Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I ph II] kupiony wczoraj - pierwsze problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Wczoraj zakupiłem mojego drugiego Megane. Poprzedniego zjadła rdza ale służył mi 2 lata bezawaryjnie.

Skusiła mnie niska cena i kupiłem Megane po raz drugi. Zdawałem sobie sprawę, że po paru godzinach jazdy wyjdzie jakieś szydło z worka - i wyszło, nawet nie jedno.

Widziałem tematy poświęcone moim problemom, ale może ktoś widząc kilka takich problemów na raz połączy to w jedną całość.

 

C5702631_1.jpg

 

Jest to RT 1999 Sedan, kupiony w polskim salonie i serwisowany do pewnego momentu w ASO we Wrocławiu. Po 2 dniach jazdy wyszły na jaw następujące problemy:

 

1. Przy zwiększaniu obrotów (szczególnie przy zimnym silniku) auto "dławi się" na ułamki sekund, po czym obroty dalej wzrastają (filtr paliwa? przepustnica?). Gdy się to dzieje to czuć wyraźne szarpanie gałki od zmiany biegów.

 

2. Turkotanie / stukanie po stronie lewego przedniego koła - nie zawsze, aczkolwiek przez większość czasu, szczególnie odczuwalne przy małych prędkościach.

 

3. Kierownica jest lekko obrócona w lewo przy wyprostowanych kołach. Złe wyważenie kół?

Zaznaczę, iż brak w niej poduszki powietrznej, więc pewnie był gong.

 

 

 

Jak to mawiają - co nagle to po diable - ale za 10k nie mogłem się jej oprzeć. :mrgreen:

 

Liczę na Wasze wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad3/ to nie jest wina wyważenia kół tylko potrzeba to ustawić odpowiednio na drążkach kierowniczych o ile się nie mylę. Pojechać trzeba na zbieżność to ustawią bo kierownicy krzywo raczej nie da rady włożyć.

ad2/ półoś, przegub, blokujące hamulce, łożysko

ad1/ np. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=7281&...t=d%B3awi+si%EA

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3777&...ranne+szarpanie

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4300&...ranne+szarpanie

i jeszcze parę więc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pwntronic3000, mam trzy Renówki i w każdej kierownica zaczęła sama skręcać w lewo na prostych kołach. Może one tak maja ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pwntronic3000, tak jak pisze kolega leper_pl ad1) dużo było na ten temat przejrzysz poczytasz i znajdziesz swój problem. warto też poszukać tematu "1.4 16v szarpanie"

ad2) spójrz też na gumy stabilizatora.

i daj znać jak poszło

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do punktu drugiego na początek gumy stabilizatora do wymiany, można zerknąć także na końcówki drążków kierowniczych. Zerknij także na łożyska na kolumnach mcphersona Jeżeli chodzi o ustawienie zbieżności to radze zrobić po wyeliminowaniu stuków. U mnie było podobnie, wymieniłem prawie wszystko po prawej stronie, ustawiłem zbieżność i dalej stukało. Mechanik zrobił jeszcze drugą stronę, ale zbieżności ponownie się rozjechała i trzeba było ja ustawiać jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!