Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tutorial - Tanie ulepszenie radia modułem mp3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno kupiłem Meganke 2 z fabrycznym car audio.  Nie lubię słuchać reklam co 5min dlatego nabyłem kabel aux pasujący do radia. Taka opcja mi wystarczała jednak częste podłączanie telefonu nie jest wygodne, dlatego postanowiłem domontować do fabrycznego zestawu tani moduł mp3 z wyjściem na usb, kartę pamięci, oraz opcją bt. Chociaż niemam umiejętności manualnych wykonanie pomysłu zajęło mi chwilę. Zrobiłem parę zdjęć dla potomnych, może komuś się przyda.

 

UPRZEDZAM TUTO RIAL DLA AMATORÓW TEMATU

 

Może zacznę od kosztów:

 - moduł mp3 (na znanym portalu aukcyjnym ok. 25zł +wysyłka), można z dalekiej azji zamówić jednak wtedy i trzeba poczekać,

 - stabilizator napięcia 12v 1zl,

 - radiator do stabilizatora 1zł,
 -dodatkowy włącznik do modułu, by nie grał 24/7 ;D 2zł

 -płytka uniwersalna 2,50zł (można i bez niej)

 -izolację, rurkę termokurczliwą, cynę itp. myślę że każdy ma nie warto wyceniać tak jak czasu na wykonanie.

 

Ja zacząłem od wyczyszczenia modułu z napisów producenta, gdyż nie podobały mi się. Nie trzeba tego wykonywać, jednak jakby ktoś też chciał szybko wszystko zeszło acetonem do kobiecych paznokci (zmywaczem lakieru).

 

17.thumb.jpg.76f4878c41cc9d8143da95c7dfa17353.jpg

 

Żeby czegoś nie popsuć w elektronice lub nie rozkleić, odkręciłem wierzchnią osłonę od reszty modułu - trzymają ją dwa wkrętaki od wewnętrznej strony.

Po wyczyszczeniu wyschnięciu oraz skręceniu przygotowałem potrzebne rzeczy do montażu.

 

 

15.thumb.jpg.043e52a00966a2036c85efea097c4292.jpg

 

Są różne wersje tych modułów, różnią się odrobinę działają na tej samej technologii. Przedstawiany na zdjęciach posiada z przodu wejście  usb, wejście na kartę pamięci z adapterem, możliwość połączenia z nim przez bluetooth. Natomiast z tylnej części posiada miejsce na podłączenie anteny, wtyczkę z kabelkami od podłączenia zasilania do niego, wyjście z wtyczkami i kabelkami do podłączenia wzmacniacza ( połączenie moduł - radio samochodowe), wyjście z wtyczką i kabelkami do podłączenia kabelka aux (jack 3,5mm). Niektóre moduły mają wejście aux na kabel 3,5mm z przodu urządzenia, wyjście na samą mała kartę sd, są też bez możliwości bt. Jednak łączy je to, że mniej więcej tak samo się je podłącza oraz to, że : moduły działają na zasilaniu 7-12v.

Samochód 12v w instalacji ma na zgaszonym silniku, kiedy auto jest włączone napięcie wzrasta do 14v. Dlatego między urządzeniem, a podłączeniem do instalacji należy zastosować ogranicznik napięciowy, by do modułu nie dotarło napięcie większe niż 12v.

 

16.thumb.jpg.5868513f85228858eefbbe0223284a6e.jpg

 

Następnie przygotowałem włącznik-wyłącznik, gdyż bez montażu owego przełącznika, moduł cały czas miałby prąd co byłoby zbędne oraz zapewne przyśpieszyło zepsucie urządzenia.

 

13.thumb.jpg.ebce5c254707ecaffb9579c6333fa291.jpg

 

Ja wybrałem wytrzymujący napięcie większe od instalacji samochodowej i z podświetleniem dlatego mam 3 wyjścia na wtyczki a nie 2.

Następnie wsadziłem stabilizator do płytki i przylutowałem odpowiednie kabelki, Od włącznika do wejścia prądu w stabilizatorze , oraz od wyjścia prądu z stabilizatora do czerwonego kabelka zasilania modułu i od minusu w stabilizatorze do czarnego kabelka minusu w module ( do tego połączenia podczepiłem też minus od przełącznika i kawałek przedłużającego kabelka,by starczyło do podłączenia w instalacji elektrycznej auta. Przykręciłem radiator,by mniej stabilizator się grzał.

 

14.thumb.jpg.6abebcb5d94c328b2a07e4eb13b053cd.jpg

 

Następnie niemam do tego zdjęć, ale rozdzieliłem kabel aux na wybranej przez siebie długości i od modułu były kabelki czerwony, czarny i żółty, natomiast w kablu aux pod osłonka czerwony, czarny i biały. Czarny to minus (uziemienie) a czerwony i biały - żółty to kanały prawy - lewy. Zieloną wtyczkę kabla aux  połączyłem z kabelkami do wtyczki od wzmacniacza modułu. Na zdjęciu wyżej zaznaczona na rysunku - lewa . Tak więc połączyłem z sobą czarny do czarnego, czerwony do czerwonego a biały do żółtego. Oczywiście zlutowałem i zabezpieczyłem izolacją oraz rurką termokurczliwą. ( Możliwe, że połączenie kabelków i zaizolowanie mogłoby starczyć)

Drugą cześć kabla z wtyczką 3,5mm jack, połączyłem tak samo z kabelkami od wtyczki do podłączenia aux.

 

Następnie wszystko zależy od miejsca montażu modułu. Ja by nie świecił mi po oczach, oraz jakoś nie straszył wymyśliłem sobie, iż umieszczę go w schowku pod radiem.

By widzieć co robię podczas klikania w guziki na module lub podłączaniu pendrive postanowiłem, zrobić tzw. podwójne dno z innego kawałka plastiku.

 

11.thumb.jpg.3612f42ef8f05063b033fcf89befa5b7.jpg

 

Akurat miałem kawałek plastiku dociąłem go by pasował jak najbardziej do schowka.

 

10.thumb.jpg.6452d54452ca940fdaa28441ce030ada.jpg

 

W schowku na odpowiedniej długości wyciąłem wcięcie by wcześniej przygotowany plastik pasował i trzymał się odpowiednio w obudowie schowka.

 

8.thumb.jpg.90777f098bffe6337ef1c85774900f6f.jpg

 

Mogłem to zrobić dokładniej, jednak mi niedoróbka nieprzeszkadzała.

Następnie zaznaczyłem odpowiednie wymiary na moduł oraz włącznik.

 

7.thumb.jpg.1fea49016133d30a47ea4b54f91a1e91.jpg

 

Po wycięciu otworów zamontowałem moduł i przełącznik, oraz dla zabezpieczenia przeciw pyłkom itp. obkleiłem całość klejem na gorąco z pistoletu. (bez tego też by się trzymało)

 

9.thumb.jpg.7517d2f20edab75905f7d58a688563d6.jpg

Na zdj wygląda, że jest krzywo jednak wszystko pasowało w rzeczywistości.

Jeszcze w obudowie schowka z tyłu wywierciłem dziurę na kable wychodzące, oraz popodłączałem wszystikie wtyczki w odpowienie miejsca.

Następnie wyprowadziłem kabelki przez schowek oraz osadziłem moduł w obudowie. Górę schowka wyciętą obkleiłem izolacją i klejem na gorąco by całość była szczelna.

6.thumb.jpg.ce45d1e720138dc12be6adbff88b5097.jpg

 

4.thumb.jpg.bbcada15c319d7becbd303753bac9611.jpg

 

Stabilizator podczas działania grzeje się dlatego zamontowałem go na zewnątrz obudowy, jednak można go upchać bliżej modułu.

 

Ostanie więc co zostało to przygotowanie i podczepienie modułu pod prąd w aucie, ja podczepiłem go pod te same kable prądowe idące do radia.

 

5.thumb.jpg.ac3e930f4f0a43d78570b6326cea0b52.jpg

 

Na długości ok 6 cm od wtyczki zdrapałem izolacje i podłączyłem plus  od włącznika i minus od modułu, oraz odpowiednio zaizolowałem.

Sprawdziłem czy wszystko działa i zacząłem podłączać. W trakcie okazało się, że ciężko będzie przeprowadzić gdzieś bokiem kabel z tylu od aux, więc w przedniej części schowka zrobiłem dziurę i wyprowadziłem kabel, będzie to widać na ostatnim zdjęciu.

 

1.thumb.jpg.ba8c267b60b024b44fa5e6fd39befba6.jpg

Aby wszystko działało należy włączyć radio, przełączyć je w tryb aux, po czym włączyć włącznikiem moduł, następnie gdy wpięty będzie pendrive z muzyką sam zacznie grać. Uwaga moduł ma możliwość odbierania stacji radiowych jednak ja nie podłączyłem kabelka do niego i anteny (radio samo w sobie lepiej da rade) jednak można.

 

 

Dużo pisania całość zajęła z wyciąganiem podłączaniem i lutowaniem około godzinę czasu. Można to zrobić ładniej i dokładniej, mi jak zrobiłem wystarczy. Nie jestem elektrykiem czy specjalistą car audio, do słuchania muzyki dla mnie wystarczy. Zachowałem wszystkie funkcje oraz oryginalne radio. Jakość dźwięku na pendrive czy karcie pamięci jest bardzo dobra, przez bt trochę audio traci jakość (jakby odrobinę zakłucenia przy głośnym słuchaniu), na aux nie patrzyłem ;D Wydaje mi się, że wszystko jasno opisałem, choć przez roztargnienie mogłem o czymś zapomnieć. Wiadomo, że szybciej i może lepiej byłoby kupić drugie lepsze radio, jednak z racji ceny i łatwości wykonania myślę, że jest to warta uwagi alternatywa. Zapomniałem, że w zestawie do tego ustrojstwa jest pilot, wszystko fajnie działa, w trakcie jazdy można łatwiej nim przełączać muzykę.

Dziękuję za uwagę, może akurat komuś się przyda bądź go zainspiruje. Sam z forum korzystam to i postanowiłem dać coś od siebie.   Pozdrawiam Forumowiczów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!