Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczący pedał sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Tez mi wymieniali pompke ale dlatego, ze pedal sprzegla wpadl dwa razy w podloge i po naciusku na handlowca, co mi sprzedal auto serwis znalazl, ze niby sie pompka zaczyna pocic. A tak to nic nie chcieli robi.  Na sama mysl, ze przy wlaczaniu sie do ruchu moge miec problem z rozpedzaniem i jeszcze wypadek spowoduje mialem takie cisnienie, ze bylem gotowy awanture im zrobic. U mnie dzwiekow zadnych dziwnych nie bylo. 

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Miałem podobny problem w Dokerze 1.6 SCE,  po ok 5 tyś km od wyjazdu z salonu. W ASO coś tam przesmarowali i oczywiście problem jest dalej. Dzisiaj sam się za to zabrałem i winny był górny czujnik  położenia pedału sprzęgła, przesmarować np jakimś środkiem do styków i cisza ;) Zrobiłem dzisiaj ok 200 km i pomogło, może i w Megane jest ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto wyjechało 04.2019 z  fabryki GT Line Grandtour - piski sprzęgła - najgłośniej pod maską:
Wizyty:

1 - przesmarowali

2 - wymienili 3-sprężynki

3 - wymienili całe sprzęgło z siłownikiem - po 500km znowu ten sam problem

4 - właśnie zostawiłem u nich auto i szukają

Czy ktoś ma podobny problem z sprzęgłem?

Auto odebrałem w wtorek, serwis powiedział , że nie mają rozwiązania i piszą z Renaulta Polska.
Dziś Renault Polska napisała do ASO w którym serwisuje samochód, że moje auto to pierwszy taki przypadek i mam czekać na to, aż zgłosi się więcej osób tak mi to Pan z ASO telefonicznie przekazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Do Gamst19. Ja mam ten sam problem. Megane IV Grandtour 1,33 140KM kupione czerwiec 2019 , obecny przebieg ok. 14.000 km. Walczę od jesieni 2019 z piszczącym sprzęgłem, Objawy takie same jak Pan opisał. Kupiłem auto w Renault Kabziński Piotków i tam podjąłem próby naprawy. Pierwszy raz smarowanie  - nie pomogło, drugi raz wymiana pompy sprzęgła – tez nie pomogło. Po raz kolejny chciałem się umówić na naprawę  - niestety Pan w serwisie powiedział że ten tym tak ma i musi skrzypieć !!!. Nie wiarygodne.  Zgłosiłem sprawę do centrali Renault, przyjęli moje zgłoszenie, w ciągu 14 dni roboczych mają mi wysłać odpowiedź.

Sprawa jest bardzo irytująca bo każdy wyjazd w dłuższą trasę powoduje u mnie stres, piszczące sprzęgło mnie wykończy. Wcześniej jeździłem 12 letnią KIA CEED i nie miałem żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam

Chciałbym przyłączyć się do tematu ponieważ borykam się od ponad roku z tym samym, jakże dokuczliwym problemem. Od czerwca 2019 posiadam Megane IV 1.3 TCE140 GT Line z manualną skrzynią biegów i skrzypienie sprzęgła występuje praktycznie od początku (tak jak u wszystkich po nagrzaniu. Na zimno jest ok). W październiku 2019 pierwsza wizyta - przesmarowanie mechanizmu pedału sprzęgła - bez efektu. Cierpliwie jeździłem do czerwca tego roku i podczas przeglądu gwarancyjnego wymieniono pompę sprzęgła - efekt żaden. W tym miejscu dodam, że zanim odebrałem nowe auto, z powodu opóźnienia w odbiorze, jeździłem cały miesiąc zastępczym M IV i też sprzęgło skrzypiało. Wtedy myślałem, że to konkretne auto tak ma. Na czas wymiany pompy sprzęgła też dano mi zastępcze i 1 dzień jeździłem M IV z silnikiem 1.5 DCI i było tak samo. O obu tych doświadczeniach informowałem serwis, zwracając uwagę, że nie jest to jednostkowa usterka, a raczej problem konstrukcyjny, bądź  materiałowy elementu mechanizmu sprzęgła. Zarówno ta uwaga jak i informacja o identycznych usterkach zgłaszanych w licznych postach na tym Forum, zostały całkowicie zignorowane przez przedstawicieli serwisu (Renault Wektor w Bielsku-Białej). Nie pozostało mi nic innego jak opisać szczegółowo problem w przesłanej mi ankiecie dotyczącej jakości obsługi serwisowej. W jej efekcie nawiązałem kontakt z szefem serwisu firmy Wektor. W ostatnim mailu uzyskałem informację o przekazaniu opisu problemu do producenta (jak rozumiem Renault Polska) i oczekiwaniu na zajęcie przez nich stanowiska w tej sprawie. Więc na razie pozostało mi cierpliwie czekać i znosić to irytujące skrzypienie. Dam oczywiście znać co do dalszego biegu sprawy.

Pozdrawiam wszystkich "cierpiących" podobnie jak ja :(

P.s. Dodam jeszcze, że wcześniej od 2013 miałem Megane III 1.4 TCE130 BoseEdition i przez 6 lat było wszystko OK.

 

Auto po 2 dniach testów w serwisie Wektor (przejechano ok 120km) i po konsultacjach z producentem. Stwierdzono, że do wymiany jest wysprzeglik centralny. Czekam na dostarczenie części i wymianę. Osobiście po wcześniejszych doświadczeniach wątpię w skuteczność tej naprawy. Chyba, że ten element będzie w nowej referencji eliminującej tą wadę. Ale zobaczymy, może akurat będę miał szczęście :D

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Piotr.fy

Widzę że wszędzie tak samo gwarancja do bramy i się nie znamy. Najważniejsze sprzedać i martw się sam. Ja złożyłem pismo z reklamacją o zwrot pieniędzy za samochód. Brak odpowiedzi z ASO sprawa poszła do sądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 25.07.2020 o 13:25, Piotr.fy napisał(a):

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Rozwiń  

Daj znać czy udalo sie cos rozstrzygnąć  w tym temacie.Ja tez borykam sie z podobnym  problemem.Skrzypienie pojawia sie bardzo sporadycznie na zimnym silniku, natomiast kiedy tylko dostanie temperatury  i pedal sprzegła zostanie wciśniety naście razy w miescie w korach zaczyna skrzypiec.Sam.pedał zaczyna ciężko chodzic i mam wrazenie jak by pracował na sucho .Mało tego samo sprzęgło zaczyna też róznie brać i płynne ruszenie to nie lada wyczyn.Serwis oczywiscie nie widzi w tym nic dziwnego uslyszałem ze to nie wpływa na prace sprzegla tylko na komfort  podróżowania:/ 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. pkt 5 :!: - Prezes 

Witam

Dzisiaj odebrałem auto po wymianie wysprzęglika. Praca zajęła 2 dni i jak mnie poinformowano wiązała się z demontażem skrzyni biegów (niezbędne przy wymianie tej części). Auto po wymianie było testowane przez serwis(ok 80km). Ja przejechałem ok 20km w upale i.... jak narazie jest cisza, a samo sprzęgło działa jakby lżej. Zobaczymy czy tak zostanie na stałe. Przy tej okazji chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną, jak się okazuje, dość powszechną usterkę w MIV - opisaną szczegółowo w tym poście: Megane IV phI Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów . Ja ten objaw zaobserwowałem w moim aucie i zgłosiłem jako dodatkową usterkę. W odpowiedzi od Pana Mistrza serwisu Wektor B-B usłyszałem, że to - uwaga - "normalny odgłos eksploatacji" i to tzw. cecha produktu. Identyczne tłumaczenie przedstawił serwis Zdunek (opisany w jednym z postów przez Venum w przywołanym temacie). Na tym przykładzie widać jasno, że taki mają "przekaz dna" ustalony przez Renault w obliczu braku sposobu skutecznego rozwiązania problemu. Ja oczywiście  nie zgodziłem się z takim podejściem i złożę stosowną reklamację (jak rozumiem Pan Mistrz nie koniecznie jest ostateczną wyrocznią w tej sprawie). Zachęcam do sprawdzenia w Waszych MIV.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich chciałem sie dołączyć do dyskusji lub spostrzeżeń i podzielić się  moimi problemami...Kupiłem nowe renalt megan grancupe silnik 1.3  140Km  przejechałem  4000 tysiace i w trakcie jazdy poczułem pod noga na pedale sprzęgła dziwne skoki i  taki burczenie czy skrzypienie jak zwał to zwał udałem sie do serwisu w Krakowie i co się okazało że renowki IV mają wadliwe wysprzegliki i maja mi to zmienić a najlepsze ze serwis o tym wie i nie wżywają do wymiany tylko czekaja az ktoś coś zauważy to w tedy ,zobaczymy w przyszłym tygodniu maja mi to zmienić  ciekaw jestem czy pomoże  

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. pkt 5  :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!