Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Małgosia robi "pyr-pyr"


Van GORRE

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

Megane I, V8, 1.6e, 95 KM, 97rok. + LPG (BRC)

Wymienione części to:

-Kable WN (bougicord)

-Silnik krokowy (siemens)

-poduszki (sasic)

-świece (ngk)

-była na komputerze (nic nie wykazał)

-wymieniłem jakiś wężyk od powietrza (był niedaleko silnika krokowego)

Obroty swego czasu falowały ale po wymianie części, ustało (obrotomierz nie "lata tam i z powrotem"). Obecnie problem rysuje się jeszcze tak ,że Małgosia ma ma "3 fazy" obrotów. Po odpaleniu (obojętnie czy zimna czy ciepła) ma 1000-1100, po przejechaniu krótkiego odcinka i zatrzymaniu się/zwolnieniu na bieg jałowy, obroty spadają na 600 (więc trochę za mało). Od czasu do czasu, silnik jakby ustaje z pracą na sekundę - obroty spadają na 300-400, już prawie ma zgasnąć! A tu nagle wskakuje na poprzedni stan "pyrkania" czyli około 600 obrotów. Jednak pomimo wyżej wymienionych objawów i zmian na obrotomierzu to obojętne jakich by Małgosia obrotów nie miała to na biegu jałowym/jedynce zawsze "pyrka", tak jakby wysysała resztki paliwa i ledwo utrzymywało silnik przy życiu. Ciągnie tak cały czas i do tego telepie budą (mimo ,że poduchy wymienione).

Bardzo rzadko ale zdarza się ,że na 3-4 sekundy ma prawidłową pracę silnika, nie telepie budą a obroty są identyczne jak zawsze (obojętnie czy 600 czy 1000)! Tyle ,że zaraz po tym towarzyszy "zdławienie się" (spadek na 300-400 obrotów) i znowu zaczyna pyrkać).

Cały problem "od strony rury wydechowej" wygląda tak ,że auto zamiast równomiernie wyrzucać spaliny to jakby je "wypluwało"

 

Innych usterek nie stwierdziłem, pali normalne ilości gazu (około 7,5L na trasie , 8,5-9l z założonymi alu-felgami) czy benzyny. Moc silnika w normie.

 

Byłem z nią na badaniu komputerem a później wymianie części a następnie u zwykłego mechanika od klucza. Bez widocznych zmian. Ostatni mechanik stwierdził ,że może być coś nie tak z elektryką... ale co? Panowie, macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie, ale problem leżał w moich nowych świecach, wymieniałem na takie jak ty i megi zaczęła gorzej pracować( nagłe spadek obrotów, nie falowanie, a nawet przerwa z pracy silnika taka na moment), wymieniłem na takie dedykowane do renault i już nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie umówiłem się na poniedziałek do mechanika na regulację zaworów (jeden telepie) więc jest do regulacji. Przy okazji podłączyliśmy pod diagnostykę. Emisja CO/ CO2 jest za duża itp. przepuszcza przez siebie paliwo nie spalając go.

[Cięcie]

Zobaczę jak będzie po regulacji zaworów, jeżeli dalej będzie psocić to wymieni się świece, bo to też może być ich przyczyna.

 

W poniedziałek/wtorek zdam relację.

Radzę się zapoznać z regulaminem forum - zwłaszcza odnośnie cytowania. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!