Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sonda Lambda Renault Megane I phII


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukałem na forum i nic nie znalazłem na ten temat, który mnie dotyczy. Mam taki problem. Niedawno byłem na diagnostyce i na kompie pokazało że są dwa błędy: czujnik położenia wału i sondy lambda. Czujnik wymieniłem ale nie wiem co z tą sondą. W warsztacie powiedzieli że to normalne, że komputer pokazał błąd sondy lambda bo jeżdżę na gazie i wtedy jest trochę inna mieszanka spalania. I własnie nie wiem czy tak powinno być z tą sondą?? I jeszcze jedno czy po diagnostyce trzeba kasować błędy czy po wymianie tego czujnika sam błąd zniknie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto odpalało bez problemu to czujnik wymieniłeś niepotrzebnie. Przy uszkodzonym auto nie odpala. Błąd mógł oznaczać wcześniejszą awarię i wymianę bez skasowania.

Po wymianie błąd trzeba skasować z pamięci jeśli chcesz aby z niej zniknął (ułatwi to diagnostykę przy kolejnej awarii) ale lampka powinna zgasnąć bez kasowania (o ile świeciła).

Nawet po skasowaniu zostaje jednak w pamięci licznik całkowitej ilości błędów (suma ze wszystkich kontrolowanych urządzeń).

Sonda lambda przy gazie daje wartości spoza prawidłowego zakresu benzyny i dlatego szanujacy się "gazownik" montuje emulator lambdy który podaje na komputer napięcie "pływające" np. w zakresie 600- 950 mV (jak przy benzynie) i stosownie do tego komputer próbuje regulować "wtryskiwaczami" benzyny które przy gazie są symulowane włączonymi zamiast nich rezystorami.Najlepiej sprawdzić pracę lambdy na benzynie.

W I ph II 1.6 są dwie lambdy- ile w 1.4 musiałbym sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź. Wymieniłem czujnik położenia wału no i serwis już się nie zaświeca. Wcześniej było tak, że jak samochód dłużej stał to przy odpalaniu serwis na moment się zapalał. Po wymianie czujnika problem ustał. Lecz i tak będę musiał pojechać na kasowanie błędu. Jeszcze będę musiał podjechać do gazowników bo mam do wymiany silniczek krokowy od gazu. No i przy okazji pewnie wyjdzie coś jeszcze no ale zrobi się wszystko od razu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie będę zakładał nowego tematu, więc odgrzewam <piwko> . Byłem na diagnostyce i komputer pokazał dokładnie te same błędy: czujnik położenia wału i sonda lambda. Autko dobrze wchodzi na obroty, jednak po dłuższym postoju zapala za 2-3 razem. Czy jest to pilne do naprawy ? bo chciałbym ją wykonać w przyszłym tygodniu i czy to nie będzie miało żadnego negatywnego wpływu na silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia jest prawdopodobnie zabrudzony. Żeby go wyczyścić wystarczy 5 min, odkręcasz dwie śrubki, wyjmujesz wycierasz, możesz również wyczyścić wtyczkę i prysnąć w nią jakimś kontaktem, wszystko składasz i przykręcasz śrubki,

Nie ma możliwości popsucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!