Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, brak zasilania w różnych urządzeniach, nie świeci imobileizer, po wymianie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich, 

Przepraszam od razu za częściowy brak znaków polskich ale piszę z telefonu bo nie mam komputera. 

Posiadam Renault Megane Scénic I 1.6 z 2000 roku benzyna. 

Po normalnej jeździe w piątek na następny dzień rano auto nie chciało odpalić. Poprosiłem kogoś o pomoc na kable i się udało. Auto jeździło do poniedziałku. We wtorek rano ta sama sytuacja. Poprosiłem znowu inną osobę też na kable i tym razem nie odpalił. Prawdopodobnie jak kręciłem kluczykiem to ta druga osoba zrobiła kablami zwarcie a kabel aż się przegrzal. Pojechałem pociągiem na ważny egzamin i po powrocie nowe kable i znajoma podjechala ale już nic. Zero reakcji. Kręcił ale nie odpalił. Więc szybko kupiłem akumulator bo tamten i tak był stary i zamontowalem. I od tego czasu koniec. 

To nie działa :

Światła awaryjne 

Zamykanie od środka 

Opuszczanie szyb po stronie kierowcy

Otwieram drzwi brak światła 

Nie mruga imobileizer ani nie świeci czujnik imobileizera na podszybiu. 

Nie działają wycieraczki i kierunkowskazy. 

To działa :

Światła, radio, nawiew, opuszczanie szyb strona pasażera

Nie wiem co jest grane że nie odpala, przypuszczam że może jakiś bezpiecznik ale sprawdziłem wszystkie w kabinie i pod maską w skrzyni czarnej, wszystkie na oko bo nie mam miernika. 

Czy ktoś wie co to może być. 

Po przekreceniu stacyjki imobileizer mruga 3 razy i gaśnie. Jak powtórzę przekrecanie kluczyka kilka razy to za którymś razem imobileizer miga szybko. 

Na dodatek pękła mi blaszka od kabla plusowego który nakłada się na akumulator. Tam jest bezpiecznik. Tego się nie da już zrobić ale może ktoś pomoże i podpowie czy na krótko można to zrobić i ewentualnie w jaki sposób, czy bezpiecznik musi być. Napiszę tylko że wziąłem na krótko bez bezpiecznika I po przekreceniu stacyjki robi tylko " tyk" i nie kręci. 

Może uda mi się zrobić jakieś zdjęcia ale nie mogę teraz w ogóle odpalić bo akumulator odlaczony bo kabel zepsuty. 

Będę wdzięczny za każdą poradę. 

Mieszkam sam mam niewiele znajomych i na dodatek jestem w ciężkiej sytuacji i muszę regularnie zabierać synka bo inaczej będę miał kłopoty 

Dziękuję serdecznie wszystkim dobrym ludziom tutaj na forum i czekam na jakieś opinie. 

 

Pozdrawiam 

Rafał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "tyk" to słabe połączenie między akumulatorem a masą pojazdu. Pierw ogarnij instalacje żeby był normalny styk oraz miernik bo bez miernika to można sobie zgadywać.

 

Druga sprawa, jeżeli mruga ci szybko immo no to nie odpalisz auta. Teraz pytanie, czy masz immo na podczerwień? czy na transporderze? Bo jeżeli immo jest na podczerwieni to da się wygenerować kod odpalenia.

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za radę. 

Jutro chcę pożyczyć miernik. 

Może wiesz czy można wymontowac stary kabel plusowy ten z tym bezpiecznikiem i zamontować z innego auta. Widziałem że jeden idzie do silnika a drugi chyba dołem do alternatora o ile dobrze mówię. Albo czy jakaś nową kleme można zamontować i obciąć tą uszkodzoną blaszke z bezpiecznikiem a kable przełożyć do nowej klemy i zacisnąć. 

 

Co do IMO nie znam się aż tak. 

Otwieram z kluczyka. W kluczyku też miga dioda. 

Na poddaszu jest taka dioda z kluczykiem czy coś takiego to było do zamykania i otwierania drzwi. Ale nawet jak był akumulator podłączony to się nie świeciło ani światło przy otwartych drzwiach ani szyby nie opuszczało, wycieraczki, kierunki i sama dioda od IMO na wyświetlaczu oraz awaryjne światła, wszystko martwe jakby odcieto prąd ale np jak zaswiece światło przy przekreconej stacyjce to na górze włączę światło a przy wyłączone stacyjce już nie. 

 

Mam już kocioł w głowie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!