Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku


Kamls

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry mam problem z moją renią auto ma stuki od czasu remontu silnika .. panewki i wal odpada nowy po szlifie i wgl ... zawory ustawione książkowo a stuki słuchać tylko na pół gazie lub jak  lekko dodam  gaz ... coś to możesz być ? Filmik w podany w linku ;)

 

Edytowane przez Kamls
Ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki maja taką kulturę pracę i lubią sobie poklepać. 

Zastosuj filtr oleju i paliwa markowe; mann, knecht, purflux.

Olej, polecam Valvoline Synpower 5W40. Na jakim jeździsz oleju?

Kontroluj poziom oleju. Warto zmierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku. 

Luzy na zaworach ;

   - zawór dolotowy : 0,10 mm do 0,15 mm,

   - zawór wylotowy : 0,20 mm do 0,25 mm.

Jeżeli nadal będą niepokojące stuki, to do kontroli głowica, klawiatura, wałek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, miałem wcześniej megankę z tym silnikiem i jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Sprawdź sobie jeszcze taką małą błahostkę, bo piszesz, że po remoncie. U mnie kiedyś po wymianie rozrządu też coś potęgowało stuki i okazało się, że osłona rozrządu była delikatnie za słabo dokręcona, pukała przy dodaniu gazu. Jak docisnęło się ją ręką to przestawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr mam z manna olej 10/40 mobil taki polecili w sumie mi .. olej jak stał na 3/4 poziomu to po 1500 km nadal jest identycznie , głowica w jednej z lepszej firm w moim rejonie składana wiec ufam ze jest wpodzadku , juz sprawdzałem  luzy ubudowy i wgl wszystko trzyma ja powinno , zastanawia mnie czy rorzad od 75 km różni się od 90? Może błędny sprzedali i jest luz  na pasku? 

 

Edytowane przez Kamls
Ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2018 o 22:47, Kamls napisał:

stuki słuchać tylko na pół gazie lub jak  lekko dodam  gaz ... coś to możesz być ?

Konieczne wg. mnie kroki;

 -  konieczna kontrola prawidłowości długości paska rozrządu,

 -  zwiększ poziom oleju, 

 -  zmień olej na  Valvoline Synpower 5W40,

 -  koniecznie pomierz ciśnienie oleju na gorącym silniku na biegu jałowym, ( powinno być zrobione po szlifie ),

 -  wymień ewentualnie pompę olejową na nową ( co było powodem remontu silnika ? ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmierzyć rorzad ? 

Co do oleju została możliwość zalania na max .. 

czemu akurat taki olej jeśli mogę wiedzieć ? 

Cisnienie ma zimnym i ciepłym książkowe ..

powodem była uszczelka pod głowica i stukające tłoki w bloku z powodu zmiany kształtu na okrągły wiec jest nowy (używamy ) blok silnika kupiony i zdemontowany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje ;

 -  kontrola prawidłowości długości paska rozrządu,

 -  kontrola ustawienia rozrządu, ( może przestawiony o 1 ząbek ), 

 -  zwiększ poziom oleju, 

 -  zmień olej na  Valvoline Synpower 5W40,

 -  kontrola luzów zaworowych,

 - przeczyść czujnik położenia wału korbowego i jego styki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!