Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy jest Meganka, która nie ma problemów z sl


bintom

Rekomendowane odpowiedzi

O jakości tych aut najlepiej świadczy ich cena i utrata wartości po pierwszych 3 latach. Zdecydowana większość ludzi kupuje "francuzy" dwa razy w życiu..."po raz pierwszy i ostatni".

Silnik to tylko mała część auta i te faktycznie nie są złe, bo co tu niby ma sie zepsuć? Katastrofalny jest tylko jego osprzęt i reszta urządzeń, ktore nim sterują. Szczegolnie elektronika.

Ale za te pieniądze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak do tej pory większych problemów nie miałem i mam nadzieję dalej nie mieć. Nie liczę eksploatacyjnych. Na POLSKIE drogi to jeszcze nie wymyślili pojadu - nie mam tu na myśli wozów bojowych itp ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Ja jeżdze meganą 4 lata a sama Megi ma już ponad 7. wiele już sie zepsuło, wiele sie jeszcze pewnie zepsuje. W końcu ma już przejechane 165 000 km. Jedno co moge powiedzieć z reka na sercu że silnik (1.6 16V) jest super i do tej pory jak sobie przypominam nie miał żadnej powżnej usterki. Jeszcze nigdy nie odmowił posłuszeństwa. Nie ma obiawow falujących obrotów, pali tyle i ile trzeba, nie ma żadnych spadków mocy. Jedyne co dosyć często, za często ulega awariom no przniesienie napędu i zwieszenie. O koncówkach drążków to nawet nie ma co pisać, ale usterki przegubów już troche mnie dobijają. Najpoważniejsza awaria to chyba uszkodzenie prawdopodobnie skrzyni biegów. Rozsypało sie kiedyś jakieś łożysko i powpadały igiełki do skrzyni i pocharatały troche trybiki. Od tego czasu troche głośniej chodzi skrzynia. Mechanicy kazali jeździć ale pewnie niedługo bedzie czekała wymiana skrzyni. poaz tym rozwaliło mi sie siedzenie (regulacja wysokości i lata mi fotel w góre i w dół; rozwalona gabka siedzenia) i to mnie denerwuje już bardzo żeby nie powiedzieć dosadniej. Najgorsze że nie moge znaleźć siedzenia na wymianke o takiej samej tapicerce.

Na zakończenie moge powiedzieć, żeMegana to samochód o który trzeba dbać a wtedy ona odwzajemni sie calkiem fajnym wozeniem tyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie chcialbym podkreslic ze auto 10 letnie ma prawo sie psuc ... ja nie wiem mam nadzieje ze moj nowy nabytek bedzie ok ( w koncu nowka ) ... pozatym moj ojciec jezdzi vw i tez sie psuje heh ... drobiazgi ale ida ... to polskie wspaniale drogi :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo masz diesla, nie ma z nimi takich problemów jak z benzyna i to jeszcze z gazem. Mój następny samochód będzie jezdził na ropsko :mrgreen:

pierwsza megi: MIphI 1.6e 8V - 5lat. na koniec tylko sprzeglo przypalilem ale poszla do dealer'a :-) (ciiiiiicho, nikt nie wie :-))

potem: LIIphI 1.8 16V - teraz ponad 3 lata, dwie usterki. pompa wspomagania, fabryczna ciekla - wymiana gwar., padlo podswietlenie klimatronika (standard...) - sam naprawilem - 5min, poprawka 6ciu lutow. Lala dalej w rodzinie.

ja teraz mam MIIphI poltora roku, zero problemow, tylko zawieszenie czuje ze sie wytluklo juz na naszych pieknych, gladkich i szerokich drogach... ale luzow zero i zbieznosc cacy.

 

razem juz 10lat eksploatacji renowek. problemy jak wyzej :) po rpsotu zle uzytkujecie te autka, za malo serca, trzeba glaskac, mowic do nich... 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeci raz wyjechałem na miasto nową Megie i przed sklepem nie mogłem jej odpalić.

wstyd podnosić maskę :) .

w końcu poruszałem czujnikami i zaskoczyła. silnik chodzi jak pszczółka - nic nie faluje.

po bajce wyczyściłem wszystkie masy , oczyściłem i pomalowałem urządzenie sterujące (takie było przykorodowane jak z drugiej ręki), czyszczenie profilaktyczne styków złącz. trzymajcie kciuki rano to wszystko poskładam i może nie będę się wstydził grzebać pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się uporać z jednym problemem :) . Chodzi mi tu o gaśnięcie na zimnym silniku. Żaden mechanik i komputer ( bo wszystko niby było dobrze) tylko forum i internet ;-) . Jak ktoś ma taki sam problem to proszę spróbować. Mi pomogło.

Więc trzeba zresetowac kompuer i wprowadzić mu poprawne dane. Jak to zrobic ? To proste.

Na zimnym silniku rozłączyc akumulator na kilka minut i spowrotem go podłączyć. Następnie odpalic silnik NIE DOTYKAJĄC GAZU i tak go zostawić . UWAGA ! Nie można dodawać gazu żeby sie przełączył na LPG (jeśli ktoś ma). Silnik ma tak długo chodzić,aż temperatura urośnie i otworzy się drugi obieg (tak mi się wydaje). Jak ponownie temperatura osiągnie wysoki poziom (taki jak zwykle przy jeżdzie) to gasimy silnik i uruchamiamy go znowu. Juz od tego momentu powinno być wszystko O.K.

 

U mnie to pomogło i silnik (na "ssaniu") trzyma równo 1050 obr. Mogę go puscić z 5000 obrotów i zatrzymuję sie idealnie na 1050 obr.Poprzednio wystarczyło go puscic z 2000obr i gasł natychmist.

Muszę dodać,że tak idealnie to tylko jest na benzynie na LPG nadal gasnie,ale wystarczy troche przejechac i można przełączyć na LPG.

 

Cieszy mnie ten mały sukces ( tym bardziej,że obyło się bez kosztów) wystarczyło poszukać na forum OPLA VECTRY :) bo na Naszym forum tego nie widziałem.

 

Tylko co z reszta problemów :cry: ale może też się uda, bo kupców na Megi to jest maaaalutko.

 

[ Dodano: 2007-03-27, 20:44 ]

Bardzo się cieszę,bo udało mi się pokonać następny problem . Mam na myśli chodzenie silnika na 3,5 cylindra na wolnych obrotach. Należało wyregulować luz na zaworach. Okazało sie ze jeden byl za ciasny i jeden za luzny.

Problem minął w 100% na benzynie i w 98% na LPG. Bardzo możliwe że LPG potrzebuje regulacji.

Pozostał mi jeszcze układ wydechowy i brzeczące cos w nim. :evil:

 

[ Dodano: 2008-02-26, 23:34 ]

Witam ponownie. Minął już ponad rok, a ja się nadal bujam moją Megi. Na szczęście już nie taki zawiedziony jak wtedy, tylko dumny ze swojej Megi. Problemy z silnikiem zostały już zapomniane,ale pozostał jeden który nadal mnie męczy. Głośna praca silnika. Wymieniłem cały układ wydechowy, pozbyłem sie brzęczącego czegoś w tłumiku ( okazało sie że to były resztki katalizatora ) ale we wnetrzu nadal jest głośno.

 

A regulacje zaworów robiłem już 3 razy i czeka mnie to 4 raz. Z doświadczenia widze, że 10tyś km to granica po której Megi gaśnie na "zimno" i trzeba jej robić ponowną operacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!