Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie, błąd sondy


jaros1024

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, moja niedawno zakupiona Megane III Coupe 1.4 TCe 2010 pali raczej zbyt dużo. Komputer pokazuje ok 8,6 w cyklu mieszanym, ale według dystrybutora wyszło aż 10,7. Po zakupie skasowałem błędy (wyglądało na to że nie były kasowane od lat). Dzisiaj odczytałem od nowa i wyrzuciło DTC0130 - błąd sondy lambda przed katalizatorem. Ten sam błąd był też wcześniej. Sonda do wymiany? Jej wartości przy zimnym silniku zmieniały się między ~100 a ~700 mV (mierzone również programem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jaros1024 napisał:

niedawno zakupiona Megane III Coupe 1.4 TCe 2010 pali raczej zbyt dużo.

Nic nie napisałeś jaki charakter jazd jest u Ciebie, jak jeździsz ;

  - dużo miasta,  krótkie odcinki ?

  - jazda spokojna czy ostry styl ?

3 godziny temu, jaros1024 napisał:

 Dzisiaj odczytałem od nowa i wyrzuciło DTC0130 - błąd sondy lambda przed katalizatorem.

 Ten sam błąd był też wcześniej.

 Sonda do wymiany?

Jej wartości przy zimnym silniku zmieniały się między ~100  do ~700 mV (mierzone również programem).

Wg, mnie Sonda I pracuje prawidłowo, bo ;

- uszkodzona sonda ma b. słabe wahnięcia napięcia,

- a ta zmienia się w prawidłowym zakresie,

Czy jak się silnik nagrzeje to czy falują obroty? silnik szarpie??

Błąd ten powoduje również ;

    - niesprawna przepustnica,

    - nieszczelności w układzie dolotowym/wydechowym ( czy nie słychać świstu po odpaleniu auta ?),

    - niesprawności w instalacji LPG,

Proponuje ;

- sprawdzić czy nie masz uszkodzonej wtyczki przy sondzie,

- przedmuchanie i przesuszeniu kostki od sondy oraz kabli w okolicach,

- sprawdzenie czy wówczas komunikat znika,

Jeżeli błąd 0130 nie ustąpi to konieczna wizyta u kumatego mechanika, bo można zakładając warianty najgorsze;

  - wypalić zawory ( zbyt ubogo),

  - rozwalić katalizator ( zbyt bogato ).

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

dużo miasta,  krótkie odcinki ? 

Cykl mieszany, tj. w/w wynik wyszedł po kilku trasach kilka km po dużym mieście oraz dwóch trasach 120 km, w tym 70 po autostradzie. Po tym wyszło w sumie 366 km i zatankowałem.

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

jazda spokojna czy ostry styl ?

Pomiędzy jednym a drugim. Zmieniam bieg na wyższy przy 2,5 - 3 tys obrotów, nie rozpędzam się bardzo dynamicznie jeśli zaraz znowu będę musiał hamować. Na autostradzie utrzymuję ok 140.

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Czy jak się silnik nagrzeje to czy falują obroty? silnik szarpie??

Nie, pracuje równo.

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje ;

- sprawdzić czy nie masz uszkodzonej wtyczki przy sondzie,

- przedmuchanie i przesuszeniu kostki od sondy oraz kabli w okolicach,

- sprawdzenie czy wówczas komunikat znika,

Posprawdzam i zobaczymy czy się poprawi :)

Edytowane przez jaros1024
więcej szczegółów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!