Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile kosztuje rura wydechowa


maciek127

Rekomendowane odpowiedzi

najtańsze elementy są chyba u niedziałka (tylko czy warto pakowac kase w nowy katalizator, można wstawic strumiennice za około 100 zł plus wspawanie i śmigać) z tego pamietam to katalizator uniwersaly kosztował coś koło 350zl bo miałem podobny problem ale dokładnie nie pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizatory sa dedykowane do danego auta i tylko te są dobre. Te uniwersalne to strata pieniedzy. Strumienice mozna założyć, ale mozna potem mieć kłopoty przy przeglądach rejestracyjnych. Praktycznie, to auto bez sprawnego katalizatora nie powinno byc dopuszczone do ruchu. Poza tym brak sprawnego katalizatora żle wpływa na odczyt sondy lambda i mogą wystąpic kłopoty z wyregulowniem silnika. W Twoim przypadku tego nie bedzie, bo masz megane I gdzie sonda jest przed katalizatorem. Nie kupuj katalizatorow używanych. Tu zawsze mozesz trafic na mine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizatory sa dedykowane do danego auta i tylko te są dobre.

 

To chyba przesada. Katalizator do 1,4 8V jest identyczny jak ten do silnika 1,6 8V. A i pewnie w innych silnikach znalazł swoje przeznaczenie. Wielkość kata. ogranicza tylko pojemność silnika do jakiego on się nadaje. NIe dajmy sie zwariować. Nie wierzę że do jeździdła typu Megane, Clio czy inne tego typu aut, projektowane są wydechy w celu osiągnięcia jak najlepszych osiągów silnika. To nie ta liga samochodów. Pewnie są wytyczne typu: poziom hałasu, emisja spalin oraz jakoś to upchnąć pod podwoziem (najlepiej tanio w produkcji).

Ale się rozpisałem :mrgreen:

Jeśli chodzi o ceny, to katalizator można zainstalować w granicach 200zł a strumienice 100zł a katalizator dedykowany ok 500zł.

Pozostaje kwesta: co to jest katalizator dedykowany - katalizator uniwersalny z całym orurowaniem. Jedyna zaleta, że nie trzeba wspawywać nowego, tylko prosto go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem, ze do danego auta, a nie silnika. Oczywiscie, ze do tych samych silnikow moze byc taki sam.

Katalizator dedykowany to taki, ktory pasuje jak wyzej. Bardziej uscislając, to katalizator od megane nie pasuje np do forda czy VW i odwrotnie.

Katalizator oryginalny do meganki kosztuje.....nie pamietam dokladnie ale chyba jest duzo, duzo drozszy od 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso to pewnie i 2000zł z robocizną.

Dedykowany do Megane I:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2166114

http://moto.allegro.pl/item170534223_nowy_...cm_1600ccm.html

A tu na stronie producenta AWG:

http://www.polonez-kat.com.pl/pl/standardowe.htm

Niestety cena nieznana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego, ale nie mam zaufania do tego typu zamienników. Wydaje mi sie, że wklad takiego katalizatora nie jest ceramiczny, albo jezeli nawet, to o bardzo ograniczonej trwałości.

A oryginalny...masz racje, chyba kosztuje ok 2000,- zł. Dlatego kombinuje sie rózne strumienice tudziez inne wynalazki. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam ciut inne pytanie, wydech (głównie tłumik) mi przerdzeiwał i powoli czas go wymienić.

Ten typ się jakoś nazywa konkretnie,

może bym go wyszukał - czy po prostu uderzać do naprawy i niech tam się martwią (tyle, że wtedy ustalą swoją cene).

Chodzi o M I ph I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W poniedziałek 21.04.2008 wymieniłem kata na strumienice i tłumik tylny.

Przed wymianą trochę poszperałem w necie i popytałem w warsztatach. Taka wymiana miała mnie kosztować ok. 450-500 zł wraz z tłumikami. Nie byłem przekonany co do tej strumienicy. Niektórzy w necie odradzają. Dla mnie i te 500 zł to było za dużo. Chciałem coś taniej wykombinować. Na giełdzie w Gliwicach za samą strumienicę facet chciał 150zł. W końcu trafiłem ją na allegro za 60zł. Coś mi za tanio było, ale się zdecydowałem i kupiłem, choć byłem pełen obaw. Domówiłem też tylny tłumik. Razem z przesyłką oba mnie kosztowały 210zł. W warsztacie założyli mi je oba za 70zł. W sumie wyszło mnie 280 zł. Auto chodzi bez zarzutu. U mnie kat się rozsypał w środku i coraz bardziej szurało i brzęczało, choć i tak długo wytrzymał - 170 tyś. Teraz wszystko OK - nawet miło posłuchać. Mam silnik 1.6 8V i do takiego mogę polecić.

Te nowsze 16V mają 2 sondy lambda i z tego co przestudiowałem w różnych źródłach zakładanie strumienicy może być problematyczne. Pierwsza sonda jest przed katem i ona odpowiada za skład mieszanki paliwowej. Druga za katem sprawdza czy kat działa (jej odczyt musi byc różny od tej sondy pierwszej). Jeśli oba odczyty są takie same pokaże się wam kontrolka uszkodzenia katalizatora - oczywiste, bo kat nie spełnia swej roli jeśli odczyty przed katem i za nim są takie same. I wtedy komputer dostaje sygnał, by ustawić mieszankę paliwową w tryb awaryjny (większe spalanie, mniejsza moc itp). Strumienica nie oczyszcza spalin, więc odczyty tych sond będą takie same, a co za tym idzie będą problemy jak wyżej.

Dla silników 8V polecam. A jeśli ktoś jest z okolic Rudy Śląskiej, Świętochłowic, Chorzowa polecam warsztat "wymiany tłumików" na rondzie w Chebziu (MAGIREX Dworcowa 4 tel: 032-3404027, 604119443). "Szeryf" moim zdaniem w porządku. Jak wystarczy tłumik pospawać - to klienta nie naciąga na nowy. Wcześniej spawałem u niego urwaną łapę od kata - 20 zł.

Aaaa - jeśli kupujecie strumienicę do tego 8V to weźcie taką imitację kata z rurą kolektorową i dziurą z gwintem na sonde. Mamy te szczęście, że do Meganek takie robią. Nie wymaga żadnego spawania, przeróbek. A jak ktoś ma jeszcze garaż z kanałem - to sam sobie to zrobi.

post-769-1208912093_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma jest bardzo dobra ale dlaczego taka droga (chyba 4 razy) I dlatego zazwyczaj kupię aluminiowy firmy pan Henio i jego garaż :P Po rozmowie z kolegą który sprzedawał w Hurtowni dystrybucyjnej Bosala stwierdził że nie masz na co kasy wydawać i dał mi z czystym sumieniem tani tłumik z roczną gwarancją. Najlepiej i tak wolę ratować oryginały spawając i likując to końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli ktoś jest z okolic Rudy Śląskiej, Świętochłowic, Chorzowa polecam warsztat "wymiany tłumików" na rondzie w Chebziu (MAGIREX Dworcowa 4 tel: 032-3404027, 604119443). "Szeryf" moim zdaniem w porządku. Jak wystarczy tłumik pospawać - to klienta nie naciąga na nowy.

 

W ktorym miejscu jest ten gosciu?, jak sie wyjezdza spod mostu na rondo to w prawo (zaraz przed przystankiem tramwajowo-autobusowy)?

 

Pytam sie bo ogladalem swoj tlumik koncowy i jak kolega mam juz go do wymiany. Zauwazylem, ze dwie warstwy juz przegnily, pewnie trzecia przegnije za niedlugo.

 

Chcialem zasiegnac rady, zamawiac tlumik koncowy na allegro? - jest duzo ofert w stylu "tlumik koncowy megane" za okolo 100 - 130 zł, czy moze kupic sobie lepszego, zeby ladnie mruczalo i nie kosztowalo wiecej jak np. 300,- ?

 

Pytam sie bo nie wiem czy do tej kwoty mozna kupic jakiegos przyjemnego mruczusia, chodz wazniejsze dla mnie jest zeby wszystko bylo OK z samym autem.

Moglibyscie cos polecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odkop.

Powiedzcie mi czy ta rura podejdzie do meganki IphI 1,6 8V w hatchback'u? W aukcji niby do 16V cabrio... Czy to nie to samo?

http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-megane-i-1-6-nr-21-288alu-i5624186172.html

Edytowane przez lukasfenix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!