Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dźwięk po wymianie rozrządu 1.5 110KM K636


skomac

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to mój pierwszy post na forum witam wszystkich serdecznie.

Nabyłem niedawno Megane 3 1.5 110KM z 2015 i wymieniłem w niej rozrząd wraz z pompą wody(SKF). Niestety, w zakresie obrotów 1600-2000 pojawia się dziwny dźwięk którego źródła nie jestem w stanie zidentyfikować. Próbowałem poluzować napinacz ale to nic nie dało, z resztą zbyt mocno naciągnięty pasek przerabiałem w innym aucie i zarówno zakres obrotów jak i dźwięk był inny.

Może spotkał się ktoś z podobnym problemem. Poniżej link do odsłuchania.https://www.youtube.com/watch?v=115x0WblmIM

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

1/ Czy pasek osprzętu był zmieniany?

       - czy napinacz paska oraz pasek nie wpadają w drgania ? 

2/ Obserwacja pracy koło pasowe wału z amortyzatorem drgań;

        - czy koło pasowe wału chodzi równo i nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła napędzane paskiem osprzętu są w jednej płaszczyźnie? 

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

3/ Czy na alternatorze koło ze sprzęgłem jednokierunkowym pracuje prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Wszystko wjechało nowe, rozrząd kompletny OEM (razem z pompą wody OEM, pasek Dayco w zestawie), pasek osprzętu razem z napinaczem OEM (pasek Mitsuboshi w zestawie). Bez jakiś niepotrzebnych oszczędności i zamienników.

2) Dokładnie wszystko sprawdziłem, nie mam żadnej wątpliwości co do osiowości pracy kół czy wypracowania (przebieg nie jest nawiasem mówiąc duży 90k)

3) Sprawdzałem pracę alternatora (oczywiście na ile umiem to dobrze ocenić) bez paska osprzętu, łożysk nie słyszę ani nie zauważyłem jaki luzów na wałku.

 

Co jest najciekawsze że przed zmianą rozrządu słyszałem lekko napinacz na rozrządzie stąd moja decyzja o wcześniej wymianie wszystkiego jak leci ale wtedy nie pojawiało się to lekkie (nazwijmy to jakoś) buczenie(jęczenie) w okolicach 1800obr/min. W górnym zakresie też lekko słychać to jęczenie ale nie tak wyraźnie jak przy 1800obr. Nie wrzucam filmiku bo to jest efekt identyczny jak u kolegi z pierwszego posta. Nawet prędkość obrotowa kiedy to słychać zauważalnie bardziej jest identyczna.

Co mi przychodzi do głowy to że po wymianie paska przyszło napięcie nominał (na pewno większe niż przy starym) i dopiero przy tym napięciu odzywa się łożysko alternatora/sprężarki ? Nie wiem czy to jest dobry trop. A może mi się trafiła jęcząca pompa wody ? (niby OEM ale co z tego).

Podpowiedzcie coś chłopaki bo nie mam pomysłu jak ruszyć temat. Mogę (chociaż nie widzę specjalnego powodu) zrzucić alternator i oddać na pełną regenerację (łożyska i cała reszta).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, emilioestewez napisał(a):

Nie wrzucam filmiku bo to jest efekt identyczny jak u kolegi z pierwszego posta.

Nawet prędkość obrotowa kiedy to słychać zauważalnie bardziej jest identyczna.

Proponuje demontaż i czyszczenie układu dolotu powietrza;

   -  Przepustnica, EGR, czy nieszczelność układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2024 o 16:04, Andrzej-2010 napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

 

EGRa jak nawiedzony zrzucam i czyszczę co roku, przepustnica (w sensie klapa gasząca) czysta. Nieszczelności nie brałem pod uwagę. To takie trochę nieoczywiste skoro robiony był rozrząd. Sprawdzę, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!