Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie na rozgrzanym silniku


Irishpiter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Od jakiegoś czasu silnik zaczyna dziwnie wygląda po rozgrzaniu. Pojawia się to tylko przy określonych obrotach gdzieś około 1,2 tys. I raczej tylko gdy jest rozgrzany. Mam dziwne wrażenie że to coś związanego z olejem czy filtrem oleju. Jakieś 3 lata temu to się pojawiło się to po zmianie oleju. Potem ustało już nie pamiętam czy samo czy zmieniłem filtr. Teraz problem znowu się pojawił.

Olej zmieniony w czerwcu 2018. Wymieniłem więc dziś filtr na filtrona i problem jest jeszcze wyrazniejszy( poprzedni był oryginał). Przysłuchiwałem się temu i dochodzi raczej z dolu silnika z okolic miski. Ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciężko to nagrać telefonem. Mimo że na żywo słychać to wyraźnie to telefon chyba obcina ta częstotliwość.Moze coś tam się da usłyszeć. Generalnie pojawia się to i na zimnym zaraz po odpaleniu czasem, potem znika, jak się rozgrzeje to znowu słychać.

 

 

11825

11811

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W międzyczasie wymieniłem olej i filtr(oryginał) i ten dźwięk występuje rzadziej i jest cichszy. Co też zauważyłem to że jak jeżdżę cały czas na włączonej klimatyzacji to dźwięk nie występuje.

Gdy uruchamiam auto i jadę z klimą do rozgrzania potem je wyłączę i uruchomię bez klimy to dźwięk sie zwykle pojawia.

Posprawdzam jeszcze wszystkie rolki napędu paska,może tam leży problem ale dźwięk wydaje się inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 13.02.2019 o 20:48, makog napisał:

Nie papuguj.

Jako, że problem nie występuje zawsze to dalej przyczyny konkretnej brak.

Zauważyłem natomiast że problem ustaje po około dwóch minutach od włączenia klimatyzacji.

Bez klimy też nie zawsze występuje ale jak już wystąpi i włącze klimę to cichnie.

Rolki posprawdzalem i organoleptyczne chodzą ok.

Nie do końca wydaje mi się aby to był kompresor bo to jakby nie on jest źródłem dźwięku- choć to bywa złudne.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem okazję zajrzeć pod auto i akurat dźwięk się pojawił.

Dobiega z dołu silnika i co szczególne to cichnie po dociśnięciu miski olejowej.

To jednak chyba coś z pompą, stąd też po wymianie filtra problem na trochę znika lub objawy się zmieniają.

Jak rozumiem to żeby wymienić pompę, trzeba zwalić rozrząd w całości?

Zajrzę jeszcze do miski ale tam chyba wiele nie zobacze bo tutaj jest jakby podwójna a żeby zdjąć całość to też pół silnika trzeba chyba rozwalać razem z rozrządem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe ale mało prawdopodobne. Jakieś 5 lat i 30 tys kilometrów temu zdejmowałem miskę i uszczelnialem bo puszczała.Silnik był czysciutki. Nie pamiętam tylko co tam tak naprawdę widać po jej zdjęciu i czy coś mi to w ogóle pomoże.

Ktoś kojarzy,rozbieral to w tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jako, że auto mało jeździ to nie spieszyło mi się za bardzo.

Po oddaniu do mechanika, diagnoza jest taka aby wymienić cała podstawę miski olejowej.

Po zdjęciu miski, smok czysty jak nowy.

Za to zawór przelewowy lekko przetarty i nie wypadł sam. Trzeba było puścić sprężonego powietrza.

Czy to sam zawór czy pompa też tego nie wiadomo. Do wymiany cała podstawa miski olejowej bo zawór przelewowy jest integralną częścią. Korpus pompy tez jest właśnie w tej podstawie.

Roboty po uszy bo silnik jak na 1,4 jest mega upchany w tym aucie-takze serwisowo to dramat. Nawet w nowym yarisie 1,5 jest więcej miejsca. Nowa część też nie tania...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Irishpiter napisał:

Za to zawór przelewowy lekko przetarty i nie wypadł sam.

Trzeba było puścić sprężonego powietrza.

 

1/ Na jakim oleju jeździsz?

2/ Czy mierzyłeś ciśnienie oleju na biegu jałowym?

3/ Co ile olej zmieniany?

4/ Trzeba bardzo uważać na ;

    a/ jakość oleju

    b/ jego stan ,

   c/  jego ciśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej zalecany przez producenta auta, zmiany co roku czyli  co jakieś 6tys km od przebiegu 63000 bo wtedy go kupiłem.

Nie wiem jakie jest ciśnienie na jałowym bo mechanik nie miał końcówki do tego silnika. Zmierzą po wymianie.

Silnik w środku czysciutki,nie ma śladu nagaru czy osadu nigdzie. Wyjąłem nawet to siteczko co jest w bloku przy rozrządzie i jak nowe(dojście też eleganckie;)).

Jak pisałem objaw już się pojawił jakieś kilka lat temu na parę dni o zniknął. Pewnie już w tedy zaworek się przyblokował.

 

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2019 o 16:53, Irishpiter napisał:

Jak pisałem objaw już się pojawił jakieś kilka lat temu na parę dni o zniknął.

Pewnie już w tedy zaworek się przyblokował.

 

Proponuje ;

   - przejść na markowy olej Valvoline SynPower 5W40, bo elf to olej z najniższej półki,

   - oraz markowy filtr oleju ; mann, knecht, purflux,

   - sprawdzić stan łańcucha rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!