Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie, błąd sondy


jaros1024

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, moja niedawno zakupiona Megane III Coupe 1.4 TCe 2010 pali raczej zbyt dużo. Komputer pokazuje ok 8,6 w cyklu mieszanym, ale według dystrybutora wyszło aż 10,7. Po zakupie skasowałem błędy (wyglądało na to że nie były kasowane od lat). Dzisiaj odczytałem od nowa i wyrzuciło DTC0130 - błąd sondy lambda przed katalizatorem. Ten sam błąd był też wcześniej. Sonda do wymiany? Jej wartości przy zimnym silniku zmieniały się między ~100 a ~700 mV (mierzone również programem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jaros1024 napisał:

niedawno zakupiona Megane III Coupe 1.4 TCe 2010 pali raczej zbyt dużo.

Nic nie napisałeś jaki charakter jazd jest u Ciebie, jak jeździsz ;

  - dużo miasta,  krótkie odcinki ?

  - jazda spokojna czy ostry styl ?

3 godziny temu, jaros1024 napisał:

 Dzisiaj odczytałem od nowa i wyrzuciło DTC0130 - błąd sondy lambda przed katalizatorem.

 Ten sam błąd był też wcześniej.

 Sonda do wymiany?

Jej wartości przy zimnym silniku zmieniały się między ~100  do ~700 mV (mierzone również programem).

Wg, mnie Sonda I pracuje prawidłowo, bo ;

- uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

- a ta zmienia się w prawidłowym zakresie,

Czy jak się silnik nagrzeje to czy falują obroty? silnik szarpie??

Błąd ten powoduje również ;

    - niesprawna przepustnica,

    - nieszczelności w układzie dolotowym/wydechowym ( czy nie słychać świstu po odpaleniu auta ?),

    - niesprawności w instalacji LPG,

Proponuje ;

- sprawdzić czy nie masz uszkodzonej wtyczki przy sondzie,

- przedmuchanie i przesuszeniu kostki od sondy oraz kabli w okolicach,

- sprawdzenie czy wówczas komunikat znika,

Jeżeli błąd 0130 nie ustąpi to konieczna wizyta u kumatego mechanika, bo można zakładając warianty najgorsze;

  - wypalić zawory ( zbyt ubogo),

  - rozwalić katalizator ( zbyt bogato ).

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

dużo miasta,  krótkie odcinki ? 

Cykl mieszany, tj. w/w wynik wyszedł po kilku trasach kilka km po dużym mieście oraz dwóch trasach 120 km, w tym 70 po autostradzie. Po tym wyszło w sumie 366 km i zatankowałem.

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

jazda spokojna czy ostry styl ?

Pomiędzy jednym a drugim. Zmieniam bieg na wyższy przy 2,5 - 3 tys obrotów, nie rozpędzam się bardzo dynamicznie jeśli zaraz znowu będę musiał hamować. Na autostradzie utrzymuję ok 140.

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Czy jak się silnik nagrzeje to czy falują obroty? silnik szarpie??

Nie, pracuje równo.

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje ;

- sprawdzić czy nie masz uszkodzonej wtyczki przy sondzie,

- przedmuchanie i przesuszeniu kostki od sondy oraz kabli w okolicach,

- sprawdzenie czy wówczas komunikat znika,

Posprawdzam i zobaczymy czy się poprawi :)

Edytowane przez jaros1024
więcej szczegółów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!