy.

 

Co do meritum wątku, moim zdaniem to silnik krokowy, albo coraz słabsza pompa. Moim zdaniem to nie wina elektryki. Zreszta nie musi to byc pompa wspomagania, mogą to być padające łożyska w alernatorze, cokolwiek co nadmiernie obciąża silnik przez pasek osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!