Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IphII 1.9DTI spadł z obrotów i zgasnął.


rasta9500

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Wczoraj napotkał mnie pewien problem, otóż jadąc samochodem w pewnym momencie samochód spadł z obrotów na 500 ob/min i nie reaguje na dodawanie gazu. Zjechałem na bok samochodem i próbowałem go odpalać kręcąc rozrusznikiem i gdy kręciłem nim dość długo z wciśniętym pedałem gazu do podłogi samochód odpalał dochodził do 1,5 tys obr. i dalej ani drgnie, gdy puściłem gaz obroty utrzymywały się na poziomie 500 ob/min i silnik chodził dość równo ( nie słyszałem żadnych zgrzytów, piszczeń etc ) dodam jeszcze, że cały czas świeci się kontrolka świec żarowych . Z racji tego, że nie wymieniałem filtra paliwa dość długo ( wiem wiem mój błąd ) stwierdziłem, że nie otrzymuje paliwa. Rozebrałem filtr i faktycznie cały czarny, gdy przelewałem go ropą i " dmuchałem od góry" wypływała z niego czarna ciecz. Przeczyściłem go ( tyle na ile potrafiłem na poboczu ) i już to paliwo płynęło lepsze. Z racji tego, że mam popo-gruszkę zassałem znów paliwo do filtra i usunąłem pozostałości powietrza z filtra. Próbując odpalać pojazd znów działo się tak samo, gdy kręciłem coraz mocniej auto się odzywało ale już nie utrzymywało obrotów tylko gasło jak przestałem kręcić rozrusznikiem. Siedząc w samochodzie słyszę jak pompa działa ( takie elektryczne odgłosy jakby próbowała pompować ) z tym, że za każdym przekręceniem pompuje i nie przestaje ( przed usterką po pewnym czasie kręcenia zapłonem przestawała). Dodam jeszcze jedno, że w momencie gdy pompowałem gruszką gruszka nie chciała się zrobić twarda tylko cały czas mogłem ją pompować. 

Moje pytanie brzmi, czy możliwe jest to, że gruszka nie trzyma ciśnienia i paliwo wraca a przez zanieczyszczony filtr samochód tak się zachowuje ? Zamówiłem już nowy filtr oraz nową gruszkę, samochód zostawiłem na parkingu i czy gdy postąpię w taki sposób :

1. Wymienie pompkę przed filtrem (tą gruszkę)

2. Wymienię wkład filtra paliwa zalewając go paliwem i  zakręcając 

3. Pompować gruszką paliwo ( co jakiś czas usuwać odpowietrznikiem nagromadzone powietrze ) a wszystko to robić na przekręconym zapłonie.

4. Zaimplementować samostart na filtr powietrza

5. Próbować odpalić samochód

 

Czy powyższa metoda jest dobra ? Czy możliwe jest to, że przeskoczył mi w samochodzie rozrząd ? Czy prawdopodobne jest uszkodzenie pompy ?

Witam, dziś wymieniłem filt paliwa i gruszke. Samochód nadal nie chce odpalić, po przekreceniu kluczyka świeci się kontrolka świec zarowych , jeśli już odpali to przy długim kreceniu rozrusznikiem i wciskaniem pedału gazu do podłogi. Po odpaleniu silnik stabilizuje się na obrotach ok 500-600 obr/min gdy dodaje gazu obroty dochodzą maksymalnie do 2.5-3 tys obrotów i w tym momencie kontrolka świec zarowych gaśnie i zaraz się zaswieca. I gdy puszczę nogę z gazu silnik spada z obrotów i gaśnie. Dodam jeszcze że przy odpalaniu słyszę jakby elektryczny dźwięk pompy. Ktoś coś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!