Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Do Chorwacji moją Megane (i inne dalsze trasy)


martbex

Rekomendowane odpowiedzi

Moją Megi byłem najdalej w Polańczyku i z Polańczyka na Słowacje. Zrobiliśmy sobie ze znajomymi taki wypad na wakacje. Razem wyszło 925 km. Powiem, że autko idealnie spisywało się w górach i żadngo problemu na drodze chociaż, że silnik 1.4 i cztery osoby na pokładzie plus bagaże. Z żadnego innego samochodu nie byłem tak zadowolony jak z Meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem też nadmorską trasę Wałcz, Kołobrzeg, Międzyzdroje, Koszalin, Trójmiasto, Malbork, Stegna, Krynica Morska, Wałcz (1300km) i niestety autko miało kłopot....... :) żaróweczka się spaliła :) :mrgreen: :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyzjechalem do Anglii 2000km poruszam sie tutaj, na poczatku byl problem ze zmana strony ale juz jest dobrze i jak narazie renia sie spisuje na medal nic sie nie dzieje a jesze powrot 2000km wiec zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem trasę - Krosno <-> Hajduszoboszlo i Krosno <-> Spała z lokalnymi wycieczkami wyszło około 1350 km w przeciągu kilku dni.

 

Tak jak obiecałem, zdjęcia auta zapakowanego dużą ilością bagaży + 5 osób na pokładzie (zdjęcia ja robiłęm, więc 4 osoby na pokładzie ;-P):

 

napakowane1qk5.th.jpg

 

napakowane2lk0.th.jpg

 

napakowane3yv9.th.jpg

 

Wszystko było super, auto się ekstra spisywało, nawet jak na swój silnik dawało radę. Ale przydarzyła mi się beznadziejna sprawa i to u siebie w Krośnie, podczas powrotu. Jechała straż pożarna na sygnale za mną no to ja szybko na pobocze, a tam różnica około 20/30 cm była no i bum - okazało się, że sobie kawałek progu wgiąłem i lakier poszedł ;-/ Kilka stówek pójdzie ech ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jutro o tej porze będę już pewnie wyjeżdżał z Polski w kierunku Wiednia :mrgreen:

Samochód posprawdzany, częsciowo zapakowany, Assistance wykupione (na miesiąc 30zł w PZU, w razie uszkodzenia auta pokrywają koszty holowania do 180euro jeśli nie da się naprawić, lub naprawę na miejscu również do 180 euro) - polecam, bo nie jest to jakiś wielki wydatek, a różnie może się wydarzyć...

Dla CB-radiowców - pamiętajcie że w Austrii jest ZAKAZ UŻYWANIA I WWOŻENIA radyjek innych niż działających WYŁĄCZNIE w FM, i "piątkach". Jeśli masz przełącznik AM/FM lub "0"/"5" możesz zapomnieć o używaniu. Ja przed granicą chowam sprzęt do bagażnika :)

Pozdrawiam

rafallski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to też zostawię ślad swojej trasy, nie była to Chorwacja jak w temacie ale Niemcy i z powrotem doliczając wyjazdy na miejscu do atrakcyjnych miejsc. Razem wyszło na liczniku 2668 km z czego 2x po 1050 km cięgiem, tam i z powrotem. Spalanie około 6,6 l z 4 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem + wszystkie schowki. Szybkość średnia na trasie to 145 km/h. Było jednak kilka odcinków gdzie prowadzone są prace na autostradzie i powstawały korki na kilka kilometrów, a tam wiadomo ruch nawet 15- 20 km na godzinę. Do celu np. miałem 200 km, a navi informowała że czas potrzebny na dotarcie do celu to 27 godzin. :mrgreen: (mam ustawione powiadamianie co 1/2 godziny a średnią oblicza z szybkości przez ostatnie 10 min przed komunikatem) Do tego 3 postoje dla odpoczynku, papu i na kawę, więc trasa pokonana w 11 godzin. Jeden postój w drodze powrotnej był wymuszony przez zgubienie na jakimś składaniu na wiadukcie lewego przedniego kierunkowskazu. Mocowanie było trochę niepewne, więc wyskoczył sobie z zaczepów a resztę zrobiła szybkość. Zostały mi tylko urwane przewody, dziura po kierunku i 850 km do domu. Szybka kombinacja co tu zrobić, adaptacja tego co na miejscu było dostępne i powstał prowizoryczny kierunek, a'la angel eye,z którym dojechałem do domu. Fotorelacja tu: http://megane.com.pl/album_personal.php?user_id=2372

Podsumowując: Renia spisała się wyśmienicie, bardzo wygodne i przyjemne autko na takie wojaże, praca dieselka więcej niż przyzwoita przy tych szybkościach, spalanie do przyjęcia. (1,9dT) Oleju prawie nie wzięło, a nie dolewałem nic przed wyjazdem (zbliża się powoli czas wymiany i nie było jeszcze ani jednej dolewki)

Za to wnętrza z klimą nie mogę sobie nachwalić. :)

Gdyby była taka możliwość, (urlop cd. i kasiorka) to choćby dziś wsiadam i jadę w następną taką trasę. ;-)

Ps. Navi także prowadziła jak po sznurku, pomimo że to nic firmowego, a zwykła MANTA 030 za 300 PLN, z wgraną AutoMapą na Europę i fotoradarami w UE. POLECAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafallski, jakby nie daj co (odpukać 3razy) Ci się przytrafiło o stukaj do mnie.W miarę swoich możliwosci pomoge.Jakby co to na pw,dam Ci swój austriacki nr tel.Wszystkim jadącym na poludniowy urlopik przez Austrie w razie W służe w miarę możliwości pomocą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę za tydzień do austrii i bawarii.Pierwszy raz tak daleko.Zbiornik na gaz 35l i tu mam pytanie.Jak z tankowaniem LPG w czechach ,austrii i niemczech? Czy sieć jest na tyle gęsta że dojadę na samym gazie i czy można płacić kartą? Jak z końcówkami do tankowania ,podobno trzeba mieć przejściówkę w niemczech.Macie może namiary na w miare tanie noclegi.Czy policja w w tych krajach nie czepia się gdy śpisz w samochodzie np na stacjach benzynowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdalej byłem na Słowacji tzn. moment tam byłem ponieważ po dojechaniu jakiś 150km w głąb Słowacji stwerdziliśmy, iż jednak pojedziemy do zakopanego. Granicę przekraczaliśmy w Korbielowie i Chochołowie. Wracając ze Słowacji navi poprowadziła nas przez piękne kręte drogi do chochołowa Megi na stromych podjazdach spisywała się bardzo dzielnie. W sumie przejechałem 945km. Bardzo wygodnie się jechało jadąc "do" mieliśmy około 3 postoje dośc krótkie i po przejechaniu ponad 500km byłem dośc wypoczęty. Spowrotem był dosyć konkretny upałek i klima bardzo dobrze sobie radziła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!