Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bulgotanie na biegu jałowym + szarpanie na niskich obrotach


emefe

Rekomendowane odpowiedzi

Mam auto z instalacją LPG od Vialle 5 generacji (ciekły LPG).

Co może oznaczać na biegu jałowym regularne (co 5-10 sekund) "bulgotnięcie" (jakby coś przytykało dopływ paliwa)?

Dodatkowo na niskich obrotach przy 1 i 2 bieg auto się dławi. Potem dostaje kopa i jest wszystko ok.

 

O co może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyścić;

  - sprawdzić/wymienić filtr powietrza,

  - głowice map sensora oraz zapewnić szczelność jego montażu,

  - przepustnicę oraz wymienić oringi,

  - jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach, przegonić auto na benzynie na wysokich obrotach,

  - zatankować do pełna na sprawdzonej stacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli efekt jest tylko na benzynie to możliwe że mapa lpg nie jest zrobiona precyzyjnie co powoduje zalewanie lub za ubogą mieszankę przy pracy silnika na PB. Zrób zdjęcie umiejscowienia wtryskiwaczy. Mam taką samą instalkę i mogę coś doradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Teraz tego miniszarpania nie zauważam, jednak przy pierwszym hamowaniu do zera zaraz po starcie często gaśnie silnik. Objaw tylko na gazie.

Poza tym git malina.

Edytowane przez emefe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

emefe, udało się rozwiązać problem? mam dokładnie te same objawy, z tym, że zdarza się też że auto zgaśnie na benzynie, ale tylko na nie rozgrzanym silniku, jak już się rozgrzeje całkowicie to nie gaśnie

 

dodatkowo oprócz szarpania przy stałej prędkości, szarpie czasem przy przyspieszaniu  pod dużym obciążeniem, jak się np wyjeżdza na jakieś wzniesienie 
miga wtedy check, musze się wtedy zatrzymać i odpalić silnik ponownie i przestaje szarpać i migać (tak samo na benzynie i na gazie), ale zostaje zawsze szarpanie przy stałej prędkości.

 

jeśli chodzi o błędy to mam od ponad 3 lat wypadanie na 3 cylindrze - i jest to wyczuwalne i na benzynie i na gazie

(cały mój problem opisywałem tu na forum, link poniżej, ale jeźdże tak już długo i ubywa mi cały czas ten płyn ale cały czas są to niewielkie ilości, ale szarpanie się nasiliło i doszło to gaśnięcie)

z rzeczy które wykonałem to:
-wymieniłem świece,
-zamieniłem wtryskiwacze
-zamieniłem cewki
-sprawdziłem dolot
-czyszczenie przepustnicy

-tester c02 nie wykrywa spalin w płynie chłodniczym - więc chyba nie będzie to uszczelka?
no i błąd caly czas zostaje na 3 cylindrze (żadnego innego błędu nie ma)

dwóch mechaników rozkłada ręce, ale twierdzą zgodnie, że to nie UPG, a wyciek płynu jest gdzieś znikomy i niewidoczny i musi odparowywać od razu - poleciłby ktoś ewentualnie kogoś kumatego z Krakowa lub okolic do tego silnika? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!