Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I ph II] kupiony wczoraj - pierwsze problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Wczoraj zakupiłem mojego drugiego Megane. Poprzedniego zjadła rdza ale służył mi 2 lata bezawaryjnie.

Skusiła mnie niska cena i kupiłem Megane po raz drugi. Zdawałem sobie sprawę, że po paru godzinach jazdy wyjdzie jakieś szydło z worka - i wyszło, nawet nie jedno.

Widziałem tematy poświęcone moim problemom, ale może ktoś widząc kilka takich problemów na raz połączy to w jedną całość.

 

C5702631_1.jpg

 

Jest to RT 1999 Sedan, kupiony w polskim salonie i serwisowany do pewnego momentu w ASO we Wrocławiu. Po 2 dniach jazdy wyszły na jaw następujące problemy:

 

1. Przy zwiększaniu obrotów (szczególnie przy zimnym silniku) auto "dławi się" na ułamki sekund, po czym obroty dalej wzrastają (filtr paliwa? przepustnica?). Gdy się to dzieje to czuć wyraźne szarpanie gałki od zmiany biegów.

 

2. Turkotanie / stukanie po stronie lewego przedniego koła - nie zawsze, aczkolwiek przez większość czasu, szczególnie odczuwalne przy małych prędkościach.

 

3. Kierownica jest lekko obrócona w lewo przy wyprostowanych kołach. Złe wyważenie kół?

Zaznaczę, iż brak w niej poduszki powietrznej, więc pewnie był gong.

 

 

 

Jak to mawiają - co nagle to po diable - ale za 10k nie mogłem się jej oprzeć. :mrgreen:

 

Liczę na Wasze wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad3/ to nie jest wina wyważenia kół tylko potrzeba to ustawić odpowiednio na drążkach kierowniczych o ile się nie mylę. Pojechać trzeba na zbieżność to ustawią bo kierownicy krzywo raczej nie da rady włożyć.

ad2/ półoś, przegub, blokujące hamulce, łożysko

ad1/ np. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=7281&...t=d%B3awi+si%EA

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3777&...ranne+szarpanie

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4300&...ranne+szarpanie

i jeszcze parę więc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pwntronic3000, mam trzy Renówki i w każdej kierownica zaczęła sama skręcać w lewo na prostych kołach. Może one tak maja ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pwntronic3000, tak jak pisze kolega leper_pl ad1) dużo było na ten temat przejrzysz poczytasz i znajdziesz swój problem. warto też poszukać tematu "1.4 16v szarpanie"

ad2) spójrz też na gumy stabilizatora.

i daj znać jak poszło

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do punktu drugiego na początek gumy stabilizatora do wymiany, można zerknąć także na końcówki drążków kierowniczych. Zerknij także na łożyska na kolumnach mcphersona Jeżeli chodzi o ustawienie zbieżności to radze zrobić po wyeliminowaniu stuków. U mnie było podobnie, wymieniłem prawie wszystko po prawej stronie, ustawiłem zbieżność i dalej stukało. Mechanik zrobił jeszcze drugą stronę, ale zbieżności ponownie się rozjechała i trzeba było ja ustawiać jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • +1
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!