Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padniety silnik 1.4 16v (rozwalony blok silni


defile

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam straszne go pecha do samochodów.....

Kupiłem niedawno meganke kombi z silnikiem jak w temacie, porobiłem w niej wszystko (wymiana filtrów, świec, oleju itp) przejechałem niewiele ponad tysiąc kilometrów i jadę sobie siódemką i nagle straszny huk z silnika, nagle miga kontrolka oleju oraz stop, zgasiłem silnik i się doczłapałem do przystanku, sprawdziłem płyny itp i nic wszystko niby ok, wiec odpaliłem silnik, straszny klekot silnika i kontrolki znowu migały, patrze pod samochód a tak kawałki żeliwa oraz olej zaczął ciec...:mrgreen: , po rozebraniu filtra powietrza i zdjęciu pokryw kolektora okazało się że ten metal jest z silnika trochę poniżej kolektora, oraz tez uszkodzony czujnik poziomu oleju.... Mam teraz 2 pytanka od czego to się mogło stać ????? nic nie było słychać dziwnego w pracy silnika po prostu nagle huk i koniec...

a drugie chcę wstawić silnik i widziałem ze 1,6 16v wygłąda identycznie jak 1,4 16v jakie sa różnice??? trzeba wymieniać komputer ???

 

Proszę o rade jak się teraz za to wszystko zabrać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poniżej kolektora? Ssącego? Czyli pokrywa zaworów. Jeśli tak to wszystko wskazuje na rozrząd. Pewnie wałek i cała kawiatura poszły się ... przejść. Jeśli tak to można wymienić samą kompletną głowicę. Można też wymienic cały silnik. Nie są teraz drogie, ale tak naprawde to i tak nie wiesz co kupujesz. Ja bym jednak reanimował to co masz. Lepiej kupić głowicę (o ile to ona padła) zrobić jej planowanie i wszystko co potrzeba i tyle. Oczywiście rozrząd przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIĘCIE

 

Jest dziura w silniku poniżej kolektora wydechowego ma wielkość pięści tuż przy czujniku stanu oleju ... góra silnika jest ok, silnik odpala, tylko strasznie klekocze i cieknie olej z dziury oczywiście...wiec to nie rozrząd, czyli cały silnik do rozkręcenia... chcę kupić cały silnik i go wymienić ale się zastanawiam żeby wstawić 1,6 trochę mocniejszy...

 

NIe cytujemy poprzedzającego posta w całości! Lewy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dziura w bloku. Poważna sprawa. Wymiana wskazana, ale musisz znaleźć coś z pewnego źródła. Rozrząd w "nowym" i wszystkie płyny i tak do wymiany.

1.6 16V w zasadzie możesz włóżyć. To prawie identyczne silniki. Pewnie i komputer sterujący jest ten sam, więc można wymienić lub wgrać wsad z 1.6. Może nawet pójdzie na starym ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jezeli mozna podlacze sie pod temat...

 

Witam wszystkich i o rade pytam :)

od 2 miesiecy jestem posiadaczem Meganki z 1998r 1.4 8v.

No i mimo ze wiedzialem a raczej nie wiedzialem kiedy ost byl zmieniany pasek rozrzadu i mialem wlasnie go wlasnie wymienic... Niestety pasek mnie uprzedzi i sie urwal ...

Mieszkam w UK i jak wiadomo koszty robocizny sa tu duzo wieksze niz w Polsce,

z tego co powiedzial mi jeden (powiedzmy) znajomy mechanik koszty naprawy przewyzsza koszt (prawie dwukrotnie) kupienia nowego silnika.

Pytanie brzmi czy kupowac taki sam? czy bedzie duzy problem jezeli np kupie 1.4 16v czy tez 1.6?

 

Z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!