Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sondy lambda - opis


gilusc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 

Ze względu, że nie znalazłem dokladnego opisu na forum, tylko szczątkowe informacje wyżej wymienionego problemu, po uporaniu się z ową sondą postanowiłem zamiescic krótki opis jak ją wymienić na przykładzie Scenica II 2.0 16v.

Temat dotyczy sondy przed katalizatorem

Przede wszystkim wymienimy ją od góry. 

1. Odkrecamy plastiki podszybia, troszkę tego jest. 

2. Odkrecamy i ściągamy wycieraczki. Nie potrzeba żadnego ściągacza. Dół, góra i schodzą z wieloklinu. 

3. Po ściągnięciu wycieraczek również i plastiki podszybia Odkrecamy. 

4. Odkrecamy 3 śruby mechanizmu wycieraczek. Wyciągamy delikatnie i odpinamy wtyczkę elektryczną.

5. Odkrecamy metalowe podszybie na którym oparty był mechanizm wycieraczek. Bodajże 3 elementy, kilka srubek na klucz 10.

6. Odkrecamy 2 cybanty rury gumowej od obudowy filtra powietrza i przepustnicy. Wyciągamy gumową rurę, będzie dostęp do wtyczki sondy

Podsumowując 15 min roboty i teren przygotowany do wymiany sondy. 

Przyda się latarka. Od strony kierowcy za silnikiem w podszybiu odnajdujemy kabelek od sondy rozłączamy elektryczne połączenie, odpinamy wtyczke. 

Tym razem od strony pasażera świecimy za silnik głęboko za kolektor, widzimy sondę. 

Można użyć preparatu nie zaszkodzi typu wd40

Do odkrecenia musimy zaopatrzyć się w nasadkę do sondy, 30 zł w castoramie. Kupcie taką srebrną dłuższą ok 10 cm. Bo jest taka krótka czarna nasadka, jej nie testowałem przy tym modelu. 

Do odkrecenia będzie potrzebna duża grzechotka i dwie przedluzki krótka i dłuższą. Mniej więcej producenci robią tej samej długości. 

Oczywiście silnik rozgrzejcie przed odkreceniem.

I tak, zakładamy nasadkę na sondę, następnie krótka przedłużka i dłuższa. 

Albo odwrotnie. W tym momencie przy tych dwóch przedłużkach mamy wyprowadzenie nad silnik za kolektorem. 

Możemy podpiąć grzechotke. I Odkrecamy. Napewno na początku będzie opór ale musi pójść. 

I tyle. Teraz wkrecamy dłonią nową sondę , z czuciem żeby gwint ładnie usiadł. Na końcu też z czuciem dokręcamy nasadką z przygotowaną przedluzką

I nie słuchajcie tych co piszą że bez ściągania kolektora się nie obejdzie. 

Narobicie sobie niepotrzebnej roboty a być może i problemów 

Całość na spokojnie zajmie wam 1,5h

Gdyby ktoś miał jakieś pytanie zapraszam, można pisać tutaj. 

Ewentualnie forumowiczów że Śląska mogę pomóc osobiście 

Mam nadzieję że pomogłem 

 

Edytowane przez gilusc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!