Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala ale mechanik twierdzi ze to nie j


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc jestem nowym użytkownikiem megane 1,6 16V 2000r. od poczatku mam problemy. dzieje sie coś takiego, jeżdze sobie, gdzies wysiade i chce go zapalic a tu nagle slysze jak rozrusznik zakreci zrobi przerwe znowu zakreci i tak z trzy razy i albo zapali albo nie. jak dlugo tak nie chce zapalic to ostatnio rozladowalem akumulator, a jak np, odpali to czasami świeci sie kontrolka od poduszki i napis service.wymienilem akumulator na nowy, alternator tez wymienilem dzien pojezdzilem i znowu sie problem zacząl. tak jak by rozrusznik nie mial sily zakrecic, prubuje i czasami za trzecim razem odpali. moze jakies urzadzenia pobiera za duzo pradu i rozladowuje akumulator i dla tego nie ma sily krecic rozrusznik??

 

jak mozecie to pomóżcie bo na razie nikt nie wie co to moze byc

 

 

ten mój mechanik jeszcze zauwazyl ze jak wylaczyl silnik po dluzszej jezdzie to jeszcze 20 min poniej chodzil wiatrak od chlodnicy, moze on rozladowuje akumulator, a moze to ten czujnik polozenia wału ale jak by to bylo to to chyba by rozrusznik normalnie pracowal?????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to bardziej wygląda na jakieś braki "w dostawie prądu" do rozrusznika. Jeżeli za trzecim razem zapali to akumulator ma dość energii żeby 3 razy zakręcić.

Proponuję;

1) dobrze naładować akumulator

2) wyczyścić czujnik położenia wału, wykorzystując :mrgreen: znajdziesz jak to zrobić.

3) sprawdzić czy gdzieś jakiś kabek od rozrusznika nie jest luźny

Jak 1, 2 i 3 nic nie zmienią trzeba będzie wyjąc rozrusznik i przynajmniej przeczyścić,

 

Renufki tak mają, że jak przez ostatnie 5 min(chyba) jazdy będzie podwyższona temp. silnika, to po wyłączeniu włącza się wentylator. Jak akumulator jest słaby to na bank może go rozładować. Tak przy okazji kiedy był ten akumulator wymieniany?

Może trzeba go wymienić. Z tym, że martwią mnie te świecące lampki, raczej w takim przypadku nie powinny się świecić :-/

Jeszcze powiedź, czy jak kręcisz to rozkodowuje Ci się radio? Jeżeli tak to na bank akumulator do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewód masy (taśma "plecionka") między silnikiem i nadwoziem .

A kontrolka poduchy to prawdopodobnie inna bajka:

Wyłącz stacyjkę a po kilku minutach rozłącz kostki pod siedzeniami (napinacze) i przeczyść najlepiej sprayem Kontakt WL (najlepszy spray do styków do kupienia w sklepach z częściami elektronicznymi). Jeśli to nie pomoże to trzeba oczyścić i nasmarować stycznik kołowy poduchy kierowcy (pod kierownicą).

Tylko pamiętaj aby nie włączyć stacyjki przed ponownym połączeniem kostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator jest nowiutki ma dopiero dwa dni. mechanik stwierdzil ze lampki moga sie swiecic gdy akumulator sie rozladowuje i wtedy te lampki moga sie swieci bo jest niskie napiecie czy cos takiego!jak wlozylem nowy akumulator to przez poł godziny jazdy bylo ok a pozniej znowu nie mogle zapali samochodu az rozladowalem calkowicie akumulator, wiec wymienilismy alternator dzien pojezdzil i znowu mial problemy z odpaleniem tak jak by sie rozrusznik meczyl zakrecil raz przerwa drudi raz przerwa i za trzecim zalapal i odpalil ale tez zaswiecily sie te lampki. zostawilem go na noc w warsztacie i rano dzisiaj juz sam nie chcial odpalic musial z kabli.o co chodzi???????????????????

 

Na forum można pisać polską czcionką - lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jutro ten mechanik nic nie stwierdzi to spróbuje gdzie indziej moze masz racje moze to rozrusznik. znacie jakis warsztat w warszawie gdzie specjalizuja sie w samochodach francuskich???to cos bardziej ma wspolnego z pradem poniewaz jak byl naladowany akumulator oraz jak wlozylismy nowy alternator to przez caly dzien bylo ok, a jak byla to wina rozrusznika to bylo by to zawsze, tzn ze nie chce odpalic, sam juz nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi kolego, ten twój mechanik sprawdził napięcia i prądy przed wymianą alternatora, czy po prostu na czucie wymienił?

Stawiam na rozrusznik, trzeba go wyjąć i przesmarować, być może co nieco w nim wymienić, szczotki lub tulejki.

 

 

PS

Grzebiąc przy poduszkach i napinaczach lepiej w ogóle odłączyć akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!