Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie termometru


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane 1.9D z 97 roku od niedawna. Na wyświetlaczu pokazuje temperaturę na zewnątrz -40C po zacząłem szukać przyczyny i okazało się że termometr jest nie podłaczony ponieważ jest założone lusterko elektryczne a mega nie ma wyprowadzonych przewodów do elektrycznego sterowania lusterek. Czy jest możliwość podłączenia samego termometru do tego złącza od sterowania luterka czy muszę rozebrać luterko i i osobno wyprowadzić kabelki od złączki do czujnika temperatury. Jeśli jest możliwość to może ktoś wie które piny odpowiadają za podłaczenie termometru??

 

Z góry dziękuję za Pomoc

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

PS. Jeśli będzie to pomocne to zamieszczę fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz lusterko elektryczne to wszystkie wyjścia masz już na drzwiach, wystarczy znaleźć kabelki od czujnika temp. Mogę Ci podać które to piny we wtyczce ale dopiero wieczorem.

W międzyczasie możesz wejść na klubowego FTP-a i ściągnąć sobie schemat elektryczny, tam masz wszystko pokazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci to nier sprawi problemu to bym był bardzo wdzięczny jeśli byś opisał który pin jest do czego przejrzałem schematy elektryczne ale i tak się nie mogę połapać co do czego a boję się że jak żle podłącze to mogę jeszcze coś popsuć

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za schematy podłączenie działa ale niestety termometr do wymiany jak nie było podłaczenia to wskazywało -40C po podłaczeniu + 80 także czeka mnie wizyta w sklepie elektronicznym i zastąpie go Termistorem 2,2 lub 2,5 kilo (NTC) bo nowy orginalny termometr to spory wydatek

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podpinam się pod temat i mam następujący problem...

Otóż posiadam w swojej ph1 wyświetlacz i radio z ph2; jak powszechnie wiadomo w ph1 temperatura i zegarek były na osobnym wyświetlaczu i miały swoja własną kostkę; w jaki sposób mogę teraz podłączyć tą kostkę pod wyświetlacz z ph2 aby wyświetlała sie na nim temperatura?

 

681474159a347e1cm.jpg

 

W chwili obecnej mam szarą kostkę od radia, czerwoną od pilota - obie są podłączone do wyświetlacza. Czarna kostka która wcześniej była podlączona do zegarko-termometru teraz po zmianie wyświetlacza wisi nieużywana. Jak to wszystko ogarnoąć aby wyświetlało temperaturę? Łączyłem białe kabelki i masę z kostki wyświetlacza (pin 1 i 2) z odpowiednio białym i czarnym ze starej kostki, nistety dalej echo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przerabiałem już dobieranie wyświetlacza do radia... W tej chwili komplecik który mam (radio ph2 i wyświetlacz ph2) działa piknie prócz termometru. Przypuszczam że aby go uruchomić musze połączyć jakieś przewody z czarnej kostki termometru do szarej kostki wyświetlacza...

 

Dorwałem się do kostki od termometru i kiedy trochę pomanipulowałem nią wyświetlacz ożył po czym znowu zgasł <czerwona> wyświetliło się 60*C; przy spięciu styków w kostce "na rótko" z użyciem małego opornika temperatura wyświetlała się 57/58 *C ale nie gasła; poprawiłem więc styki i nawet jakeś znaki życia daje termometr; powiedzcie mi jak to jest z termometrem (wyświetlaczem właściwie) z ph2; czy jeśli termometr jest odłączony to nie będzie wyświetlało nic czy powinno być -40? Jeśli nie wyświetla to znaczy że szukałem problemu nie tam gdzie powinienenm :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

podepnę się tutaj...ma ktoś może auto z takim wyświetlaczem ,widziałem je w aucie w wersji 1.6 Expression-Elysee,co to za wersja wogóle ? :

c5566394c085e1e1m.jpg

chcę zaadoptować i nieco stuningować taki wyświetlacz , do tego potrzebuję rozpiskę pinów i jakieś wyraźniejsze fotki ,znajdzie się ktoś do pomocy :mrgreen: 8-) Namiary na wyświetlacz już mam ,teraz kwestia podpięcia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat.

 

U mnie występuje dziwne zjawisko odkąd kupiłem samochód pokazuje kosmiczne wartości. Raz 39 maksymalnie dochodzi do 65 stopni ale ta temperatura cały czas się zmienia. Co to może być ? bo jeżeli się zmienia więc czujnik jest dobry gdzie szukać przyczyny tego problemu ? Czekam na odpowiedź i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Podepnę się pod temat. Zamontowałem sobie wyświetlacz z elektronicznym zegarkiem i temp chociaż wcześniej w moim aucie nie było czujnika ani tegoż zegarka. Mam MI PHI z końca 1998 roku. I teraz zegarek już sobie podłączyłem jak należy i działa elegancko natomiast z czujnikiem mam problem. Kupiłem gotowy na allegro i stykam go z 2 kabelkami jakie mi zostały przy wtyczce zegara ale czy po zetknięciu czy bez wyświetlacz cały czas pokazuje 80 stopni. Nic się nie zmienia. Zaznaczam że nie mam elektrycznych lusterek więc instalacje muszę sobie pociagnąc od zera. Chciałbym jednak najpierw upewnić się czy dobrze robię. Czy trzeba jakieś dodtakowe oporniki itp bo nie znam się na tym a w instalacji napewno tego nie mam bo to moja zachcianka więc sam wszystko muszę zrobić od podstaw. Mam czujnik z 2 kabelkami i kiedy stykam je do przewodów od wtyczki z wyświetlacza zegrka nic się nie zmienia. Ciągle mam 80 stopni. Czy o coś po drodze (przed podłączeniem do wyświetlacza) muszę zachaczyć czy sam czujnik z 2 kabelkami powinien wystarczyć? Jeśli tak to co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!