Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Radio Tuner list nie działa pilot przy kierownicy i wyświetlacz, brak wyświetlacza.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem zupełnie nowym użytkownikiem i to jest mój pierwszy post. 

Otóż kupiłem Megane II 1.6 benzyna skrzynia automatyczna wyświetlacz radia jest w liczniku, chyba, problem mam taki, że nie działa pilot do radia i wyświetlacz radia, radio to tuner list, nie wiem nawet czy takie było fabrycznie, czy ktoś coś zmieniał, wyświetlacza w konsoli środkowej na górze nie ma jest tam półka, w innych Megane jak patrzyłem tam był wyświetlacz. Dodam że na wyświetlaczu który mam w liczniku nie wyświetlają się parametry radia, jest tam zegarek którego też nie mogę ustawić. Jutro wrzucę fotki całości tj. radia, licznika, okablowania itp., może ktoś coś pomoże?

Aha, radio działa mam do niego kod,  muzyczka gra, CD też ok. 

Okazuje się, że moja instalacja radia jest dość zagmatwana, brak wyświetlacza w to miejsce wklejony schowek, foto poniżej, również poniżej foto licznika.

Nie wiem jakie było oryginalnie zamontowane radio. Mój nr VIN VF1BM0J0A29494241 może ktoś pomoże i poda mi o ile to możliwe jakie było oryginalne radio. Do obecnego radia podpięta jest ftyczka biała, czarna i żółta za radiem są wtyczki do niczego nie podłączone szara, czerwona, chyba zielona i czarna ta zupełnie jest inna od pozostałych w sumie cztery wtyczki, na pewno któreś są do podłączenia wyświetlacza, tylko które i jaki wyświetlacz mam szukać, podłączyć? 

rsz_1img_20190406_141446.jpg

rsz_img_20190406_141441.jpg

Edytowane przez kaniucha
zmiana opisu, dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa wyświetlacz radia, bo go nie ma, jak sam napisałeś. Podejrzewam, że poprzedni właściciel zamontował sobie jakieś inne radyjko, niefabryczne. One nie współpracują z oryginalnym wyświetlaczem, więc wywalił go i używał sobie tego, jako schowka. Jak sprzedawał, zapewne wyciągnął swoje radio i wsadził to fabryczne, a wyświetlaczem się nie przejmował. Godziny nie możesz ustawić, bo robi się to z przycisków pod wyświetlaczem w daszku, którego nie masz.

Pilot nie działa bo, jeśli pamięć mnie nie myli, sterowanie z pilota idzie do radia przez wyświetlacz, a więc znów przyczyna tkwi jego braku. Ale tu nie mam absolutnej pewności. Radio Tuner List to takie, jakie było w Megane II phI, później było Update List. Ono miało na przykład wejście AUX, ale działało z nieco innym wyświetlaczem. Można zrobić sobie przekładkę, choć trochę kabelkologii w tym jest. Jakby Cię to interesowało, jest cały temat o przekładce na forum.

Zrób zdjęcia tych wtyczek niepodpiętych. Do radia Tuner List potrzebujesz wyświetlacza AFFA 2++. Generalnie mam taki na zbyciu, jakby Cię to interesowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zdjęcia poniżej, ftyczek i tego co jest w bagażniku i okazuje się, że chyba była nawigacja, zostały tylko kable, nie ma nic więcej, jest centrala ale od czujnika parkowania, nic oprócz kabli nie ma co by było powiązane z navi. Ktoś dobrze namieszał, Licznik wydaje się że jest oryginalny rok produkcji 2003 tak jak auto, nad licznikiem jest głośnik, pewnie właśnie do navi, ale nie podłączony i nie ma nigdzie kabla, coraz więcej niewiadomych, niezły bałagan. 

rsz_img_20190407_163448.jpg

rsz_img_20190407_163528.jpg

rsz_img_20190407_163542.jpg

rsz_img_20190407_172609.jpg

rsz_img_20190407_172659.jpg

Dnia 7.04.2019 o 22:56, droopy napisał:

Nie działa wyświetlacz radia, bo go nie ma, jak sam napisałeś. Podejrzewam, że poprzedni właściciel zamontował sobie jakieś inne radyjko, niefabryczne. One nie współpracują z oryginalnym wyświetlaczem, więc wywalił go i używał sobie tego, jako schowka.

Możesz przesłać jakieś fotki tego wyświetlacza? Podaj cenę, proszę również link do info na temat przekładki. z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2019 o 23:41, droopy napisał:

Nie papuguj.

Pod daszkiem nic nie ma, wszystkie kable z fotek były wciśnięte pod radiem. Pod daszkiem jest schowek ktoś go wkleił. 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie była nawigacja, a więc i zupełnie co innego musiało być zamiast tego daszka. W sumie mogłem się domyślić od razu, nie zwróciłem uwagi, że nad zegarami masz głośnik od nawigacji... Generalnie ta czerwona powinna iść do wyświetlacza tam na górę w daszku, żółta teoretycznie jest od pilota. Na zdjęciu żółta ma tam jakiś kabelek obcięty, nie wiem czemu. Niestety nie mam pojęcia, czy jak podłączysz teraz do tej czerwonej wtyczki zwykły wyświetlacza AFFA 2++ to czy on będzie normalnie działał.

Skąd jesteś w ogóle?

Dobra już wiem, potrzebujesz wyświetlacza AFFA 3 NAV, pod niego jest ta zielona wtyczka. Generalnie ciężka sprawa. Tutaj musi wypowiedzieć się ktoś, kto ma doświadczenie z tymi fabrycznymi nawigacjami.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się robi ciekawie. Kabelek czerwony przy żółtej wtyczce jest opciety, fakt, biegnie on do szarej wtyczki i tam też jest odcięty i nie ma pinu do którego mógłby być wpiety. szukam na początek tego wyświetlacza. Jestem z Białegostoku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wiem trudny do dostania i drogi niestety. Oczywiście chyba taki powinieneś tam mieć, bo teraz to już sam nie wiem :) Najlepiej, jakbyś znalazł kogoś u siebie i przed zakupem po prostu na szybko podłączył czy to w ogóle działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2019 o 10:58, droopy napisał:

Nie papuguj.

Na all... znalazłem taki wyświetlacz za 200 zł sporo w porównaniu do innych, czy warto? Biorąc pod uwagę, że można kupić cały zestaw radio zamienne Pioneer lub inne już za 250 - 350 zł, co prawda nie będzie wyświetlacza, przy innym radiu zbędny, pozostaje pilot, ale bez niego się chyba obejdę no i kwestia zegarka, jego ustawienia. Żeby go ustawić trzeba o północy odłączyć aku, to znowu spowoduje reset radia i problem z wprowadzeniem kodu do odblokowania. Sam już nie wiem, w okolicy nie ma takiego wyświetlacza żebym mógł sprawdzić, czy to w ogóle działa. Co radzisz? 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, a zwykły AFFA 2++ kupisz za 3 dychy...to jest Twoja decyzja, nieźle nagmerane w tym jest. Może na forum jest gdzieś temat o przesiadce z navi pod zwykły wyświetlacz do Tuner List. Ja na pewno nie pakowałbym się w wyświetlacz za 2 stówy, który na dzień dzisiejszy nie jest już żadnym bajerem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, droopy napisał:

Nie papuguj.

Właśnie nieźle na gmerane, to mało powiedziane. Decyzja jedna, wybieram radio zamienne Pioneer, JVC, jest tego, pal licho pilot i wyświetlacz, za to będę miał dobry dźwięk i USB, AUX, bluetooth.  Zegarek w liczniku, cóż o północy aku wyłączyć w punkt, podłączyć i zegarek ustawiony. Dzięki za pomoc. 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie jest chyba potrzebny AFFA3 NAV bo ja mam taki i nie ma tego głośnika nad zegarami. Chyba, z tego co mi się przypomina i jak przed chwilą sprawdziłem w serwis manualu powinna tam być nawigacja z wysuwanym ekranem. Przypuszczam, że dlatego nic nie ma w miejscu wyświetlacza od radia bo nawet jakby było wsadzone inne, nieoryginalne radio to powinien działać zegarek i temperatura na wyświetlaczu.

Co do wyświetlacza to żeby przerobić instalkę na zwykłe radio Tuner/Update list niestety w tych kablach trzeba rzeźbić. Ja miałem/mam problem właśnie z wyświetlaczem AFFA3 NAV, mój miga i nie wyświetla przez 80% czasu połowy tego co na min powinno być. Szukałem na allegro, dzwoniłem, teraz jedne gość ma taki za 200 zł. Za drogo jak dla mnie. Za 50 zł kupiłem radio Update List  i dwa wyświetlacze wyświetlacz do niego. Na stole uruchomiłem i działa. To taki zestaw awaryjny. Na szczęście udało mi się ostatnio kupić wyświetlacz AFFA3 NAV z 2005 roku w bardzo dobrym stanie za 50 zł. Założyłem i działa. Póki działa temat zmiany radia olałem. Może pokuszę się gdzieś o naprawę starego wyświetlacza. Jak nie, to przerobię instalację pod Update List i wyświetlacz do tego radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem raz jeszcze i też mi się wydaje, że tam był wysuwany ekran, pewnie coś się zepsuło Helmutowi i tyle, trafił do naszego kraju i najtańsze było wstawić Tuner List i tyle. Zostały tylko kable. Zegarek i wskazania temperatury są u mnie na wyświetlaczu przy liczniku, tak jak pisałem wcześniej bez pilota, chyba, nie ustawię zegarka. Na razie jeżdżę i będą zmianiał radio na nie oryginalny zamiennik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!